جو بایدن ارسال ۸۰۰ میلیون دلار اسلحه جدید به اوکراین اعلام کرد و گفت به کنگره خواهد رفت تا پول بیشتری برای کمک به مقابله حمله تازه روسیه در شرق و جنوب اوکراین تقاضا کند.

Javelin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین محموله‌های جدید سلاح آمریکایی شامل ۷۲ عراده توپ هویتزر و وسائل خودکششی آنها به همراه ۱۴۴۰۰۰ دور مهمات و بیش از ۱۲۰ پهپاد که برای نیازهای اوکراین تجهیز شده‌اند.

بایدن گفت: «ما در یک پنجره زمانی حیاتی قرار داریم که روس‌ها دارند صحنه را برای مرحله بعدی این جنگ آماده می‌کنند و ما و متحدانمان با حداکثر سرعت ممکن به تامین اسلحه مورد نیاز نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان ادامه می‌دهیم.»

پنجاه افسر توپخانه اوکراینی در یک کشور اروپایی نامبرده‌نشده در حال گذراندن یک دوره یک‌هفته‌ای آموزش استفاده از توپ‌های هویتزرهای آمریکایی ۱۵۵ میلیمتری بوسیله مدرسان آمریکایی هستند.

بایدن گفت این آخرین محموله‌های سلاح با تاکید بر ارسال توپخانه سنگین بازتاب‌دهنده نیازهای جنگی در چشم‌انداز متفاوت منطقه دونباس در شرق اوکراین است که عمدتا سرزمین مسطح کشاورزی است و بر خلاف جنگل‌های اطراف کی‌یف، فرصت‌های کمتری برای شبیخون و جنگ چریکی فراهم می‌آورد.

بایدن گفت آمریکا تا به حال به ازای هر تانک روسی در میدان نبرد ۱۰ موشک ضد تانک از جمله «جاولین» به همراه ماشین‌های زرهپوش، پهپادهای مسلح و سایر تجهیزات سنگین در اختیار اوکراین قرار داده است و نقش تسهیل‌کننده برای تحویل سلاح از سایر کشورها را هم ایفا می‌کند.

نوع جدید پهپادی که آمریکا به اوکراین تحویل خواهد داد، «شبح ققنوس» (Phoenix Ghost) است که بوسیله نیروی هوایی آمریکا با همکاری  شرکت کالیفرنیایی Aevex Aerospace به طور خاص برای اوکراین ساخته شده است.

وزارت دفاع آمریکا جزئیات چندانی درباره این پهپاد منتشر نکرده است، اما یک مقام این وزارت گفته است که این پهپاد یک «پهپاد یکطرفه» است که «ضربه سختی وارد می‌آورد» که نشان می‌دهد این پهپاد از نوع انتحاری یا به اصطلاح «بمب پرنده کامیکازه» یعنی شبیه به پهپادهای «سوئیچ‌بلید» است که آمریکا قبلا به اوکراین داده است

کد خبر 671512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • داریوش IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 1
    خدایا همه متجاوزان را به سزای اعمالشان برسان.