معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۴۳ درصد تهرانی‌ها مستأجر هستند، این درحالی است که آمار مستأجر نشینی در کشور ۲۵ درصد است.

اجاره

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران درباره قرارگاه اجتماعی مسکن توضیح داد و گفت: تهران ۱۱ درصد جمعیت کشور را در اختیار خود دارد و در بحث مسکن ملی باید آمار زیادی به تهران اختصاص پیدا کند، عمده تلاش دولت برای ساخت مسکن ملی باید در تهران باشد.

او ادامه داد: بر اساس شاخص‌های جهانی تنها دمشق وضعیتی بدتر از تهران دارد و این درحالی است که در قانون شهرداری ملزم به برنامه‌ریزی در خصوص مسکن است همچنین شهرداری مکلف به بهسازی و نوسازی است.

بخش از صحبت‌های معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را در ادامه بخوانید:

*(اهداف قرارگاه اجتماعی مسکن): تقویت پژوهش‌های کاربردی در حوزه مسکن و برنامه ریزی جهت ایجاد سازوکارهای تأمین مسکن گروه‌های کم برخوردار از اولویت‌های این قرارگاه است.اگر دولت از ظرفیت شهرداری‌ها برای ساخت مسکن استفاده کند قطعاً عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد.

* شهرداری نسبت به رفاه و کیفیت شهر تهران بی تفاوت نیست و در بحث افزایش مسکن به دنبال جلب مشارکت مردم و نقش آفرینی بخش خصوصی هستیم. در این راستا اعطای پروانه ساخت تسهیل میابد و به دنبال این هستیم که آمار اعطای پروانه‌ها را حداقل ۲ برابر کنیم.

*متوسط رشد تهران کاهش نیافته است.تهران دارای رشدی بالاتر از متوسط کشوری است و اگر فرض را بر افزایش جمعیت قرار دهیم باید مسکن مورد نیاز آنها را هم فراهم کنیم.

*تهران نیازمند ۱۵۰ هزار مسکن است و انجام این کار مشکلات شهرداری تهران را کاهش می‌دهد و ۸۰ درصد تهرانی‌ها زیر خط فقر مسکن هستند. ۳۴ درصد جامعه تهران یک خانوار و دو خانوار و ۴۳ درصد تهرانی‌ها مستأجر هستند، این درحالی است که آمار مستأجر نشینی در کشور ۲۵ درصد است.

*(رشد قیمت هر واحد مسکن) این رشد از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۶۲۵ درصد بود و قیمت هر متر مربع نیز حدود هزار و ۴۳۸ درصد افزایش یافته است.

*اراضی مستعد ساخت مسکن در مناطق مختلف تهران که امکان بارگزاری مسکن در آنها وجود دارد را شناسایی کرده‌ایم. برای ساخت ۱۰ هزار مسکن قرارداد امضا کرده‌ایم که عملیات اجرایی ۴ هزار واحد در منطقه ۱۶ و ۵ آغاز شده است.

کد خبر 672549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha