همشهری‌آنلاین: یافتن اطلاعات گم شده شهروندان انگلیسی در یک مکان عمومی، باعث تعطیلی سامانه الکترونیک دولت انگلیس شد.

تعطیلی این سایت بعد از پیدا شدن یک کارت حافظه حاوی اطلاعات محرمانه شهروندان از پرداخت مالیات‌ها تا جریمه‌های شهروندی در پارکینگ یک رستوران، صورت گرفت و تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است.

وزارت کار و امور بازنشستگی انگلستان می‌گوید که امنیت و حریم اطلاعات این سایت از بین نرفته است ولی یکی از متخصصان ایمنیت اطلاعات در این باره به سایت روزنامه دیلی‌میل گفته است که هکرها با در دست داشتن اطلاعات محرمانه این سایت بر روی یک کارت حافظه، می‌توانند به کلمه عبور 12میلیون نفر از افرادی که به این سایت مراجعه کرده‌اند دست یابند.

افرادی که در دو روز گذشته به سایت این سامانه مراجعه کردند با این پیغام روبرو شدند "سامانه دولت در حال حاضر آفلاین می‌باشد. خدمات عادی به زودی قابل دسترسی خواهند بود."

قسمتی از سایت سازمان درآمد‌ها و گمرک انگلستان که مربوط به پرداخت مالیات‌ها به صورت آنلاین است نیز به طور موقت مسدود شده است. امسال 1.8 میلیون نفر از شهروندان انگلیس، از این سامانه استفاده کردند و مالیت‌ها خود را بر روی این سایت پرداخت کردند.

برای پرداخت مالیت از طریق این سامانه افراد نیاز به وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام، دستمزد، آدرس، شماره بیمه و اطلاعات کارت اعتباری خود دارند.

این کارت حافظه دو هفته پیش در خارج از یک رستوران زنجیره‌ای در استفوردشایر پیدا شد ولی وزازت کار و امور بازنشستگی انگلستان یک هفته بعد از اینکه این کارت حافظه به دفتر روزنامه دیلی میل تحویل داده شده‌بود از این امر مطلع گشت.

گفتنی است که این کارت حافظه توسط یک کارمند IT 29 ساله شرکت آتوس اوریجین به نام دنیل هرینگتون، گم شد. شرکت چند ملیتی آتوس اوریجین در سال 2006 مزایده قرارداد 5 ساله مدیریت سایت سامانه دولت انگلستان را برنده شد و از آن زمان مدیریت سایت به وسیله این شرکت انجام می‌شود.

از طرفی نگرانی‌هایی در انگلستان به وجود آمده است، چرا که همین شرکت وظیفه مدیریت امور IT المپیک 2012 لندن را نیز بر عهده دارد.

این مفقود شدن اطلاعات بعد از 276 مورد گم شدن لپ‌تاپ‌ها و کارت‌های حافظه دولتی و محرمانه در انگلستان اتفاق افتاده است.[بریتانیا در انتهای جدول حفظ اطلاعات خصوصی مردم]

سایت سامانه الکترونیک دولت انگلستان، معروف به Government Gateway امروز دوباره راه‌اندازی شد.

کد خبر 67266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز