وزیر امور خارجه مکزیک افزایش فشارها از سوی ایالت تگزاس مبنی بر تشدید تدابیر امنیتی مرزی را اخاذی توصیف کرد.

مکزیک آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک افزایش فشارها از سوی ایالت تگزاس بر ایالت‌های مجاور در کشور مکزیک را با اخاذی یکی دانست.

گرگ ابت، فرماندار ایالت تگزاس بعد از آنکه مراقبت‌های امنیتی مرزی را به منظور مقابله با قاچاق انسان و کالا  ارتقا بخشید؛ با فرمانداران ایالت‌های مجاور در مکزیک از جمله ایالت‌های چی‌واوا، کواویلا، تامائولیپاس، نوئوو لئون نیز توافق‌های داشته است.

این تدابیر جدید به توافق‌های تجاری دوجانبه آمریکا و مکزیک آسیب زده و ایالت‌های مذکور را برای پذیرش پیشنهادات ابت تحت فشار قرار داده بود.

آندرس مانوئل لوپس اوبرادور، رییس‌جمهوری مکزیک نیز این اقدامات فرماندار تگزاس را نفرت‌انگیز توصیف کرد و بعد از آن انتقادات مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک هم این انتقادات را شدیدتر کرد.

ابرارد می‌گوید، وقتی شما مرز را بسته و بعد می‌گویید با هر چیزی که من می‌گویم موافقت و آن را امضا کنید، اسمش یک توافق نیست، توافق کردن وقتی اتفاق می‌افتد که هر دو طرف قرارداد واقعا موافقت داشته باشند.

ابت که برای انتخابات فرمانداری برای پیروزی مجدد در حال فعالیت است، گفته که این توافقات با ایالت‌های همجوار مکزیک برای افزایش امنیت و جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی است.

ابرارد فرمانداران ایالت‌های مذکور را سرزنش نکرده و گفته که آنها چاره‌ای نداشته است، ولی در عین حال تاکید کرده که اجازه نمی‌دهیم که یک فرماندار آمریکایی از مکزیک اخاذی کند.

کد خبر 673875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha