ماه گذشته، شرکت «آبارت» (Abarth) تایید کرد که یک فیات 500e الکتریکی در راه است. اکنون، یک نمونه آزمایشی در این خصوص مشاهده شده است که به ما پیش‌نمایشی از خودروی الکتریکی آینده را ارائه می‌دهد.

فیات 500e

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، شرکت آبارت متعلق به فیات است که خودش در زیرمجموعه شرکت استلانتیس قرار دارد.

در حالی که به نظر می‌رسید این خودروی آزمایشی یک فیات 500e معمولی با نشان و سایر جزئیات طراحی نسبتا فروتنانه‌اش باشد، کاغذی روی شیشه عقب، اطلاعات خیره‌کننده‌ای را نشان می‌داد.

در تصاویر منتشر شده مشخص نیست که چرا از نمای جلو عکسی منتشر نشده است!

این کاغذ می‌گفت که این خودرو یک پروژه نمونه اولیه است. جزئیات زیادی در مورد تایید آبارت در ماه مارس وجود ندارد، به جز این واقعیت که رئیس این شرکت، کسی بود که این موضوع را در مصاحبه‌ای تایید کرد.

اولیویه فرانسوا گفت که ۵۰۰e تیونینگ شده در حال حاضر در حال توسعه بوده و آزمایش‌های نهایی در حال انجام است و این خودرو احتمالا سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

فرانسوا افزود که جامعه آبارت نقش مهمی در توسعه Abarth 500e از طریق قدرت رسانه‌های اجتماعی ایفا کرد. با این حال، او تاکید کرد که آبارت 500e پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کرده تحویل داده شود.

او همچنین تایید کرد که این خودروی الکتریکی دارای سیستم تعلیق و ترمزهایی خواهد بود که از یک آبارث انتظار می‌رود.

با وجود عدم ارائه جزئیات عملکرد رسمی در این مرحله، گزارش قبلی بیان می‌کرد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر فیات 500e حدود ۷ ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

همانطور که گفته شد، این اعداد رسمی نیستند، اما ما انتظار داریم که در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی اعداد عملکرد واقعی را بدانیم.

بیشتر بخوانید:

با این حال چیزی که می‌توان گفت این است که این خودرو با موتور بنزینی هم، نمونه‌ای کاملا اقتصادی و به‌صرفه بود و حالا توجه به برقی شدن، به‌صرفه‌تر هم خواهد شد.

کد خبر 673879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha