مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: برای متروی پرند اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم بتوانیم از توان دولت در توسعه مترو استفاده کنیم.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، ساخت مترو پرند در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و دولت در بودجه سال جاری اعتباری برای این منظور در نظر گرفته و به گفته مدیران شهری به احتمال قوی این اعتبارات اختصاص پیدا می‌کنند.

مدیریت شهری تصمیم دارد برای رفع آلودگی هوا و ترافیک تهران، حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و برای این منظور برنامه‌های جدی دارد. بسیاری از قطارهای مترو که فرسوده و از رده خارج شده بودند در حال اورهال هستند.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در خصوص آخرین وضعیت مترو تهران، ساخت متروپرند، تجهیز ایستگاه‌های مترو، توسعه زیرساخت‌ها، خرید واگن و ... توضیحاتی ارائه کرد.

براساس گفته درستی تمرکز این مجموعه در سال جاری، بر این است که نواقص خطوط ۶ و ۷ را برطرف کند:« به عبارت دیگر باید در این خطوط تا یک تا دو سال آینده نواقصی وجود نداشته باشد. ایستگاه‌هایی را افتتاح می‌کنیم و تمرکزمان را بر روی تکمیل خطوط می‌گذاریم.»

بخشی از گفتگوی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه را به نقل از خبرگزاری فارس در ادامه بخوانید:

*توسعه‌ای به سمت پایانه سرخه‌حصار و بیمارستان شهید لواسانی و همچنین در خط هفت هم به سمت دانشگاه علوم تحقیقات توسعه داریم. تأکید دارم که تمرکز اولیه ما بر روی رفع نواقص است. با تمام اختیاراتی که داریم و در صورت تأمین منابع مالی توسعه خطوط انجام می‌شود.

*تکمیل مطالعات چهار خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ در دستور کار است. باید نواقص آن هم برطرف شود و در اولین فرصت کلنگ‌زنی صورت می‌گیرد.

* کلنگ خط ۱۰ بر زمین زده شده بود، عملیات اجرایی هم آغاز شده بود اما در حوزه مطالعات محیط زیست نواقصی دارد که اولویت ما رفع آن است. همچنین سه خط دیگر سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود که تمرکزمان بر روی مطالعه این خطوط است.

*در خط ۷ حد فاصل ایستگاه بسیج  تا میدان صنعت، ایستگاه ۱۷ شهریور راه‌اندازی می‌شود که با این ایستگاه ۲۲ الی ۲۳ کیلومتر از خطوط مترو تکمیل می‌شود. سه ایستگاه بیرونی هم از جمله ایستگاه استادیوم تختی و دو ایستگاه دیگر بعد از میدان کتاب هم داریم که در صورت تأمین اعتبار امسال امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد. امیدوارم امسال منابع تأمین شود.

* ۱۹ کیلومتر خط مترو حدفاصل فرودگاه امام تا پرند آماده بهره‌برداری می‌شود و نزدیک به هزار میلیارد تومان بودجه دولتی (با توافقات صورت گرفته با وزارت راه و وزارت کشور) قرار است، اختصاص پیدا کند. بنده درباره تامین اعتبار نگران نیستم، با جلساتی که داشته‌ایم صددرصد بودجه جذب می‌شود و این حرکت خوبی است. دولت این کار را برای متروی پرند انجام می‌دهد و این اقدام سنگ بنای خوبی برای سال‌های آتی است.

*در سایر خطوط اقماری متروی تهران وظیفه‌ای نداریم. خط پردیس از سوی وزارت راه انجام و تنها از تجربیات ما استفاده می‌شود یعنی ساخت آن برعهده شهرداری تهران نیست. در خصوص متروی اسلامشهر هم باید بگویم که از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز، شهرداری اسلامشهر در حال فعالیت است. البته با ما هم هماهنگی‌هایی برای یکپارچگی خطوط می‌کنند. در خصوص متروی شهرک‌های اقماری فقط خط متروی پرند با ما است.

*( ساخت خط پرند)در حال حاضر پیمانکار در حال فعالیت است ولی قراردادش روبه اتمام است. نسبت به شناسایی پیمانکار جدید اقدام و مناقصات برگزار می‌شود اما بدون وقفه کار تا پایان سال انجام می‌شود. قول داده‌ایم هر طور شده اتصال برقرار می‌شود.

*فکر می‌کنم تا ۱۰ روز آینده پایانه اکباتان به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی کشور  افتتاح شود که با  این کار شرایط خط ۴ بهبود می‌یابد؛ البته پایانه دولت‌آباد و آزادگان هم وارد مدار شود تا بتوانیم کیفیت خدمت‌رسانی را ارتفاع دهیم. 

*چند سالی است که اعلام شده بدون نصب پله برقی و آسانسور نباید ایستگاهی افتتاح شود اما در گذشته ایستگاه‌هایی داشتیم که افتتاح شده اما آسانسور نداشته‌اند و افتتاح شده‌اند تلاش می‌کنیم به مرور برای آنها آسانسور نصب کنیم.

کد خبر 673916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 1
    منظورتون ایسلام شهره؟؟؟