ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی غرب همچنان ادامه دارد.

اوکراین

به گزارش همشهری انلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت، اوکراین بیش از ۱۲ میلیارد دلار اسلحه و کمک مالی دریافت کرده است.

دنیس آناتولیویچ شمیهال، در سخنرانی در یک کنفرانس اهدا کنندگان سطح بالا در ورشو در کنار رهبران لهستان، سوئد و رئیس کمیسیون اروپا، از آنها به‌خاطر حمایت بی‌بدیل خود از اوکراین در طول جنگ تشکر کرد.

از سوی دیگر مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید که بعید است نیروهای کشورش پیش از اواسط ماه ژوئن، زمانی که امیدوار است تسلیحات بیشتری از متحدان دریافت کند، در جنگ با روسیه یک حمله متقابل انجام دهد.

الکسی آرستویچ، مشاور سیاسی، همچنین گفت که انتظار ندارد حمله روسیه به اوکراین تا ۹ مه (۱۹ اردیبهشت)، زمانی که روسیه پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را جشن می‌گیرد، نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد.

او گفت که درگیری در کارخانه فولاد آزوفستال که جنگجویان اوکراینی و برخی غیرنظامیان در شهر ماریوپل مستقر هستند ادامه دارد، اما در این خصوص جزئیاتی ارائه نکرد.

کد خبر 674411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    پیروزی روسیه مساوی با نابودی مزدوران صهیونیستی در سرزمین فلسطین. نابودی روسیه مساوی با نابودی ناتو.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه روسیه اگر به کارخانه فولاد آزوفستال یورش نمی کند و آنرا با موشک منهدم نمی کند به خاطر دستگیری محققین ژنتیکی آمریکا و اروپاست وگر تا کنون با خاک یکسانش کرده بود