مدیر عامل بهشت حضرت زهرا (س) از تقویت و احیا سالن‌های سوگواری در قطعات قدیمی و تصمیم برای تغییر کاربری ساختمان ایزوله نیمه کاره خبر داد.

بهشت زهرا

همشهری آنلاین - زهرا کریمی: سعید غضنفری در  رابطه با نوع کاربری سالن‌های سوگواری قطعات قدیم که سال‌های زیادی بدون استفاده رها شده بود، به همشهری آنلاین گفت: احیاء و تقویت  ۵ سالن سوگواری در قطعه‌های قدیمی یکی از اقداماتی است که در دستور کار بهشت حضرت زهرا(س) قرار گرفته است. این سالن‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان به حساب می‌آید و به وسیله آن مردم در برگزاری مراسم آرامش و رفاه بیشتری را تجربه خواهند کرد. اگر دقت کرده باشید مراجعه کنندگان مراسم‌ها را کنار قبور برگزار می‌کنند، این تصویر چندان خوشایند نیست چرا که قبرها معارض یکدیگر هستند  واین اتفاق موجب می‌شود که افراد بنا به شرایط آب و هوایی، وضعیت هوا و تراکم جمعیت با مشکلات مختلفی در دریافت خدمات مواجه شوند.

مدیرعامل بهشت حضرت زهرا (س) درباره کاربری ساخت ساختمان ایزوله برای اموات بیماری‌های خاص و به منظور مواقع بحرانی در مجاورت سالن عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) گفت: با توجه به نگاه مدیریت شهری درباره توسعه نیافتن آرامستان‌ها در جنوب تهران، تلاش شد تا کاربری‌ها بازتعریف شوند، تا به امروز هم پیشنهادهای مختلفی مانند شهر سنگ، شهر گل، رستوران و  مجموعه خدماتی مرتبط با عروجیان برای تغییر کاربری آن ساختمان ارائه شده است. ناگفته نماند که ما تجربه تدفین بیشترین تعداد فوت شدگان را در پیک‌های پنجم و ششم با ۶۰۰ یا ۷۰۰ متوفی در ۲ شیفت کاری داشته‌ایم، سالن موجود گنجایش ۳ نوبته شدن را برای هزار تا هزار و ۱۰۰ متوفی را دارد، بنابراین کاربری سالن در حال ساخت نیاز به بررسی و مطالعات جدیدی دارد تا در آینده از این ظرفیت برحسب نیاز سازمان استفاده لازم شود.

او در ادامه به استقرار همه ساختمان‌های اداری در یک ساختمان جامع تاکید داشت و افزود: سازمان بهشت حضرت زهرا(س) حدود ۷۵۰ هزار هکتار است و همکاران حوزه‌های مختلف در ۸ ساختمان اداری به صورت پراکنده مستقر و مشغول به خدمات رسانی هستند، لازم به یادآوری است که بخشی از هزینه‌ها در نقل و انتقالات درون سازمانی این ساختمان‌ها رقم می‌خورد، در صورتی که اگر ساختمانی متمرکز برای فعالیت‌های جامع در نظر گرفته شود به طور حتم تأثیر بسیاری در افزایش درآمدها و تمرکز فعالیت نیروهای انسانی در مدیریت سازمان حضرت بهشت زهرا(س) خواهد داشت و شهروندان نیز با آرامش بیشتری به فرایند اداری متوفیان خود می‌رسند.

کد خبر 674724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha