کتاب «دختران ایران‌خانوم»‌ با هدف آشنایی کودکان منطقه ۳ با فرهنگ و پیشینه ایرانی در حضور «ناصر یوسفی»، نویسنده این کتاب، رونمایی شد.

رونمايي كتاب

همشهری آنلاین - زهرا بلندی: این رویداد با حضور بیش از ۱۰۰نفر از کودکان ساکن منطقه۳، نویسنده کتاب، تصویرگر و راویان توانمند در مرکز مردم‌نهاد کتابکده قصه و افسانه منطقه۳ برگزار شد و علاوه بر رونمایی و جشن امضای کتاب، شرکت‌کنندگان توسط راویان توانمند در قالب نمایش با مضمون داستان آشنا شدند.

آشنایی بچه‌های یک منطقه تهران با دختران افسانه‌ای ایران
«ناصر یوسفی»، نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان، با اشاره به اینکه این رویداد با هدف ترویج درست قصه‌ها و افسانه‌ها و بردن آنها بین مردم با مخاطبان مختلف از رده سنی کودک، بزرگسال و... و آشتی دادن آنها با فرهنگ سرزمین ایران به اجرا درآمده است، گفت: «پیشینه‌های فرهنگی که در افسانه‌ها مستتر است به مرور زمان به خصوص در نسل جدید، در حال کمرنگ شدن است و اجرای چنین رویدادهایی در حضور کودکان و خانواده‌هایشان می‌تواند در حفظ پیشینه‌های فرهنگی و شناخت اقوام مختلف ایران مؤثر باشد.»

آشنایی بچه‌های یک منطقه تهران با دختران افسانه‌ای ایران
نویسنده و پژوهشگر کتاب دختران  ایران‌خانوم در ادامه با اشاره به اینکه افسانه‌های هر سرزمین بخشی از فرهنگ و میراث معنوی آن است که می‌تواند مردمانش را به فرهنگ آن جامعه وصل کند، گفت: «کتاب ایران‌خانوم روایتی از جامعه پیشین و تلاشی برای این ارتباط است که توسط راویان توانمند و با مشارکت گروه نمایشی در به تصویر کشیدن هریک از شخصیت‌های داستان به کودکان حاضر معرفی شده است. این کتاب مناسب کودکان و بزرگسال شامل هفت افسانه است و دختران این کتاب خصوصیات متفاوتی دارند. هر کدام با نام‌های «گل خندان»، «نبات‌خانومی»، «ماه‌پیشانی»، «نخودی»، «کدوی قلقه‌زن»، «نمکی» و «نارنج و ترنج» ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.»

آشنایی بچه‌های یک منطقه تهران با دختران افسانه‌ای ایران

در کشور ما افسانه‌ها و قصه‌های زیادی وجود دارد و هرکدام از این افسانه‌ها بیانگر زندگی و اتفاقات روزمره مردم جامعه ‌اند و شاهد افتخارات و درد و رنج‌های آنان هستند. کتاب دختران ایران‌خانوم نشان‌دهنده دخترانی فعال، جسور با فکر مستقل، شجاع، تیزبین و هوشیار است و بازنویسی این کتاب از فضای ذهنی و کار پژوهشی نویسنده نشئت گرفته است.

 رویداد «غول چراغ جادو» هم جزء برنامه‌های آتی این کتابکده است که ۳۰ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی موزه  اجرا خواهد شد و شرکت در آن برای عموم شهروندان آزاد است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲۲۲۲۰۴۴۲ تماس بگیرند.

کد خبر 675142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    چه کار خوبی چنین برنامه هایی واقعا برای بچه ها لازمه