امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، یک جامعه سیاسی جدید را با توجه به بحران اوکراین پیشنهاد کرده؛ ایده‌ای که توسط صدراعظم آلمان یعنی اولاف شولتس «بسیار جالب» توصیف شده است.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مکرون در بازدید از برلین از تسریع همکاری بین اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی غیر این اتحادیه برای ایجاد صلح و ثبات صحبت کرد.

او گفت که این وضعیت می‌تواند برای اوکراین و همچنین کشورهایی که نمی‌خواهند به بلوک ۲۷ کشور بپیوندند، اعمال شود.

مکرون گفته که ممکن است چندین دهه طول بکشد تا اوکراین به‌عنوان عضو اتحادیه اروپا مورد تایید قرار بگیرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیش‌تر در توییتی اعلام کرد که کمیسیون اروپا در ماه آینده در مورد درخواست اوکراین برای عضویت به ارائه نظر خواهد پرداخت.

او همچنین اعلام کرد که مذاکرات با مجارستان بر سر ممنوعیت پیشنهاد شده از سوی اتحادیه اروپا بر واردات سوخت فسیلی روسیه پیشرفت داشته، اما به کار بیشتری نیاز است.

فون در لاین، امروز بعدازظهر به بوداپست سفر کرد. او در توییتی نوشت: «مذاکره عصر امروز با ویکتور اوربان نخست وزیر (مجارستان) برای روشن‌شدن مسائل مربوط به تحریم‌ها و امنیت انرژی مفید بود.»

فون در لاین همچنین گفت که با سایر کشورهای منطقه کنفرانس ویدئویی برگزار خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با برخی از مخالفت‌ها در مورد بسته ششم تحریم از سوی تعدادی از کشورهای عضو  از جمله مجارستان که به شدت به انرژی روسیه متکی هستند، مواجه شده است.

کد خبر 675334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha