مقانات اسرائیلی می‌گوید که نخستین مورد آبله میمونی را در کسی که از مسافرت خارجی بازگشته بود، شناسایی کرده‌اند و در حال شناسایی موارد مشکوک دیگر هستند.

pox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس وزارت بهداشت اسرائیل روز شنبه بعدازظهر اعلام کرد این مرد مبتلا به آبله میمونی با وضعیت خوب در بیمارستانی در تل‌آویو بستری است. این وزارت از هر کسی که از سفر خارجی باز می‌گردد و دچار تب و ضایعات پوستی مشکوک است، خواسته است به پزشک مراجعه کند.

شارون الروی- پریس، رئیس سرویس‌های بهداشت عمومی در وزابت بهداشت اسرائیل هم روز یکشنبه گفت که تیم‌های پزشکی در حال بررسی سایر موارد مشکوک به ابتلا به آبله میمونی هستند.

به نظر  می‌رسد مورد آبله میمونی در اسرائیل نخستین مورد شناسایی‌شده در خاورمیانه باشد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۸۰ مورد آبله میمونی تایید شده و حدود ۵۰ مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری از کشورهای گوناگون گزارش شده است.

موارد بیماری آبله میمونی قبلا فقط در میان افراد دارای ارتباط با آفریقای مرکزی و غربی دیده شده‌اند؛ اما اغلب موارد گزارش‌شده جدید این بیماری در بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا و سوئد در مردان جوانی رخ داده است که قبلا به افریقا سفر نکرده بودند. فرانسه، آلمان، بلژیک و استرالیا نیز مواردی از آبله میمونی را شناسایی کرده‌اند.

این ویروس از آغازی‌هایی مانند میمون‌ها و حیوانات وحشی دیگر مانند جوندگان منشا می‌گیرد و باعث تب، بدن‌درد، لرز و خستگی در اغلب بیماران می‌شود. افرادی مبتلا به بیماری شدید دچار دانه‌ها و ضایعات پوستی روی صورت، دست‌ها و سایر نقاط بدن می‌شوند.

کد خبر 678229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha