همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، اعلام کرد: حجاج حتما قبل از سفر علاوه بر واکسن مننژیت، واکسن آنفلوانزا هم بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی این وزارتخانه، در این اطلاعیه از زائران حج تمتع خواسته شده است به منظور حفظ سلامت خود در حین و بعد از سفر به راهنمایی‌ها و توصیه‌های مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت و پزشکان کاروان توجه جدی داشته باشند.

وزارت بهداشت با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری‌ آنفلوانزا و شیوع آن به دلیل تراکم جمعیت و تماس نزدیک افراد برای انجام اعمال حج، به زائران حج تمتع توصیه کرده است که علاوه بر دریافت واکسن مننژیت که تلقیح آن الزامی است، نسبت به دریافت واکسن آنفلوانزا نیز اقدام کنند.

وزارت بهداشت، درآمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه با یادآوری این مطلب که تنها واکسن الزامی برای اعزام شوندگان به حج تمتع واکسن «مننژیت» است که مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت طبق روال همیشگی معمولاً 10 روز قبل از اعزام نسبت به تزریق آن اقدام می‌کند، به زائران به ‌ویژه گروه‌های در معرض خطر توصیه کرده است که با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری آنفلوانزا، نسبت به دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

افراد مسن (بالای 60 سال)، افراد با سابقه بیماری‌های مزمن قلبی و ریوی مانند آسم و برونشیت، مبتلایان به بیماری دیابت و افرادی که دچار نارسایی‌های کلیوی هستند، گروه‌های در معرض خطری هستند که تزریق واکسن آنفلوانزا به آنان توصیه می‌شود.

کد خبر 67892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز