یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

بررسی‌های میدانی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد برخی از تولیدکنندگان، خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، این درحالی است که هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمت‌ها صادر نشده است و این اقدام غیرقانونی است. این درحالی است که همچنان واردات برخی برندهای لوازم خانگی به ایران ممنوع است.

عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران دراین‌باره به همشهری‌آنلاین گفت: همزمان با رکود در بازار نمی شود که از یک طرف مولفه های تولید تغییر کند و برای ثابت نگه داشتن قیمت به دستور متوسل شوند و بگویند واحد تولیدی نباید تغییر قیمت داشته باشد. 

هاشمی گفت: تولیدکننده ها تغییر قیمت نمی دهند بلکه سرعت تولید را کاهش می دهند، تعدیل نیرو می کنند و انگیزه برای ترخیص مواد اولیه و ... از گمرکات کاهش می یابد. چون واحد تولیدی نمی تواند هم ضرر کند و هم ادامه بدهد. واحدهای تنفسی برای تعدیل قیمت مدارکی ارائه داده اند، ولی متاسفانه چندین ماه است پاسخ نگرفته اند. هیچ یک از واحدهای تولیدی از افزایش قیمت و تولید راضی نیستند. با توجه به افزایش نهاده های تولید و هزینه های تولید راهکار دیگری هم وجود ندارد. تولیدکننده ها به حداقل تغییر قیمت راضی شده اند. تولیدکننده ها به جایی می رسند که چاره ای برایشان باقی نمی ماند و لیست قیمت های جدید را منتشر کنند و می گویند فقط با این شرایط می توانیم فعالیت کنیم.

دراین‌باره بخوانید؛

رشد ۱۵ درصدی بازار لوازم خانگی

- لوازم خانگی دوباره گران می‌شوند؟ | واکنش ستاد تنظیم بازار به درخواست تولیدکنندگان

گزارش: رضا سمائی‌نیا

تصویر: امیر حمیدی‌نوید

تدوین: عاطفه‌سادات حسین‌زاده

کد خبر 680666
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    16 1
    رشد و توسعه در یک جامعه ساز و کار خاص خود را طلب میکند .نمیشود بدون در نظر گرفتن شاخص های توسعه دستوری اقتصاد یک کشور را سامان داد. همه چیز زنجیر وار بهم وصل ند .وقتی یک حلقه پاره شود .کل زنجیر پاره می شود