ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، غرب را به‌دلیل کمبود مواد غذایی و انرژی مقصر دانست و اطمینان داد که کشورش در صورت پاکسازی مین‌های کاشته‌شده توسط اوکراین، عبور ایمن صادرات از بنادر تحت کنترلش در این کشور را «تضمین» می‌کند.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «هیچ مشکلی برای صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد.»

رئیس‌جمهوری روسیه اطمینان داد که نیروهای مسلح او هیچ حمله‌ای [به اوکراین] از دریا انجام نخواهند داد و این در حالی است که این کشور به‌زودی از شر مین‌ها رها خواهد شد.

رهبر روسیه به امکان صادرات از طریق بنادر ماریوپل و بردیانسک اوکراین در دریای آزوف اشاره کرد که امکان دسترسی به دریای سیاه را فراهم می‌کند.

او همچنین گفت که بنادر تحت کنترل کی‌یف، به ویژه اودسا، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

پوتین همچنین گفت که صادرات از بلاروس نیز در صورتی امکان‌پذیر است که غرب تحریم‌ها را علیه متحد مسکو لغو کند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «البته، اکنون شاهد تلاش‌هایی برای جابجایی مسئولیت آنچه در بازار جهانی غذا می‌گذرد و مشکلات در حال ظهور در این بازار هستیم. باید بگویم که این به قول مردم ما تلاش برای تبدیل مشکلات از یک سر بیمار به یک سر سالم است.»

جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت شده و جهان را به سمت کمبود مواد غذایی سوق داده است.

روسیه و اوکراین از مهم‌ترین تولیدکنندگان کالاهای کشاورزی در جهان هستند. هر دو کشور صادرکننده خالص محصولات کشاورزی بوده و هر دو نقش عرضه‌کننده پیشرو در بازارهای جهانی مواد غذایی و کودهای شیمیایی را دارند؛ جایی که منابع صادراتی اغلب در تعداد انگشت شماری از کشورها متمرکز است.

کد خبر 680985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 2
    زنده باد پوتین مسیحی