مراسم‌های نیمه خردادماه در دو روز اخیر با حضور گسترده مردم دوستدار امام راحل(ره) و نظام جمهوری اسلامی با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد. بازتاب این حضور گسترده در توئیت‌های نمایندگان مجلس نیز خواندنی است. نمایندگان مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد بنیانگذار انقلاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی نوشتند.

مجلس

به گزارش همشهری، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بیش از هشتاد تا ۶ماه از انقلاب اسلامی گذشته و بر خلاف وعده‌های دشمنان، همچنان باقی است. چون  اصول آن زنده است. این راز ماندگاری بزرگترین انقلاب در تاریخ انقلاب‌هاست که امروز رهبر انقلاب از آن سخن گفتند. یاد امام خمینی عظیم ما گرامی.»

حجت الاسلام حسن شجاعی،‏‏‏‏‏‏‏ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود نیز درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در توئیتر نوشت: «ولایت فقیه با امام خمینی می‌توانست یک استثنا جلوه کند اما با امام خامنه‌ای ثابت شد ولایت فقیه یک قاعده است برای زمینه سازی ظهور حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف. خدایا بر عمر پیر و مرادمان بیفزا و امامتش را به ظهور حجتت متصل بفرما»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران و عضو حزب موتلفه نیز در توئیت‌های خود با اشاره به قیام ۱۵ خرداد در توئیتر نوشت: «حماسه ۱۵ خرداد قیام مردم به رهبری امام را وارد مرحله نوینی از مبارزات ۱۵ ساله کرد و سرانجام به قطع وابستگی کشور و آزادی مردم از زیر یوغ سلطه آمریکا، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی حکومت ننگین ستمشاهی در بهمن ۱۳۵۷ منجر گردید. همین پیروزی که بنوعی تحقیر آشکار آمریکا و یارانش بود، آنها را به جای به رسمیت شمردن جمهوری اسلامی ایران، به خصومتی آشکار و پنهانی کشاند که اسناد آن در آبان ۱۳۵۸ از سفارت تسخیرشده آمریکا به دست آمد.»

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی هم به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و نوشت: «پیام کلیدی سخنان رهبری: "مکتب درست است، نقشه درست است، راه درست است؛ راه‌رو بایستی درست حرکت بکند." تلاش‌های بسیاری برای دوری ما از انقلاب انجام شده است اما مسیری که امام ترسیم کردند روشن، مردمی و قدرت آفرین است و باید هرآنچه سبب تقویت انقلاب ما می‌شود را با توان افزوده، انجام داد.» او در توئیت دیگری هم نوشت: «حضرت آقا فرموند: امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود، نقشی بر دیوار باقی می‌ماند. حال میدانیم علت سرعت گیری تخریب ها و عادی سازی شخصیت قدسی امام ،تخریب بنیان انقلاب اسلامی است و باید با تمام توان آرمان‌های امام را تبیین کرد و ترویج داد.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس هم با به کارگیری هشتگ امام خمینی در توئیتر نوشت: «رهبر انقلاب با اشاره به آموزه‌های امام خمینی: هرجا ملت و مسئولین با اراده قوی وارد میدان شوند، آنجا عرصه پیشرفت‌هاست و هر سستی در اراده‌ها به وجود آید، موجب عقب ماندگی می‌شود.»

اسماعیل حسین زهی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در توئیتر خود با انتشار هشتگ ۱۵خرداد نوشت: «قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم انقلابی و شجاع ایران زمین علیه  استبداد و استعمار است. مردمی که با ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند که خون می‌دهند اما ذلت نمی‌پذیرند.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره مجلس و عضو کمیسیون انرژی نیز با انتشار تصویری از خود به حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و نوشت: «امروز از صبح زود درب‌های حرم امام خمینی (ره) به دلیل ازدحام جمعیت عشاق روح الله بسته بود. همانند آحاد مردم و به منظور ادای تکلیف در بیعت با امام و رهبری عزیز در محوطهٔ بیرونی حرم گوش جان سپردیم به بیانات مقام معظم رهبری»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در توئیت خود با اشاره به برگزاری سرود سلام فرمانده و سالگرد قیام ۱۵خرداد در توئیتر نوشت: «همزمانی طنین پرشکوه سرود سلام فرمانده، نجوای عاشقانه نسلی غیور با حضرت بقیه‌الله با سالگرد امام(ره) و حماسه پانزده خرداد که مشتاقان صاحب الزمان با اشک و شوق در اقصی نقاط ایران و جهان فریاد زدند، تفسیر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) است: انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری به مشکلات معیشتی بازنشستگان اشاره کرد و نوشت: «از نشستگان مدیران دیروز و مشاوران کار آزموده امروزند و تکریمشان فریضه است. مجلس با تصویب افزایش حقوق بازنشستگان برابر با ۹۰درصد حقوق شاغلان رسالت خود را انجام داد. مسئولان سازمان بازنشستگی و دولت باید به وظایف خود عمل کنند. تاخیر و تعلل پذیرفتنی نیست.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس یازدهم نیز ۱۵ خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و نوشت: «هر انقلابی نقطه عطفی دارد. بی شک پانزده خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است. در این روز بذر انقلاب با کشتاری که رژیم منفور شاه به راه انداخت، آبیاری شد و۱۵ سال بعد باسقوط نظام فاسد پهلوی و استقرار جمهوری اسلامی به ثمر رسید.»

نفتکشمان را پس گرفتیم

ماجرای توقیف نفتکش‌های یونانی که در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفت، سوژه توئیت مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس بود. او در توئیتر خود نوشت: «یک نفتکش ما را دزدیدید، دو نفتکش پس گرفتیم؛ قبله اول ما را دزدیدید، هر دو قبله را پس می‌گیریم. ان‌شاءالله. انتظار فرج از نیمه خرداد کشم...»

مجتبی توانگر، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس هم به مساله رمزارزها و کلاهبرداری از این طریق اشاره کرد و نوشت: «در سال ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها یک میلیارد دلار را به دلیل کلاه‌برداری‌های ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند. این کلاهبرداری‌ها با یک تبلیغ، پست یا پیامی در یک پلتفرم شبکه اجتماعی آغاز شد.» مجتبی رضاخواه، یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی هم از کمبود نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «متاسفانه علی‌رغم حساسیت نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی و باتوجه به کثرت اعتراضات نسبت به سوءاستفاده‌هایی که اغلب توسط عوامل انسانی صورت میگیرد،دستورالعمل مشخصی برای احقاق حقوق مردم نداریم. در مجلس پیگیر خواهم بود تا به‌هر نحو جلوی این مشکلات گرفته شده وخدماتی ایمن به مردم ارائه شود.»

کد خبر 681220

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha