یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

حسن حیدری: استقلال در اهواز زمینه‌های مساعد بازی بزرگ روز جمعه را هموار کرد تا از این بازی پرخطر به سلامت بگریزد و بدون تلفات و آسیب‌های احتمالی صاحب یک امتیاز شود. بازی روز جمعه برای استقلال تعریف دیگری دارد.

حکایت دیرینه این بازی برای دوستداران دو تیم نیز معنای جداگانه‌ای دارد. نتیجه این دیدار است که پایه‌های ماندگاری را محکم می‌کند و بازیکنان را در پست‌های خود تثبیت می‌کند و در تاریخ ورزش فوتبال نتیجه‌اش را با حروف درشت حک می‌کنند.

پس استقلال ناچار بود از تمام قوای خود در این بازی سود نبرد، اما جانب احتیاط را نیز داشت تا مبادا شکست تلخی را با خود تا روز جمعه حمل کند و کنایه‌های تماشاگران را بپذیرد. این خطر بیشتر متوجه صمد مرفاوی مربی جوان و خوش‌فکر استقلال بود تا دیگر نفرات و مسئولین تیم.

استقلال با این شرایط گام به ورزشگاه تختی اهواز گذاشت تا به مصاف فولاد برود. فولاد جوان که هنوز نتوانسته از تمام نیروی خود بهره بگیرد. استقلال در اهواز در حالی مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت که با ترکیبی متفاوت نسبت به گذشته پا به میدان گذاشت.

در این بازی رحمتی درون دروازه قرار داشت. صادقی، ابراهیمی و لطفی 3 بازیکن خط دفاعی این تیم بودند. حسین کاظمی، میثم بائو و یوسفی در مرکز خط میانی و نوازی در راست و گیلائوری در چپ دو پیستون کناری استقلال را تشکیل می‌دادند و در خط حمله نیز داسیلو و علیزاده بازی کردند.

استقلال در این بازی در زمین نامناسب ورزشگاه تختی از روی‌آوردن به بازی زمینی خودداری  و بیشتر حملات خود را روی سانترهای نوازی و گیلائوری و پرتابهای بلند علیزاده پایه‌ریزی کرده بود. در آن‌سوی میدان فولاد نیز با تیمی که ستون‌های اصلی خود را در این فصل از دست داده بود قرار داشت. فولاد هنوز در لیگ برتر به انسجام تیمی نرسیده است و باید به روزهای آینده فکر کند.

البته اشاره به کیفیت زمین بازی ضروری است که امکان هرگونه حرکت سالم تاکتیکی را از دو تیم سلب کرده بود. در نیمه دوم نیز شاهد بازی خوب از دو تیم نبودیم و تنها در 15 دقیقه پایانی حملات دو تیم روی دروازه‌های یکدیگر باعث خلق صحنه‌های دیدنی شد.

در دقیقه 73 منصوریان به جای بائو وارد زمین شد و فولاد نیز با آوردن چهارمحالی سعی در تقویت خط حمله خود را داشت. در این نیمه دو فرصت خوب استقلال توسط ابراهیمی و هاشمی‌زاده از دست رفت.

در تک حمله فولاد نیز خنیفر تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت و در نهایت بازی مساوی شد. استقلال با این تساوی با 15 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سایپا به مقام دوم صعود کرد. فولاد خوزستان نیز با 4 امتیاز در مکان پانزدهم جدول باقی ماند.

فولاد پنج‌شنبه هفته جاری بازی دشواری را در تهران مقابل صباباتری برگزار می‌کند.
در حال حاضر سایپا با 15 امتیاز و تفاضل گل مثبت 5 در صدر جدول جای دارد. این تیم در هفته هشتم در شیراز با برق دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز