مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

روتین پوست یکی از اقدماتی است که باعث می شود پوستی جوان و زیبا داشته باشیم. داشتن پوستی زیبا و صاف، خواسته شمار زیادی از بانوان و آقایان است. روتین پوست روزانه و حرفه ای، یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوستی آینه مانند داشته باشیم. یک روتین پوست روزانه مناسب باید کاملا متناسب با نوع پوست افراد باشد.

صفر تا صد روتین پوست نگین قشم

به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه در رابطه با روتین روزانه انواع پوست توضیحاتی جامع و تخصصی ارائه دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه و امکانات و با صرف کمی زمان، به پوست دلخواه خود دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

آیا بهترین روتین پوستی برای همه یکسان است؟

شکی نیست که انجام روتین پوست برای تمامی بانوان و آقایانی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، توصیه شده است. اما سوالی که مطرح می باشد، این است که آیا روتین پوست برای تمامی انواع پوست یکسان است یا خیر؟

باید بگوییم که خیر، روتین پوست برای انواع مختلف پوست، یکسان نیست. هر پوستی به روتین خاص خود نیاز دارد. به عنوان مثال روتین پوست چرب با روتین پوست خشک کاملا متفاوت است. در ادامه این مطلب روتین خاص هر نوع پوست را به صورت کامل و جزئی برای شما شرح خواهیم داد.

برای استفاده از روتین مناسب پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم محصولات مراقبت پوست سازگار با خود را تهیه کنیم. پس ابتدا با نحوه تشخیص نوع پوست صورت آشنا خواهیم شد.

انواع پوست و نحوه تشخیص آن در منزل

در حالت کلی پنج نوع پوست داریم که شامل: پوست خشک، حساس، مختلط، چرب و نرمال است. شناخت نوع پوست بسیار مهم و ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا بتوانید روتین های مراقبت پوست روزانه، محصولات مراقبت زیبایی و… را به درستی انتخاب و استفاده نمایید.

برای تشخیص نوع پوست خود ابتدا صورت خود را با آب و شوینده مناسب بشویید و با یک حوله نرم آب اضافی صورت را بگیرید. دقت کنید که حوله را محکم به صورت نکشید و فقط با ضرباتی آهسته صورت را خشک کنید. پس از آن هم هیچ گونه کرم، مرطوب کننده یا لوسیونی استفاده نکنید و یک ساعت زمان استراحت به پوست بدهید. پس از آن تعدادی دستمال کاغذی تمیز بردارید و روی نقاط مختلف صورت خود مانند بینی، پیشانی، گونه ها و چانه بکشید.

در صورتی که تمامی دستمال ها چرب شدند، پوست شما چرب است. اگر دستمال ها تغییری نکردند پوست شما خشک است. اگر برخی از دستمال ها چرب و برخی از آن ها تمیز بودند، پوست شما مختلط است و در غیر این صورت پوست شما نرمال می باشد.

محصولات مراقبت زیبایی مخصوص پوست های چرب

ماسک ها و محصولات مراقبت زیبایی بسیاری در برندها و انواع مختلف در مراکز خرید و داروخانه ها وجود دارند. گاهی اوقات تنوع این محصولات به قدری است که باعث سردرگمی خریداران می شوند. به همین دلیل برخی از نکاتی که باید هنگام خرید محصولات مرتبط با روتین پوست چرب را بدانید به شما توضیح می دهیم. امیدواریم که پس از مطالعه این مطالب بتوانید انتخاب درستی برای خرید محصولات زیبایی سازگار با پوست خود داشته باشید.

محصولات فاقد روغن: برای پوست های چرب استفاده از محصولاتی که روی بسته بندی آن ها عبارت فاقد روغن (Oil free) درج شده است، یک اجبار است. ممکن است افراد با پوست چرب در صورت استفاده از محصولات دارای چربی، دچار مشکلاتی مانند چرب تر شدن پوست یا تشدید جوش صورت شوند. پیشنهاد می کنیم که از محصولاتی که بر پایه آب هستند برای انجام روتین پوست چرب استفاده کنید.

پاک کننده های قوی: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم استفاده از انواع پاک کننده های صورت مانند صابون، ژل شستشو و هر نوع پاک کننده دیگری در روتین پوست چرب که قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد برای پوست های چرب به شدت مضر است. این محصولات چربی های مفید پوست را هم پاک می کنند و غدد چربی پوست را مجبور به ترشح چربی بیشتر می کنند که در نهایت باعث می شود تا پوست با سرعت بیشتری چرب شود. توصیه متخصصین به شما استفاده از پاک کننده های ملایم است. افراد با پوست چرب باید دو بار در روز و با استفاده از محصولات شوینده ملایم، صورت خود را بشویند.

خرید ماسک ورقه ای عمده

روتین پوست خشک

با نزدیک شدن به فصل سرما کم کم پوست دست و صورت ما در مقابل بادهای سرد قرار می گیرند و در نتیجه خشک می شوند. خشک تر شدن پوست برای افرادی که در حالت عادی پوست خشک دارند به معنای شدت گرفتن مشکلات پوستی است. بهتر است بدانید که پوست خشک راحت تر از پوست چرب قابل اصلاح و درمان است. شما با رعایت روتین مراقبت از پوست خشک می توانید درصد بالایی از مشکلات پوستی خود را حل کنید و از پیرشدن زودرس و ترک خوردن پوست صورتتان جلوگیری نمایید.

اگر پوست خشک دارید، مراحل روتین پوست خشک را که ما برای شما شرح می دهیم، انجام دهید تا بتوانید از داشتن پوستی زیبا و جوان لذت ببرید.

دقت کنید که اگر روتین مراقبت روزانه از پوست خشک را با روش های نادرست یا محصولات مراقبت پوستی نامناسب انجام دهید، پوست شما خشک تر شده و دچار مشکلات جدی خواهد شد.

محصولات مراقبت زیبایی مخصوص پوست های حساس

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پوست های حساس نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی و طبیعی واکنش نشان داده و دچار مشکل می شود. به همین دلیل افراد با پوست حساس باید با مواد ناسازگار با پوست خود آشنایی داشته باشند، تا از محصولاتی که حاوی این ترکیبات هستند، استفاده نکنند. همچنین با شناخت مواد اولیه سازگار با پوست خود می توانید محصولاتی را مورد استفاده قرار دهید که تاثیر بیشتر و بهتری روی پوست شما داشته باشند. در ادامه برخی از این مواد اولیه را به شما توضیح خواهیم داد.

سالسیلیک: کرم های حاوی این ماده می توانند از ایجاد جوش برای پوست های حساس جلوگیری نمایند.

زینک اکسید: شمار زیادی از کرم های ضد آفتاب موجود در بازار از مواد اولیه شیمیایی برای افزایش تاثیر خود استفاده کرده اند. این در حالی است که اینگونه مواد می توانند باعث آسیب رسیدن به پوست های حساس شوند. بنابراین افراد با پوست حساس باید ضد آفتاب های حاوی زینک اکسید یا دی اکسید تیتانیوم را در روتین پوست خود قرار دهند.

هنگام انتخاب محصولات مراقبت زیبایی برای پوست های حساس، ترجیحا از محصولات بدون بو و الکل استفاده نمایید.

آنتی اکسیدان ها: استفاده از محصولاتی که دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند، برای انجام روتین پوست حساس مناسب می باشد.

مواد اولیه گیاهی: استفاده از محصولاتی که در ترکیبات خود از گیاهانی مانند چای سفید، چای سبز، آلوئه ورا، بابونه و سایر گیاهان دارای خاصیت ضد التهابی، بهره برده اند برای پوست های حساس مفید است.

نکته آخر در مراقبت از پوست های حساس: سعی کنید از محصولات فاقد عطر و الکل استفاده کنید. همچنین استفاده از محصولات با خاصیت لایه برداری قوی یا دارای سدیم لوریل سولفات و اسیدها برای روتین پوست های حساس مناسب نیست.

در صورت نیاز می توانید از سرم های مغذی حاوی انواع ویتامین برای تغذیه پوست خود استفاده نمایید تا از پیری زودرس جلوگیری کنید.

خرید عمده لوازم آرایشی

کد خبر 682972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha