خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خدای متعال از مومنان خواسته تا با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است.

حاج علی اکبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری در خطبه های امروز (۲۷ خرداد) نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از مصادیق ویژه تقوا در آیه کریمه ۶ سوره مبارک حجرات آمده است. دعوت خدای متعال از مومنان که با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند و تامل داشته باشند.

یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است. همیشه این حالت تبین پیش برنده و حفظ کننده است، اما برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ماست و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می شود و زیست بشر معاصر تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

وی افزود: انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود و از منافع این محیط اطلاعاتی نو و خبررسانی های نو استفاده کند.

حاج علی اکبری ادامه داد: زودباروری و ظاهربینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این ها زمنیه های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می دهد و هم فرد مومن را گرفتار آسیب های زیادی می کند.

وی افزود: گاهی در برابر فراوانی های خبر، و فیلم و عکس و همچنین دلباختگی لحظه ای در برابر پیام ها باعث می شود افراد ساده انگار و ساده بین، پل اطلاعاتی برای نقل و اشاعه آن چه که دشمنان می خواهند، می شود.

حاج علی اکبری درباره اعزام حجاج به سرزمین وحی و با اشاره به آیات حج در قرآن کریم خطاب به حاجیان گفت: این فقط مختص حاجیان نیست، از نگاه قرآن کریم بهترین توشه هر انسان، تقوای الهی است؛ اینکه قلب انسان به نور تقوا منور شود.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه، فرماندهی انتظامی تهران را مقتدر و مهربان توصیف کرد و با تشکر بابت دستگیری سارقان بانک ملی گفت: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه، شاهد اتفاق اینچنینی نبایشم.

حاج علی اکبری با اشاره به حادثه قطار طبس گفت: برای بازماندگان حادثه قطار طبس آرزوی صبر می کنیم؛ باید زمینه بررسی اینگونه حوادث بررسی و مطالبه شود تا این چنین اتفاقات تکرار نشود.

وی درباره مهار کرونا در کشور گفت: این اتفاق اتفاق بزرگ و مبارکی است؛ پس از دشواری ها و سختی ها و محدودیت های اخیر، امروز آمار تلفات کرونا به صفر رسیده است و این نعمت بزرگی است که باید آن را شکر کرد.

امام جمعه تهران ضمن تقدیر از دولت جهت مدیریت و به صفر رساندن تلفات کرونا، تاکید کرد: در این مورد حق مطلب ادا نشد، این اتفاق بزرگ آن گونه که باید و شاید دیده نشد و کسانی که این موفقیت بزرگ را رقم زدند، به شکل شایسته ای تقدیر نشدند.

حاج علی اکبری بیان داشت: این اتفاق بزرگ دستور کار یک عملیات جهاد تبیینی است؛ این ویروس همه محیط جهان را به مخاطره انداخت و هیچ کس باور نمی کرد که ۵ گرم ویروس چرخ دنده ۵ قاره بزرگ دنیا را از کار بیاندازد و قدرت های بزرگ غرب را به چالش بکشید.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلفات و ابتلا به کرونا رتبه اول دنیاست، تصریح کرد: برخی کشورهای بزرگ و قدرتمند اروپایی هم در رتبه های اول تلفات و ابتلا به کرونا هستند و اصلا دوست ندارند موفقیت ایران در مدیریت کرونا مطرح شود.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: باید از همه کسانی که در این زمینه دخیل بودند تقدیر شود؛ نقش ویژه و ممتاز رهبر حکیم و عالی قدر هم در این رابطه یک نقش مثال زدنی است.

حاج علی اکبری پشتیبانی و تشکیل ستاد ملی و به میدان آوردن نیروهای مسلح و برگزاری رزمایش بزرگ مساوات را از تدابیر مهم رهبر انقلاب در ماجرای مدیریت کرونا دانست و افزود: این موارد از تصمیمات و منویات مهم رهبر انقلاب بود که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی افزود: نهاد دین در این موضوع خوش درخشید و همراهی همه مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم نقش مهمی در مدیریت کرونا داشتند.

خطیب جمعه تهران گفت: موضوع مساوات، نمونه دیگری در هیچ کجای دنیا ندارد؛ در هیچ کشوری چنین چیزی وجود ندارد که مردم در کنار دیگر قرار بگیرند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: از جان گذشتگی کادر درمان که مجاهدانه در این عرصه ورود پیدا کردند و ایام دفاع مقدس را زنده کردند قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه موضوع واکسیناسیون در کشور با همت همه عزیزان و دولت محترم جدید انجام شد و آثار آن قابل مشاهده است، افزود: باید این حماسه و موفقیت را تبیین کرد و عموم مردم و رسانه ها باید این مسئله را تبیین کنند و شکر آن را بجا بیاورند.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه خود گفت: در مبارزه با فساد و جلوه های آن خیلی وقت ها موفق نمی شویم؛ مصادیقی را دنبال می کنیم ولی موفق نمی شویم.

وی افزود: یکی از آن مصادیق شجره خبیثه که در متن دستگاه اجرایی و محیط شهرداری جا خشک کرده است کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است که از سال ۴۵ وارد قانون شده که در پی آن شهرک های کاخ نشینی ایجاد می شود که خار چشمان انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبارزه ها و پیگیری هایی هم که انجام می شود به جایی نمی رسد چرا چون ظاهری قانونی دارد یعنی فرد متخلف تخلف کرده و جریمه آن را پرداخته است. حادثه متروپل از همین قبیل موارد است.

حاج علی اکبری بیان داشت: اگر شاهد رشد چنین اقداماتی هستیم باید به سراغ ریشه رفت و آن را حل کرد؛ در این باره ریشه اصلی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است که از مسئولین درخواست داریم، با قدرت و قاطعیت و سرعت این مسئله را پیگیری کنند و ریشه این اقدامات خشک شود.

وی به بسته ارائه شده وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اشاره کرد و گفت: این موضوع خبر خوبی است که شنیدیم؛ در شرایط فعلی که می بینیم مردم زندگی شان با مخاطره مواجه شده هم مومنین و هم صاحب خانه ها بدانند مراعات مستاجران حسنات ماندگاری برای آن ها است.

امام جمعه تهران گفت: صاحب خانه ها بدانند سخت گیری برای مستاجران کار پسندیده ای نیست و پول آن خرج دوا و درمان خواهد شد.

حاج علی اکبری خطب به بنگاه داران مسکن گفت: بنگاه های مسکن هم باید تسهیل گر باشند و با میانجی گری اقدامات موثری داشته باشند.

وی درباره دیپلماسی فعال منطقه ای دولت گفت: دولت هم به آنچه که وعده داد بود و هم آنچه که رهبر انقلاب خواسته بودند، عمل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران درباره مذاکرات نیز گفت: هم مذاکره عادلانه می کنیم و هم به هیچ وجه زیر بار حرف زور نمی رویم.

کد خبر 683936
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 36
  • شهلا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    226 9
    در این مملکت از فقیر و غنی بیمار دارند و خرج دوا و دکتر می کنند این حرفها دیگر ارزش ندارد لطفا از قدرت استفاده درست کنید و مشکلات را حل کنید نفرین و ناله کار ادمهای بی قدرت و درمانده است
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    163 7
    خیلی ها رحم ندارند مقصر دولت هست که باعث شده سرمایه بلااستفاده یک سری اشخاص وارد بازار مسکن شود و با دلالی و افزایش اجاره و ... بلای جان اقشار کم درآمد شود.
    • هدیکا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      22 50
      ایشاالله اونایی که رحم ندارند و به فکر مستاجر نیستند خیروخوشی نبینند ، در ضمن دولت که به همه چیز خوب مسلط است روی قیمتها برای افزایش نظارت میکند اگر راست میگن پس برای کاهش قیمت اجاره بهاء برای مستاجر هم نظارت کنند
    • سید محرومان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      69 0
      سخت گیری های مالیاتی و گرانی اجناس توسط دولت چه عواقبی دارد حاجی آقا....
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      85 0
      روغن ۷۰ هزار شده ۴۰۰ هزار
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    75 5
    مگر مالک در کشوری غیر از کشور مستاجر زندگی میکند و تورم برای مستاجر هست وبرای مالک نیست ؟ یک بار برای همیشه باید کرایه واجاره خانه تابعی از ارزش ملک تعیین شود و تنها در اینصورت است که به عدالت در این باب نزدیک شده ایم
  • شیما IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    94 13
    والا من مریضی خاص دارم تابه حال دارو مفت نگرفتم . اگه اجاره خانه ام نباشه گدایی می افتم شما بیا روغن بکن ۲۰ برنج ۳۰ قیمتهارا بیارید پایین من هم یک سوم اجاره می گیرم !....
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    66 5
    حاجی جلوی حقوقهای نجومی چه کسی باید بگیره اگر طرف نداره که هیچ وقت به فکرش خطور نمی کنه که بره منطقه خوب بشینه اگر نداره آن کسی که صاحب چند فرزند هست با این حقوق بازنشستگی و خرج و مخارج بچه ها و زندگی آیا به پس انداز می رسه فقط خدا بداد مردم برسه و انصاف حرف اول و آخر را می زنه دیگه اگر کسی مریض بشه باید دمنوش بخوره. یا علی مدد
  • حمید IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    56 0
    اگر دولت بخواهد میتواند با راهکاری جلوی رشد بی رویه قیمتها را بگیرد ولی صد افسوس که منافع دولت در بی نظمی اقتصادی هست باور این موضوع که دولت در مهار قیمتها ناتوان شده و با تهدید نفرین و دوا و درمان سعی در کنترل گرانی دارد خود یک رویه اشتباه است
    • ایرانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      11 4
      اتفاقامهارقیمتها دردست دولت است ،بقول قدیمیها اگه علی ساربونه میدونه شترشو کجابخوابونه .
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    77 4
    قیمتهای خانه ها و تورم را پایین بیاورید تا همه قیمتها پایین بیایند ... قیمتها را از خوراکی ها گرفته تا سکه و دلار را افزایش میدهید بعد نفرین میکنید!!!؟
  • رحمانی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    24 20
    سلام خسته نباشید ممنون از صحبت های شما آقای علی اکبری و کو گوش شنوا تورو خدا یه فکری به حال ما مستاجرها بکنید خواهش میکنم خیلی گرفتاریم ما سر سال صد میلیون که تویکسال میکشن رو پول پیش خونه این انصافه ........
  • ج IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    52 2
    زمانی که از یک چندم یک ملک می شود قیمت اجاره و رهن آن .باید شما قیمت ملک را ارزان کنید تا قیمت اجاره ارزان شود با دستور و دعا و نفرین درست نمی شود
  • حسینی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    61 5
    انگار صاحب خانه در این کشور زندگی نمیکند وقتی خود دولت روغن ۹۰هزار تومانی را ۴۶۰هزار تومان میکند و به همان اندازه بقیه کالاها افزایش پیدا میکند آیا به نظر این استاد بزرگ صاحب خانه حق ندارد به اندازه حداقل نصف تورم اجاره را زیاد کند. تورم صددرصدی ولی افزایش حقوق بازنشستگان ده درصد این هست عدالت دولت...
    • مجید IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      7 11
      عزیزم صاحبخونه در این مملکت زندگی می‌کند و لی خدایی بخوایم حساب کنیم وضع مالک که دو سه خونه داره خیلی بهتره ازون بینوایی که مستاجره و هزینه خرج زن و دوتا بچه هم باید تو این گرونی بده... کسی نمیگه اجاره نگیرن البته اونم توفیق می‌خواهد ولی انقد هی زیاد نکنن اجاره و پول پیش رو و هی نگن تورم وجود داره بابا به جیب مستاجر نگاه کنن 5 میلیون یا 6 میلیون میگیره و خرج های روزمره بعد سر سال صاحبخونه بهش میگه 60 میلیون تومن بزار رو پول پیشت!!!! از قدیم گفتن بنده به بنده رحم کنه تا خدا به بنده رحم کنه
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    67 6
    صاحبخانه که مالش را مفت به دست نیاورده زمانی منزلم را به قیمت خیلی کم اجاره دادم. الآن همه چیز چند برابر شده . پکیج را مستاجر خراب کرد مجبور شدم دو برابر پول یک سال اجاره را بدهم پکیج جدید بخرم.
  • بازنشسته IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    70 3
    آقای امام‌ جمعه، فقط مردم را موعظه نفرمایید، اگر حرفتان تأثیر گذار است. یک مقدار هم دولت‌ و مسئولين را موعظه بفرمایید.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    64 3
    خانه ام منبع درآمدم است خودم در شرایط بدتر و سخت تری مستاجر هستم . از طرفی خرج تحصیل بچه ها هم هست . دوا و درمان و خورد و خوراک. همه چیز چند برابر شده. آسیبی که مستاجر به خانه می زند مثل رنگ ساختمان هزینه اش دویست برابر شده. حالا چرا از صاحب خانه ها مایه می گذارید.
    • مجید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 1
      اها یعنی شما سرکار نمی‌روید؟؟؟؟؟!!! مشکل ما همین جا است دیگ تو کشور ما همه دنبال اینن یک خونه اضافه داشته باشن بدن اجاره و دیگه سرکار نرن و دیگه میخوان کل هزینه درمان خوراک پوشاک بهداشت تفریح مسافرت تحصیل فرزندان ازدواج فرزندان جهیزیه و.... را از پول اجاره دربیارن و از مستاجر بخت برگشته بگیرن.... یک خونه داری ی خونه هم بده اجاره و به اون به چشم کمک خرجی نگاه کن یعنی بری سرکار و درکنارش اجاره هم بگیری که اوضاع بهتر بشه
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    41 6
    دیگر اجاره دادن خانه نمی صرفد. خالی نگه داشتن خانه بهتر است.
  • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    28 2
    اینم مثل تمامی گرونی ها عادت کردیم به گرونی ،اگه ارزونی مشاهده شدبایست تعجب کرد.
  • S d IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    35 0
    یه تعویض روغن خودرو باید 500 هزار تومان بدی تا شرش کنده بشه یه بیمه ماشین 4 میلیون شده ... تعویض قطعات که دیگه نگو....
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      21 3
      شارژ کردن گاز کولر ماشین ۸۵۰ هزار تومن شده خب صاحب خانه بره دزدی کنه خرجش را در بیاره تازه مستاجر اول کار هم کلی چونه زنی میکنه قیمت اجاره وپول پیش را صاحب خونه بهش رحم میکنه میاره پایین دیگه باید چکار کنه صاحب خونه ؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    26 4
    جناب علی اکبری،خیلی ارادت دارم به جنابعالی،در اینکه در این اوضاع شیرتوشیر اقتصادی که از دولت کاری برنمی آید،مثل همیشه مردم خودشان باید به هم رحم کنند،ولی با کمال تاسف جریانات اقتصادی بگونه ای شده که وجدان هم کمرنگ شده،خوب است نهیبی به مسئولین هم بزنید
  • قاسم GB ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    43 0
    سلام آخه این چه راه حلی هستش یعنی هیچ راهکاری ندارید
  • م IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    26 1
    وقتي بنا كاشي كار برقكار لوله كش گچكار بي حساب كتاب از ملت پول ميگيرند و هيچ مالياتي هم نميدهند همينه ميشه ديگه دست بالا دست ميشه
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    28 2
    وظیفه دولت است این مشکلات حل کنه
  • حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    12 24
    سلام صاحب خانه ها در آمد کلانی دارند وانگار یاد گرفتن هرسال هر چقدر دلشون میخواد اجاره خانه را افزایش می دهند این که کارنشد چرا دولت سکوت می کند و هیچ کاری انجام نمی دهد دولت میاد 10درصدحقوق را افزایش می دهد و بعد اعلام می کند بابت افزایش اجاره بها 25درصد اضافه می کند این چه کاری است پس مدیران دولتی حتما نفعی دارند باز می آید وام اجاره بها می دهد این کارها هیچ معنی ندارد حتما برخورد باید شود اقتصاد آشفته ای داریم
  • فرزند ایران IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    28 10
    مالیات ارزش افزوده مالیات حقوق مالیات کارتخوان مالیات اجاره املاک مالیات نقل و انتقال مالیات بر درآمد عوارض خروج از کشور مالیات کالاهای وارداتی مالیات در آمدهای اتفاقی بهتر بود اول مشخص میکردید اینها خرج چه می‌شود
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    37 0
    با دعا و توکل مملکت داری نمیشه کرد
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    33 1
    توی پرند خونه20تا30میلیون خرید و فروش میشد دولت اومد مسکن ملی را180میلیون اعلام کرد مسکن مهر شد500میلیون کی مقصره
  • بن IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    26 2
    اتفاقا صاحبخانه من سخت گرفت زندگیش روزبه روز بهتر شده امسال هم ۷ میلیون گذاشت رو‌کرایه یعنی برای یک خانه ۵۵ متری صد میلیون پیش ماهی ده میلیون تومان هم اجاره میخواد
  • مسعود IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    41 1
    تمام مستاجران و موجران هر چه می کشند از ناتوانی اقتصادی جامعه است
  • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    40 0
    این تذکرات را به دولت بدهید که اجناس هر ساله ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا میکند و روغن ۹۰تومان به روز به ۴۱۰ رساند صاحب خانه هم باید مخارج زندگیش تامین کنه
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    32 0
    هزینه ساخت یک متر مربع ساختمان به ده میلیون تومن رسیده مقصر صاحب خونست؟ کابینت و نقاشی و هزینه نگهداری ساختمان هم قیمتشو حساب کن تورم و قیمت دلار بیار پایین همه چیز حل میشه
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    21 0
    شما راه حل اقتصادی بدید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    13 6
    دلال درقسمت مسکن وخودرو.طلاوارز.فسادایجادکرده
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    24 1
    بعضیا خرج ومخارج اصلی زندگیشون را ازاجاره بدست میارند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    24 1
    فعلا سالی یک میلیون مسکن بسازید بقیه با خدا
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    22 0
    بی تدبیری دولت ها و در نتیجه بی ارزش شدن پول ملی و تبدیل مسکن به عنوان کالای سرمایه ای بدلیل اقتصاد فلج متکی به نفت نتیجه اش میشه اینکه مثل صحنه قیامت هرکسی فقط به فکر نجات خودش باشه .
  • فرزاد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    13 5
    امیدوارم خداوند قلب مالکین محترم را با رحمت و بزرگواری همراه کند تا ما مردم مظلوم اینهمه با ترس و دلهره زندگی زندگی نکنیم .
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    18 0
    عدل بهتر از بخششه . اگر هرکسی سرجای خودش باشه این نمیشه اوضاع که هر روز اختلاف طبقاتی بیشتر و بیشتر بشه
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    19 0
    باید مبارزه شود با فقر و بیکاری.... شاید کسی همان اجاره خانه منبع در آمدش هست.... ریشه را در یابید....
  • بهرام IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    18 0
    سلام دولت امیلیون یارانه داده روغن ۵ کیلویی شده ۷۰۰ هزار ب خدا همین الان من از فروشگاه میام آقا با این حرفا ودعاها کار درس نمیشه
  • DE ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    17 0
    مردم تاوان خطاهای استراتزیک تیم اقتصادی را میدهند. دولت چه کنونی چه قبلی ها آن را ایجاد کرده باید پاسخگو باشند. برای افزایش مستمری بازنشستگان قانون را زیر پا گذاشته. ارز ترجیحی را حدف و نان پنیر را هم از سفره مردم برداشت. حاجی اقا! گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد می کند. امانت داری را از بین می برد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه می آورد. این را اگر دولتیان و مجلسیان بدانند و سر لوحه کار دولتیان و مشوقانش باشد همه را کافیست.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    10 3
    غنی وثروتمنددراین کشورثروتمندترشده است هیچ عدالت وقانونی برای جلوگیری ازافزایش قیمت وثروتهای بادآورده وجودندارد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    16 0
    به مسبب گرانی ها چرا چیزی نمی گویید
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    17 0
    حاج آقا شما حاضری حقوقی را که می گیری و زندگیت را باهاش می چرخونی ،بگی نصفش بسه نمیگیریم، یا میگی حقمه از کجا بیارم زندگی کنم، صاحبخونه هم از این رهگذر زندگیشو میچرخونه ...
  • حامد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    17 1
    جناب حاج علی اکبری فرمایشات شما بفرض درست بودن مثل یه طرفه به قاضی رفتنه اگه ارزونی باشه هیچ مالکی دوست نداره همنوعش رو اذیت کنه ولی وقتی اجناسی که دولت نظارت داره به یک باره چندصدرصدی گران میشه مالکی که ممراعاشه اش اجازره دادنه چه بکنه وقتی مصالح چندبرابر شده مالک چه بکنه عزیز
  • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    7 12
    ایشان نگفته کرایه نگیرید گفته انصاف داشته باشین ولا ما که از صاب خونه مان راضی هستیم خدا هم راضی باشه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 5
    180 مليون کشیده روپول خونه 7ملیون اجاره درماه چکار کنیم الانم میگه پول جور نیست میخواد بیاد توخونش بشینه هم پولمون ونمیده هم خونه اش و میخواد این یعنی چی
  • سعید IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    17 1
    آقای امام جمعه می دانید هزینه تعمیر یک پکیچ چقدر است هزینه ایزوگام پشت بام هزینه رنگ آمیزی چقدر است می دانید کمیسیون بنگاه املاک چقدر است می دانید وقتی کسی هشتصد میلیون سرمایه یک عمر زحمت و کار کردن خود را در احتکار و بازار های زیر زمینی خرج نمی کند و از سر دلسوزی این هشتصد میلیون را با دویست میلیون وام بانکی می کند یک میلیارد و یک مسکن برای اجاره می خرد قسط آن ماه دویست میلیونی بیشتر همان کرایه خانه کران هست صاحب خانه نیست که ظلم می کند این بانکها هستند که هم به صاحب خانه ظلم می کنندو هم به مستاجر
  • مسعود IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 0
    سلام حاجی خود دولت یکدفعه چهار هزار قلم کالای اساسی رو ۴۰۰ درصد گران کرد اونا چی میشه با نفرین و ترساندن مشکل مردم حل نمیشه فکری بکنید شما که از دست تون کاری میاد
  • ایمانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 2
    قابل توجه مستاجران بهتر هست کمی صاحب خانه ها را درک کنید الان یه نقاشی 15 میلیون میشه =مساوی از کرایه 3 تا4 ماه از خونه کابینت 100 میلیون مساوی با پول 1 تا 2 سال از کل کرایه خونه کولر ابی 15 میلیون حداقل اب کفی کولر زمستون خالی کنید تا نپوسه یک ماه هم باید کمیسیون به بنگاهی بدن یک ماه هم از کرایه را مالیات بدن بعضی ها هم از کرونا سو استفاده کردین ولی از نظر شرعی سکونت حتی نماز روزه عبادت تو خونه غصبی باطل هست پس با صاحب خونه مدارا کنید چون اونا هم برای تعمین جرج مخارج همون خونه ای که شما توش نشستید دارن کرایه میگیرن تازه همش هم خرج تعمیرات شیر الات دستگیره و لولای کابینت میشه دو سال میش فنر کابینت 70 هزار تومان بود دو سال پیش یه رنگ 350 هزار تومان بود
  • مستاجر IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 1
    آقای امام جمعه گرانی ها مخصوصا گرانی مسکن و اجاره های نوجومی مردم را به فساد می کشاند و .ناهش به گردن مسعولان
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 3
    مستاجر خودش طلا داره ماشین داره یا کد 12 میاد طلاشو به قیمت چند ماه پیش بفروشه ؟؟که خونمون را به نرخ یک ماه پیش اجاره بدیم من خودن سال 99 یه مستاجر بیرون کردن با پول پیشش یه پژو از کارخونه گرفتم 125 میلیون الان شده 370 میلیون فروختمش باهاش زمین گرفتم زمینه الان 500 میلیون شده من حقم را گرفتم شما هم حقتان را بگیرید حتی بادحکم تخلیه یه نقاشی بکنید باید 15 میلیون خرج کنید یه کابینت 100 میلیون میشه اینا همشون دارن دو سال میشینند خونه را داغون نیکنند میرن جای دیگه هر سال برنامشون همینه چرا ما برای اینا دل بسوزونیم مگه اینا برای خونه ما دل سوزوندن؟؟؟
  • ایمانی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 1
    10 سال پیش با کرایه فقط یک ماه از خونه. یک متر خونه نوساز یک موتور سیکلت 125 یک.عدد سکه دو یا سه عدد کولر ابی یک عدد کولر گازی 10 متر زمین تو شمال حالا کرایه کل سال حساب کن خودت که 10 سال پیش چه قدر کرایه خونه ها بالا بوده الان چی خونه نوساز متری 30 میلیون موتور سیکلت 20 تا 30 میلیون کولر ابی 15 میلیون کولر گازی 16 تا 25 میلیون زمین تو شمال متری 20 میلیون
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 3
    دفاتراملاک انصاف داشته باشید چرا...
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 3
    با دستور و تهدید هیچ چیز ارزان نمی‌شود و هیچ کاری درست نمی‌شود ، با دستور و تهدید میتوان یک بچه یا حتی فرزندمان را به کاری وادار کنیم که بخواهیم یک جامعه را وادار به کاری کنیم .تجربه های زیادی در این 43 سال داشتیم ، مثل ویدئو ، ماهواره ، حجاب ، خدای نکرده مشروبات الکلی ، وکاهش قیمت ارز ، ، سکه ، قیر و بسیاری موارد دیگر که سلطان‌های زیادی که معرفی و حتی اعدام!!! شدند ، آیا درست شد ، بس است دیگر ، فرهنگ سازی و آموزش تنها راه حل چنین مشکلات می‌باشد . ممنون
  • احد شیری IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 0
    چرا دولت خودش کمک نمیکنه صاحب خانه که میرود در مغازه پنیر ۱۵ تومانی رو میخرد ۴۰ هزار تومان انتظار نداشته باشید خونشون ارزان بدهد. چرا به مستاجر ۱۰۰ میلیون وام می‌دهند ۱۵۰ میلیون پس می‌گیرند. این رباخواری نیست ...
  • علی IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 7
    بنگاهیها بیشترصاحب خونه هاراتشویق به بالابردن اجاره ها میکنند که خدااین جماعت نگذره خودم شاهد بودم که میگم
    • DE ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      10 0
      به خاطر کمیسیون دیگه مومن خوب اونها هم خانواده و خرج دارن باید دید که مشکل ایران چیست که همه را به درد آورده!
  • محمد مهدی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 6
    سخت بگیرن یا نگیرن تموم میشه،درست میشه،توکل کن ،دعا هم اگه شد بخون
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 7
    دورود خدا به وزیر کار رفا دید نمی تواند حقوق کارگر ها رادرست کند استفاداد آخرت خودش راخراب نکرد دورود به شرفت
  • ایران من IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    12 1
    مقصر همه گرانی ها و مشکلات جامعه ما،دولت های همه ادوار هستند..دولت که با شروع کار علنا چند قلم از اجناس را گران میکند و به دیگر اصناف میگوید مجازید ۲۰درصد گران کنید...دیگه مقصر اصلی معلومه کیه