سفیر بلغارستان در ایران گفت: اگر چه به تمام دنیا سفر نکرده‌ام، اما زیبایی و معماری این شهر منحصر به فرد است و توصیه می‌کنم که همه اگر می‌خواهند معماری خاص و زیبایی را ببینند به این شهر سفر کنند.

کاشان

به گزارش همشهری آنلاین، نیکولینا استفانووا کونوا سفیر بلغارستان در ایران در حاشیه بازدید از خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند معماری بی‌نظیر، خاص و زیبای ایرانی را ببینند باید از شهر تاریخی کاشان بازدید کنند.

وی فرصت حضور در کاشان و ملاقات‌ با مسئولان شهرستان و بازدید از آثار تاریخی و زیبای کاشان را برای خود افتخار دانست و گفت: امروز در دیدار با شهردار کاشان در زمینه همکاری‌های مختلف از جمله کشاورزی، فرهنگی و گردشگری بین شهر کاشان و شهر کازانلیک بررسی و رایزنی کرده و تحقق اهداف این ملاقات نیازمند ارتباطات مستقیم بین شهرداری‌های دو شهر است تا بتوانند از ظرفیت‌های بالقوه همکاری یکدیگر استفاده کنند.

سفیر بلغارستان در ایران در پاسخ این پرسش که ارزیابی وی از معماری کاشان در مقایسه با آثار معماری و تاریخی در جهان چیست؟ ادامه داد: اگر چه به تمام دنیا سفر نکرده‌ام، اما زیبایی و معماری کاشان منحصر به فرد است و توصیه می‌کنم که همه اگر می‌خواهند معماری خاص و زیبایی را ببینند به کاشان سفر کنند.
 

شگفت‌زدگی سفیر بلغارستان از معماری این شهر تاریخی ایران | به تمام دنیا سفر نکرده‌ام، اما زیبایی و معماری این شهر بی‌نظیر است!

کونوا با اشاره به تاریخ و تمدن بسیار غنی ایران گفت: نقاط مشترک فرهنگی بین بلغارستان و ایران می‌تواند به توسعه روابط دو کشور بینجامد؛ بلغارستان از قدیمی‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود که با تمدن قدیمی، ظرفیت‌های زیادی به لحاظ میراث فرهنگی مانند ایران دارد.

کد خبر 684824
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha