مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

مسئولان پایتخت مدرن کره‌جنوبی اگر چه امروز با برنامه‌هایی نظیر برپایی نمایشگاه شکوه پارسی قصد دارند رونق گردشگری را حفظ کنند اما در واقع خیز بلند جذب گردشگر را با برنامه‌های بزرگی نظیر برگزاری المپیک سئول برداشتند.

سئول که به شهری دیجیتال مشهور است، پیش از این بیشتر شهرتش را مدیون برگزاری یکی از پرزرق و برق‌ترین المپیک‌ها بود. با این حال مسئولان این شهر تلاش می‌کنند سئول به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری و البته تجارت همواره مورد استقبال قرار بگیرد.در این راه البته مشکلات زیادی وجود دارد که حتی با فناوری برتر هم نمی‌توان راه‌حلی کوتاه مدت برای آن یافت؛ یکی از این مشکلات گران بودن سئول است.

براساس آمار اقتصادی استخراج شده از سوی منابع گردشگری، سئول در کنار مسکو، توکیو و هنگ کنگ در میان گرانترین پایتخت‌های جهان قرار دارد.شاید بسیاری به این فکر کنند که نیویورک نیز همچنان عنوان گرانترین شهر جهان برای گردشگران است اما گردشگران بسیاری را به‌خود می‌بیند.باید گفت، ارزان بودن مالزی به نسبت دیگر پایتخت‌های جهان عاملی است که هر روزه بر تعداد گردشگران این شهر افزوده شود و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری بیش از 22 میلیون نفر از این کشور بازدید کنند.

مشکل گرانی سئول برای گردشگران، بیشتر در بخش هتل‌ها نمود دارد.  هزینه ۲۳۵ دلاری روزانه هتل‌های سئول نشان داد که این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای مهم آسیایی رتبه نخست را در بخش گران‌ترین شهر به‌خود اختصاص داده است. به گفته «جایی ایل»، عضو انجمن ملی فرهنگ و گردشگری کره جنوبی، گرانی هتل‌ها یکی از جدی‌ترین مشکلات این کشور در جذب گردشگران خارجی بوده و همچنین علاقه گردشگران داخلی را نیز در بازدید از مناطق مختلف گردشگری کره‌جنوبی کم کرده است.

از این‌رو دولت مجبور است با اعطای وام‌های بلندمدت به صاحبان هتل‌های مجلل و گران قیمت پایتخت موجبات کاهش هزینه‌های سنگین آنها را در قبال مسافران به‌وجود آورد. طبق آمار به دست آمده، شهرهای توکیو، هنگ کنگ، تایپه، شانگهای، پکن، اوزاکا، سنگاپور، بانکوک و هانوی، رتبه‌های بعدی را در داشتن گرانقیمت‌ترین هتل‌ها به‌خود اختصاص داده‌اند.

قایق-تاکسی؛ پدیده جدید گردشگری

با وجود این گرانی‌ها، مسئولان سئول به تلاش‌های خود برای رونق هر چه بیشتر گردشگری ادامه می‌دهند تا قدری از مشکلات این شهر برای گردشگران بکاهند. یکی از اقدامات آنها راه‌اندازی قایق‌هایی روی رودخانه «هان» به‌عنوان تاکسی برای گردشگران است.

مسئولان شهری سئول به گردشگران می‌گویند: اگر می‌خواهید از رودخانه هان گذر کنید و نمی‌خواهید در ترافیک بسیار سنگین بمانید، از تاکسی‌های آبی استفاده کنید. این نوع تاکسی‌ها به تازگی برای مسافران و گردشگران آغاز به‌کار کرده‌اند. یکی از مسئولان شهر سئول گفته است: این طرح با هدف خدمات‌رسانی به گردشگران و دسترسی آسان‌تر آنها به جاذبه‌های گردشگری اجرا شده است.

سیدنی استرالیا و ونیز ایتالیا، شهرت بسیاری در زمینه حمل‌ونقل آبی در شهر در سطح جهان دارند. «آندریا ساما» یکی از مسئولان سفارت ایتالیا در سئول در این باره گفت: حمل‌ونقل از طریق آب در شهر ونیز، آسان‌ترین   روش به‌شمار می‌آید و گردشگران بسیاری را نیز به‌خود جذب می‌کند.

کد خبر 68698

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز