در هر کسب و کاری مولفه هایی وجود دارد که به عنوان عوامل پشتیبان آن سازمان شناخته می شوند و نیازمند صرف هزینه و زمان بالا هستند.  این عوامل بر نتیجه فعالیت سازمان بسیار تاثیرگذارند اما با این وجود هدف اصلی سازمان نیستند و عموما بنگاه‌های اقتصادی از تمایل یا توان کافی برای کسب این تخصص ها برخوردار نیستند.

لذا تمرکز بر این فعالیت ها و صرف هزینه برای آن ممکن است به قیمت دوری از اهداف اصلی سازمان، تمام شود.

خدمات لجستیک، تجارت بین‌الملل، فناوری اطلاعات و راهکارهای سازمانی ( اعم از امور مالی، منابع انسانی، عارضه یابی سازمانی، خدمات آموزشی تخصصی و رویدادهای سازمانی) از جمله خدماتی هستند که نیاز به پشتیبانی و مدیریت صحیح در هر بنگاه اقتصادی دارند و به عنوان فعالیت های پشتیبان کسب و کارها شمرده می‌شوند. در این فرصت بیشتر به معرفی و طبقه بندی این خدمات می‌پردازیم.

خدمات لجستیک

امروزه تحلیل‌گران اقتصادی و تجاری در دنیا بر این باورند که مدیریت لجستیک و زنجیره تامین از کلیدی‌ترین عوامل پنهان شناخته شده در توسعه سازمان‌ها و حتی اقتصاد کشورهاست. حمل و نقل کالا در حوزه بین المللی و داخلی، مدیریت انبار و موجودی کالا، توزیع محصولات و به طور کلی مدیریت جریان کالا و اطلاعات مربوط به آن از مبدا تولید تا محل مصرف، چنان پیچیده و نیازمند ساختار های قوی است که نه تنها امکان مدیریت درون سازمانی ندارند بلکه بعضا ممکن است با همکاری چند مگا سازمان عملیاتی شوند. از این رو پیشرفته ترین بنگاه های صنعتی و تولیدی در جهان همواره به صورت متمرکز، مدیریت لجستیک برون و درون کارخانه ای خود را برون سپاری کرده و با اتکا بر تخصص سازمان های فعال در حوزه لجستیک، سرمایه های مالی و غیر مالی سازمان را در جهت تمرکز بر اهداف اصلی تجاری خود، مدیریت میکنند.

عمده خدمات حوزه لجستیک که توسط بنگاه های این حوزه ارائه می‌گردند را می‌توان اینگونه فهرست کرد:

  • مدیریت یکپارچه جریان کالا و اطلاعات مربوط به آن
  • مدیریت موجودی کالا، خدمات انبار داری، بسته بندی و دسته‌بندی
  • حمل ونقل دریایی بین المللی به صورت فله، کانتینری و خرده بار
  • خدمات حمل‌ونقل بین المللی جاده ای به صورت کامیون دربست و خرده بار
  • خدمات حمل‌ونقل بین المللی هوایی و سرویس تحویل سریع
  • خدمات حمل ونقل بین المللی ریلی
  • حمل داخلی کالا از طریق ریل و جاده و آبراه‌های داخلی
  • حمل محمولات ترافیکی سنگین و حجیم
  • خدمات حمل چندوجهی و ترکیبی
  • توزیع و پخش سراسری کالا و مدیریت جریان کالای برگشتی
  • ترانزیت داخلی و خارجی
  • خدمات تخلیه بارگیری و محوطه داری

image-20220629133506-1.jpeg

خدمات تجارت بین الملل

از سالهای دور بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دریافتند که در جهت تامین مواد اولیه و محصولات مورد نیاز کسب و کار خود و همچنین مدیریت بهره‌وری در تولید، تنها نمی‌توانند بر توان داخلی کشور متبوع خود تکیه کنند و متعاقباً تجارت با دیگر کشورها رواج یافته و با پیشرفت حمل و نقل به معنای واقعی به تجارت جهانی تبدیل شد. اما خرید و فروش بین المللی به دلیل تفاوت زبان و فرهنگ و قوانین کشورها و ابعاد زمان و مکان که همگی در روند خرید و فروش تاثیر گذارند، بسیار پیچیده‌تر از تجارت داخلی است. این پیچیدگی به قدری است که معمولا بنگاه‌های اقتصادی توان و زمان دسترسی به تمامی ابعاد آن را نداشته و ناگزیرند به منظور جلوگیری از لطمات جبران ناپذیر انجام یک تجارت غیر حرفه‌ای، از خدمات سازمان‌های متخصص در این حوزه بهره‌مند شوند.

در بنگاه های متخصص در حوزه تجارت بین المللی، خدمات زیر ارائه می گردند.

  • مدیریت خرید خارجی از منبع یابی تا چانه زنی و مدیریت پرداخت بهای کالا
  • بازاریابی بین‌المللی و مدیریت صادرات کالا
  • خدمات بازرسی کالا
  • صدور و کنترل اسناد بازرگانی و تجاری
  • اخذ مجوزهای مربوط به صادرات و واردات در کشورهای دو طرف معامله
  • مدیریت کنترل دریافت و پرداخت و اعتبارات اسنادی و پرداخت‌های بانکی
  • خدمات حق العملکاری گمرکی و ترخیص کالا

ارائه خدمات سازمانی و پشتیبانی کسب وکار

خدمات فناوری اطلاعات

وجود یکپارچگی در فرآیندهای سازمانی در گرو مدیریت صحیح انبارش اطلاعات و دسترسی سریع و هدفمند به این اطلاعات است. لیکن سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی علی الرغم نیاز مبرم به این مقوله به دلیل سرعت پیشرفت فن آوری اطلاعات و گستردگی آن، امکان مدیریت اجرایی این حوزه را نداشته و همواره در تلاشند که بهترین بنگاه‌ها و خدمات را در این حوزه با نیازهای خود منطبق سازند .

از تهیه آرشیوهای سازمانی در فضای ابری و دیتاسنترهای سازمانی و تهیه گزارش های آماری و تحلیلی از آن ها گرفته تا پروژه های تحقیقاتی بر مبنای داده ها. علاوه بر آن:

  • اجرا، نظارت و پشتیبانی شبکه های رایانه ای
  • ارائه محصولات مربوط به امنیت شبکه
  • طراحی اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
  • طراحی وبسایت و پلتفرم های آنلاین و بهینه سازی آن
  • طراحی، اجرا و پشتیبانی سیستم ارتباطات هوشمند سازمانی از جمله VOIP و....

از جمله خدماتی هستند که در دسته خدمات مورد نیاز سازمان ها در حوزه فناوری اطلاعات قرار می گیرند.

ارائه خدمات سازمانی و پشتیبانی کسب وکار

راهکارهای سازمانی

دسته دیگری از فعالیت های پشتیبان که بدون شک مورد نیاز هر بنگاه اقتصادی خرد و کلان است و توجه نکردن به فرآیندهای تخصصی آنها، چالش های پنهان فراوانی در پی خواهد داشت، به عنوان فعالیت های عمومی تر در شش سطح دسته بندی می‌گردند:

  • فرآیندهای حسابداری و مالی و تهیه گزارش های جامع و کامل از این امور
  •  مدیریت ارتباط با نهادهای دولتی از جمله سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی
  • مدیریت منابع انسانی، امور مربوط به استخدام و آموزش کارکنان
  • ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی اعم از عارضه یابی، طراحی، ظرفیت سنجی، استانداردسازی و پژوهش
  • خدمات آموزشی تخصصی هدفمند
  • مدیریت و اجرای جلسات، ملاقات و رویدادهای سازمانی

ارائه خدمات سازمانی و پشتیبانی کسب وکار

در صورتی که این خدمات به سازمان های فعال در حوزه مدیریت خدمات سازمانی واگذار شود، در کنار استفاده از فرآیندهای استاندارد و تمرین شده، فرصتی مناسب برای تمرکز بنگاه‌های اقتصادی بر کسب و کار اصلی خود ایجاد می شود.

گروه بین‌المللی نسیم اطلس، با بیش از 10 سال سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های حقوقی و تجاری لازم با بهره گیری از مجوز ها، دانش، تجربه و تیم های مورد نیاز در قالب یک هلدینگ ارائه خدمات سازمانی و پشتیبانی کسب وکار، توانایی ارائه کامل و جامع این عوامل پشتیبان را در بالاترین سطح استاندارد جهانی به صورت مجزا و یکپارچه ایجاد نموده است.  این مجموعه مفتخر خواهد بود که بسته های پیشنهادی کاملا متفاوت، کاربردی و تخصصی خود را مطابق با سلیقه و نیاز سازمان شما، در اختیار کسب و کارتان قرار دهد.

با ما در ارتباط باشید تا بیشتر از هم بدانیم.

کد خبر 686998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha