همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ربوی بودن نظام اقتصادی غرب را عامل شکست اقتصاد غرب دانست و اظهار داشت: سران آمریکا و اروپا اگر صد بار هم دور هم جمع شوند نمی توانند از شکست و فروریزی آن جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی نژاد صبح روز پنجشنبه30 آبان در دیدار روحانیون و طلاب استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان نقش کلیدی و موثری در پذیرش، قوام و انتشار اندیشه الهی داشته است، گفت: این منطقه در دامان خود صدها عالم ، فقیه و انسانهای مجاهد، تربیت و به اسلام عرضه کرده است.

وی خاطر نشان کرد : زنجان ظاهرا شهر آرامی است، اما در اعماق وجود مردم این خطه، ایمان مستحکم و عمیق موج می زند و البته این حاصل تلاش علما و روحانیت این دیار است.

رییس جمهور با بیان این که نقش روحانیت ، مسجد و حوزه نه تنها تعالی معنوی واخلاقی جامعه بلکه صیانت از استقلال ، عزت و شرف جامعه است، خاطر نشان کرد: مسجد و حوزه فقط پایگاهی برای توصیه های اخلاقی نیستند بلکه رکنی از ارکان حاکمیت اسلام می باشند.

وی اضافه کرد : اگر بنا است در زمین حاکمیت احکام الهی برپا شود لازمه آن، نقش آفرینی موثر مسجد و پایگاه¬های دینی است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در جوامع گوناگون برای مدیریت جامعه ساختارها و سازمان های متعددی در قالب حزب و گروه طراحی شده است ، گفت : اگر مردم سازماندهی نشوند، اداره امور کشور مشکل خواهد بود. بنابراین در حاکمیت اسلام نیز سلسله مراتب سازماندهی مردم در قالب نماز جماعت و مسجد می باشد و حفظ و تقویت این رکن ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جهان در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد، خاطر نشان کرد: اندیشه اومانیسم و لیبرالیسم از حدود صد سال پیش بر بخش وسیعی از دنیا حاکم بود و قریب به اتفاق، صاحبنظران و مردم عادی تحت تاثیر این اندیشه قرار داشتند و پایه‌هایی برای مناسبات اقتصادی و سیاسی جهان بود.

وی افزود : در قالب این اندیشه، انسان از سیطره احکام الهی جدا شده بود و ساز و کارهای اقتصادی به ظاهر قانونی در دنیا ایجاد کردند که ماموریت اصلی آنها چپاول ثروت ملتها بود . به عنوان مثال صندوق بین المللی بانک جهانی که ظاهرا برای حمایت از کشورها ایجاد شده است شرایطی که برای پرداخت وامها قرار می¬دهد عملا مخرب اقتصاد کشورهاست.

رییس جمهور تصریح کرد : در عرصه سیاسی نیز به دنبال ایجاد دو جنگ جهانی ، سازمانهای بین المللی بزرگی ایجاد کردند تا ابزار تسلط آنها بر دیگر کشورها باشد . در بخش فرهنگی نیز با تبلیغات گوناگون ، بی هویتی را تا اعماق دنیا گسترش دادند که حاصل آن وضعیت امروز جهان است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : قدرتهای بزرگ با طراحی این ساز و کارها بر این باور بودند که حداقل تا سیصد سال آینده می توانند به راحتی بر جهان حاکم باشند و به چپاول و غارت ملت ها بپردازند اما از آنجا که سنت های الهی موافق استقرار نظام استکبار نیست روز به روز آنها نسبت به اهداف خود مایوس تر شدند.

وی اضافه کرد : آنها به دنبال تهدید از نظام جمهوری اسلامی توطئه ها و فتنه های گوناگونی برای نابودی کشورمان طراحی کردند اما از این هدف خود نیز مایوس شدند لذا تصمیم گرفتند ایران را مهار کنند که با مقاومت ملت ایران فهمیدند نمی توانند ملت ایران را از صفحه روزگار بردارند. بنابراین هدف خود را به گونه ای تنظیم کردند تا از قدرتمند شدن ایران جلوگیری کنند . اما امروز از این هدف خود نیز مایوس شده اند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد : امروز کل نظام استکباری همت خود را بسیج کرده تا از انهدام نظامات استکباری جلوگیری کند و به فضل الهی ساختارهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی آنها در حال فروپاشی کامل قرار دارد و تیغ استکبار دیگر برندگی ندارد و آخر خط  یک اندیشه استکباری زمانی است که برای اعمال نظر خود دست به تفنگ ببرد و امروز شاهد این شرایط هستیم.

دکتر احمدی نژاد کنار گذاشتن خدا و احکام الهی را علت فروپاشی نظام غرب دانست و اظهار داشت : ریشه شکست اقتصاد غرب آن است که نظام اقتصادی آنها ربوی است . غرب سالیان دراز ربا را در قالب های شیک و زیبا به ملت ها تحمیل کرده است ولی از آنجا که سنت الهی بر محو ربا قرار دارد و ربا جنگ با خداست محال است که کسی به جنگ با خدا برود و پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه جهانیان در پی فروپاشی اندیشه مادی به دنبال جایگزین آن هستند، اظهار داشت : معتقدیم تنها جایگزین اندیشه مادی، نظام اقتصادی و سیاسی اسلامی است و اعتقاد داریم بهترین و کامل ترین گزینه برای نظام مادی، حاکمیت جهان اسلام تحت زعامت حضرت مهدی (عج) است.

رییس جمهور اضافه کرد : مسوولیت علما و ملت ایران در شرایط کنونی جهان بسیار سنگین است چرا که تنها ملتی که به طور کامل و جامع اندیشه امامت و ولایت را در اختیار دارد، ایران اسلامی است و امروز زمان معرفی این اندیشه به جهان است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : اندیشه انتظار موضوعی شخصی و برای خلوت افراد نیست بلکه اندیشه ای حیات آفرین است و غفلت از این حقیقت ریشه مشکلات کشور می باشد چرا که اگر اندیشه انتظار در جامعه ای حاکم باشد یقینا آن جامعه به دنبال کارهای بی¬ارزش نخواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید نظامات اقتصادی و فرهنگی اصلاح شود، تصریح کرد : این کار گرچه کار سختی است اما دولت مصمم به انجام این اصلاحات می باشد.
رییس جمهور تصریح کرد : هر قدمی در راه عدالت از طرفی موجب ایجاد امنیت ، همدلی و آرامش در جامعه می شود و از طرف دیگر کینه ها و دشمنی عده ای را برمی انگیزاند.
دکتر احمدی نژاد اصلاح نظام بانکی و توزیع یارانه ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : باید احکام اسلامی در سیستم بانکی اجرا شود و دولت نمی تواند بپذیرد در جامعه اسلامی یارانه ای که برای کمک به طبقات پایین پرداخت می شود بیش از 70 درصد آن به طبقات مرفه برسد.

وی با بیان اینکه سه گروه در مقابل اقدامات اصلاحی دولت مقاومت می کنند، گفت : یک گروه اساسا با پیشرفت کشور مشکل دارند گروه دیگر از اقدامات تحولی هراس دارندکه البته تعداد آنها اندک است و عده ای هم برخورد کاملاً سیاسی دارند و همه امور را با شاخص¬های سیاسی کاذب اندازه گیری می کنند.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : دولت مصمم است به فضل الهی نظام¬های بانکی ، مالیاتی ، گمرکی و توزیع یارانه را اصلاح کنند و با همه وجود معتقد است که این کار شدنی است البته باید با آگاهی و دقت کامل حرکت کنیم و مراقب باشیم که حق مردم ضایع نشود.

کد خبر 68859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز