پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
۵ نفر

پاساژ کوه نور محله عبدل‌آباد رأی کمیسیون رفع خطر دریافت کرد و در صورت تکمیل نشدن زیرساخت و محروم ماندن از دریافت ارائه گواهی ایمنی بعد از ۲ ماه، پلمب می‌شود.

پاساژ كوه نور

به گزارش همشهری آنلاین،  به گفته مدیر حقوقی شهرداری منطقه ۱۹، قرارداد ساخت پاساژ ۳ طبقه کوه نور با حدود ۷۰۰ واحد تجاری، ۳ پارکینگ، ۲ تالار و چند دفتر اداری سال ۱۳۸۴ نوشته شد. قرار بود این پروژه تا سال ۱۳۸۷ به پایان برسد، اما در سال ۱۳۹۲ بدون اخذ پایان‌کار و گواهی ایمنی آتش‌نشانی بهره‌برداری از واحدها آغاز شد.  

«شعیب حیدری» افزود: «در این سال‌ها بارها از طرف شهرداری به مالک این پاساژ اخطار داده شده، اما تاکنون با بی‌توجهی به اخطارهای مکرر، ضمن تکمیل نشدن زیرساخت‌های این مجتمع توسط سازنده، گواهی ایمنی آتش‌نشانی هم صادر نشده است.»

او ادامه داد:‌ «وقوع دو فقره آتش‌سوزی سال‌های قبل در مجتمع، نبود افشانه‌های آتش‌نشانی در طبقات تجاری و همچنین آسفالت بودن کف پارکینگ‌ها که قابلیت اشتعال دارد، همگی از خطرآفرین بودن ملک موصوف حکایت دارد.»

مدیر حقوقی شهرداری منطقه۱۹ تأکید کرد: «بنابراین به دلیل جلوگیری از خطرات احتمالی برای معابر و مجاوران، با توجه به تأکید دادستان تهران، شهردار تهران و بازدید «سوده نجفی» و «مهدی اقراریان»، ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به دستور «مهدی هدایت»، شهردار منطقه ۱۹، طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کمیسیون رفع خطر تشکیل شده است. براساس آن مالک پاساژ موظف بوده گواهی ایمنی آتش‌نشانی این ساختمان را تا ۲ ماه بعد ارائه کند؛ در غیر این صورت پاساژ پلمب می‌شود.»

کد خبر 688713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    کاش این کار با همه ساختمان‌های ناایمن انجام شود