مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند شمار موارد ثابت‌شده آبله میمونی در این کشور اکنون به ۱۷۳۵ مورد رسیده است و سه چهارم این موارد در لندن شناسایی شده‌اند.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» (UKHSA) در گزارش هفتگی شیوع آبله میمونی در این کشور اعلام کرد که «هیچ نشانه‌ای از کاهش» در همه‌گیری مشاهده نمی‌شود و انتقال این ویروس «همچنان به طور اولیه از طریق شبکه به هم‌پیوسته جنسی همجنسگرایان، دوجنسگرایان و مردانی که مردان آمیزش جنسی دارند، ادامه دارد.» این سازمان می‌گوید ۹۷ درصد از موارد بیماری در این رده قرار می‌گیرند و شواهدی از سرایت مداوم ویروس در فراسوی این شبکه مشاهده نمی‌شود.

دانشمندان بریتانیایی تخمین می‌زنند که اندازه این شیوع هر دو هفته دو برابر می‌شود و احتمال کم‌شماری موارد بیماری هم وجود دارد. آنها می‌گویند در تقریبا ۸۰ درصد موارد بیماری، هیچ اطلاعاتی درباره اینکه شخص مورد نظر تماسی با موردی ثابت‌شده از بیماری دارد، وجود ندارد، به عبارتی  ویروس بدون شناسایی شدن در حال انتشار است.

دانشمندان متوجه شده‌اند که افراد مبتلا به علائم غیرمعمول از جمله داشتن تنها یک ضایعه منفرد پوستی، در این شیوع فعلی شناسایی شده‌اند، اما همچنین گزارش‌هایی درباره افرادی که بدون هیچ علامتی حامل ویروس آبله میمونی بوده‌اند، در دست است. حدود ۱۰ درصد افراد دچار عفونت در بریتانیا بستری شده‌اند، اما هیچ موردی از مرگ گزارش نشده است.

کارشناسان بریتانیایی می‌گویند ویروس آبله میمونی از طریق تماس نزدیک یا جنسی انتشار یافته است و هیچ شواهدی از انتشار هواپخش آن وجود ندارد.

سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا می‌گوید شمار موارد بیماری آبله میمونی و کشورهایی که این بیماری را شناسایی می‌کنند، «همچنان به سرعت در افزایش است» و مارد عفونت‌ها در خارج از آفریقا عمدتا محدود به مردان همجنسگرا و دوجنسگرا بوده است. البته این سازمان می‌گوید سه مورد از آبله میمونی در کودکان هم رخ داده است که ظاهرا با احتمال بیشتری در معرض دچار شدن به بیماری وخیم است.

ماه پیش، سازمان جهانی بهداشت از اعلام اضطرار بهداشت جهانی برای آبله میمونی خودداری کرد، اما گفت به زودی این موضوع را دوباره بررسی می‌کند. این سازمان گفت ارزیابی از این شیوع می‌تواند در صورتی که مواردی از بیماری در میان کارگران جنسی مشاهده شود، ویروس به انتشار سریع ادامه دهد یا بیماری شدیدتری مشاهده شود، تغییر کند.

مبتلایان به آبله میمونی اغلب علائمی مانند تب، بدن درد و دانه‌های پوستی را تجربه می‌کنند و اغلب آنها در طول چند هفته بدون نیاز به مراقبت پزشکی بهبود پیدا می‌کنند.

کد خبر 690374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha