دکتر «رضا گل‌نراقی» بانی ساخت دبیرستان دوره اول پسرانه دکتر «گل نراقی» در خیابان آزادی از سوی آموزش و پرورش منطقه۱۰ تجلیل شد.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین - بهاره خسروی: برای ترویج سنت حسنه وقف و مدرسه‌سازی از این مراسم برگزار و در این برنامه «فاطمه طوسی» رئیس آموزش و پرورش، «شهربانو جمال‌آشتیانی» نماینده مجمع خیران مدرسه‌ساز، «علیزاده» مدیر مدرسه، «محمد بهادری» معاون مالی و «مهدی سلطان محمدی» مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ با حضور در مطب دندانپزشکی این خیر مدرسه‌ساز از زحمات او بابت ساخت دبیرستان دوره اول پسرانه «دکتر گل نراقی» تجلیل کردند.

دکتر «رضا گل‌نراقی» دندانپزشک، استاد دانشگاه و از خیران مدرسه‌سازی است که تا کنون برای اعتلای آموزش و پرورش کشور بانی ساخت ۶ مدرسه در اطراف تهران و محله‌های محروم شده است. دبیرستان دوره اول پسرانه دکتر گل‌نراقی در خیابان آزادی نرسیده به بزرگراه نواب سهم اهالی پازل دهم پایتخت از این کار خیر خداپسندانه است.

این پزشک خیر درباره انگیزه‌اش از ساخت مدرسه و مشارکت در این کار خیر می‌گوید: «همیشه در ذهنم بود تا کار ماندگار انجام دهم؛ چون عمر جاودان نداریم، اما می‌توانیم تا زمانی که زنده‌ایم‌ کاری برای کمک به دیگران انجام دهیم و در واقع گره‌گشایی کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «در اطرافم افراد زیادی را دیده بودم که دارایی زیادی داشتند، اما نمی‌دانستند این ثروت و دارایی را در چه راهی هزینه کنند. علاقه‌مند به کار خیر به‌ویژه مدرسه‌سازی بودم. معتقدم مدرسه‌سازی از همه کارهای خیر بالاتر است؛ چون باعث بالا رفتن فرهنگ جامعه می‌شود.»

ساخت مدرسه سه‌قلو در شهر قدس نخستین گام در مسیر مدرسه‌سازی و انجام این کار خیر خداپسندانه برای دکتر گل‌نراقی بود. او معتقد است برای پرورش نسلی پویا و نخبه تا جایی که بتواند مدرسه‌سازی می‌کند و دراین‌باره می‌گوید: «بعد از شهر قدس، یک مدرسه هم در خیابان آزادی ساختم. برای ساخت این مدرسه چندین خیر پیشقدم شده بودند که کار آنها به نتیجه نرسید و در نهایت پیگیر ساخت آن در محدوده فرهنگی تهران شدم. چون مقابل آن ساختمان نخبگان و کمی‌ آن طرف‌تر هم دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است، احساس کردم ساخت این مدرسه کمک زیادی به پرورش دانش‌آموزان نخبه می‌کند.»

کد خبر 691857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha