رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی آمریکا در سال ۲۰۱۴ خبر از کشف گوشت انسان در کارخانه تامین کننده اصلی گوشت برای رستوران مک دونالد دادند.

مک دونالد

به گزارش همشهری آنلاین، می‌گویند در اواخر عمر اتحاد شوروی، صف‌های طولانی جلوی شعبهٔ تازه بازشدهٔ مک‌دونالد در مسکو تشکیل می‌شد. برخی تحلیل‌گران اواخر دوران جنگ سرد در اواخر دهه ۱۹۸۰، مک‌دونالد را یکی از تسلیحات نمادین بلوک غرب در جدال با رقیب ایدئولوژیک خود، اتحاد شوروی، می‌دانستند. مک‌دونالد نه‌تنها بزرگ‌ترین و فراگیرترین برند فست فود در جهان است که هنوز هم یک نماد سیاسی-ایدئولوژیک از هژمونی سیستم لیبرال-سرمایه‌داری محسوب می‌شود.

با این‌ حال، هم خبر و گزارش درباره ماهیت واقعی منوی متنوع و رنگارنگ مک‌دونالد زیاد است.

روزنامهٔ انگلیسی ایندیپندنت در ۱۱ می ۲۰۱۶ گزارش داد که بر اساس آزمایش‌های یک موسسه سنجش سلامت غذایی در آمریکا، در ۲۳۸ نمونه گرفته‌شده از برگرهای گوشت گاو رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد چیزهایی شگفت‌انگیز و البته تکان‌دهنده پیدا شد.[۱]

بر اساس این گزارش، در سه نمونه آزمایش‌شده DNA موش و در یک مورد دی ان اِی انسان یافت شد!

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

البته توجیه این گزارش این بود که دی ان ای انسانی احتمالاً به دلیل ریزش مو، ناخن و سایر سلول‌های انسانی از کارگران و پرسنل در هنگام تولید همبرگر بوده است. اما دربارهٔ دیان ای موش، توضیح مشخصی ارائه نشد.

علاوه بر این، سایر یافته‌های این تحقیق، بار دیگر نشان داد که معروف‌ترین برند غذای آماده در جهان، دقیقاً همان شگردهای حیله‌گرانه و شیادانه را به کار می‌برد که سال‌هاست برندهای معروف به کار می‌برند. ازجمله این‌که معلوم شد در برگرهای مثلاً گیاهی این برند (مخصوص گیاه‌خواران) گوشت گاو وجود دارد و در برگر لوبیای سیاه مک‌دونالد اصولاً لوبیای سیاهی وجود ندارد.

همچنین مخلوط کردن گوشت بوقلمون یا مرغ به‌جای گوشت گاو از دیگر شگردهای معمول در رستوران‌های مک‌دونالد است.

تخم‌مرغ‌های استفاده‌ شده در محصولات مک‌دونالد، به‌ویژه مافین تخم‌مرغی که در ظرف صبحانه مک‌دونالد بسیار طرفدار دارد، از مقدار کمی تخم‌مرغ و مقدار بیشتری مواد و طعم‌دهنده‌های شیمیایی و مصنوعی تشکیل‌شده است.[۲]

مواد شیمیایی خطرناک چون آکریلامید، آزودیکربنامید، سدیم اسید فسفات، سدیم نیترات، کاراگینان، دی میتل پولیسیلوکسان، سیلیکون و THBQ به وفور در آیتم‌های مختلف منوی مک‌دونالد به کار برده می‌شود.[۳] برای مثال فقط ۵ گرم THBQ می‌تواند انسان را بکشد. یا سدیم نیترات که برای براق‌تر شدن (جعل تازگی!) و ماندگاری بیشتر «بیکن» در رستوران‌های مک‌دونالد استفاده می‌شود، به شدت خطرناک است، چون حاوی فلزات سنگین سمی، آرسنیک و سرب است.[۴] منتهی چون در محصولات مک‌دونالد و احتمالاً سایر فست‌فودهای زنجیره‌ای، هر بار مقداری بسیار کم‌تر از دوز کشنده می‌ریزند (به‌ویژه در مرغ سوخاری)، خوردن این غذاها نه بلافاصله که در درازمدت انواع بیماری‌ها و بلاها ازجمله سرطان را برای مشتری پر و پا قرص فست فود به ارمغان می‌آورد.

ترکیب شیمیایی دیگری که به‌طورمعمول در مرغ‌های سوخاری و به‌ویژه چیکن ناگت مک‌دونالد استفاده می‌شود، «سدیم آلومینیوم فسفات» است. این ترکیب برای انسان خطرناک است و طبق مطالعات انجام گرفته، رابطهٔ مستقیمی با ایجاد بیماری‌های مغز و اعصاب به‌ویژه آلزایمر دارد.[۵]

«سدیم اسید پیروفسفات» مادهٔ حجیم‌کننده‌ای که در برخی غذاها و خوراکی‌های منوی مک‌دونالد چون هش براونز، مک‌مافین و تُرتیلا زیاد استفاده می‌شود، از عوامل مؤثر در پوکی استخوان است.

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

نکته مهم این که در بهترین حالت، تنها ۵۰ درصد از غذای معروف «چیکن ناگت» مک‌دونالد را مرغ تشکیل می‌دهد و الباقی، انواع مشتقات ذرت، شکر سفید، حجیم‌کننده‌ها و انواع مواد شیمیایی است که نه از مزرعه یا مرغداری که مستقیماً از صنایع پتروشیمی می‌آیند![۶]

البته حقه‌بازی‌های مک‌دونالد از سال‌ها قبل، حتی در رسانه‌های بزرگ جریان اصلی هم که معمولاً توجیه کننده خطاهای برندها و کمپانی‌های بزرگ هستند، بازتاب گسترده داشت. مثلاً این‌که ساندویچ دندهٔ مک‌دونالد اصلاً و ابداً گوشت دنده نیست. یا این‌که سالادهای «سالم» (healthy) این برند گاه تا دو برابر برگرهای آن کالری اضافه و مواد نگهدارنده بیشتر وارد بدن مشتریان می‌کند.

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

استفاده گسترده از شکر و مواد نگهدارنده و افزودنی شیمیایی در غذاهای جذاب برای کودکان موسوم به «هپی میل»، از دیگر انتقادات رایج به محصولات مک‌دونالد است.

یکی از عوامل اصلی پوکی استخوان و خرابی دندان در آمریکا، قطعاً نوشیدنی‌های مک‌دونالد است. این تازه جدای از حجم بالای چربی اشباع‌شده‌ای است که به واسطهٔ خامه و کارامل وارد بدن می‌شود. هر لیوان کارامل فراپی مک‌دونالد به تنهایی ۸۹ گرم شکر سفید دارد!

در مرحلهٔ بعد، از نظر میزان شکر و رنگ‌های مصنوعی، نوشیدنی مک‌فلوری قرار دارد که به اندازهٔ پای سیب‌های مک‌دونالد شرک دران به کار رفته است (۸۳ گرم). شیک شکلاتی سایز کوچک مک‌دونالد به اندازهٔ یک چیزبرگر دوبل و ۷ دونات کرم‌دار کوچک کالری وارد بدن می‌کند و شیک شکلاتی بزرگ ۱۱۰ گرم شکر و ۸۳۰ گرم کالری را دربرمی گیرد.[۷]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

در گزارش ایندیپندنت، مشکل دیگری که در آن تحقیق پدیدار شد این بود که ۴.۳ درصد برگرها حاوی پاتوژن‌های خطرناکی بودند که بیماری‌هایی چون شبه-سل، التهاب مزمن معده و روده، عفونت ای‌کولای و سایر بیماری‌های حاصل از تغذیه را ایجاد می‌کنند. پاتوژن‌های یافت شده در سه برگر گیاهی مک‌دونالد، «مشکل‌ساز» توصیف شدند.

مسالهٔ رفتار بی‌رحمانه و به شدت غیرانسانی با حیوانات در مزارع و دامداری‌های تامین‌کنندهٔ گوشت مک‌دونالد هم گزارش‌ها و اخبار تأییدشده بسیاری وجود دارد. مرغ‌هایی که در مرغداری‌های بسیار تاریک و نمور، در قفس‌هایی تنگ نگهداری می‌شوند تا با کم‌ترین فعالیت ممکن، زودتر چاق شوند. دان و مکمل‌های تراریخته که به خورد آن‌ها می‌دهند و دوزهای پی در پی داروها و هورمون‌های رشد، مرغ‌هایی را آماده مصرف می‌کند که خود به لحاظ زیستی ناسالم هستند.[۸] دستکاری ژنتیک مرغ‌ها با هدف رشد سریع آن‌ها و چاق شدن بیش از حد در زمان کوتاه، از طریق تغذیه زوری با لوله و تحرک بسیار پایین، باعث شده تا بسیاری از مرغ‌ها در طول رشد دچار خمیدگی پا (به خاطر وزن زیاد) و حملات قلبی شوند.

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

روش‌های خشن و بعضاً مرگبار تلقیح مصنوعی گاوها از دیگر مسائل کاملاً رایج و شایع در مزارع تأمین‌کننده گوشت مک‌دونالد است.[۹] نکته قابل توجه این‌که بعد از انتشار صدها گزارش و ویدئوهای دردناک از مزارع و دامداری‌های تأمین‌کننده گوشت برای برندهای معروف فست‌فود در آمریکا، با وجود این‌که بخش عمده این برندها دست‌کم قول دادند که قوانین و قواعد سخت‌گیرانه‌تری علیه بی‌رحمی با حیوانات را در دستور کار قرار دهند، مک‌دونالد حاضر به تغییر این رویه نیست.[۱۰]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

اما در ۹ آگوست ۲۰۱۸، انتشار خبر پیدا شدن دندان انسان در سس مک‌مافین توسط یکی از مشتریان در شعبه‌ای از مک‌دونالد در ژاپن، باز توجهات را به پشت‌پردهٔ محتویات واقعی این غذاهای رنگارنگ و معروف جلب کرد. مرد ژاپنی ۵۸ ساله وقتی سس مک‌مافین خود را به دهان گذاشت، اجسامی بسیار سخت را زیر دندان خود حس کرد و وقتی آن‌ها را بیرون آورد، با شکل دندان انسان مواجه شد.[۱۱]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

دربارهٔ برندی که معروف‌ترین برند فست‌فود دنیا و یکی از نمادهای گلوبالیسم یا جهانی‌شدن است و بزرگ‌ترین شبکهٔ رستوران‌های تحت امتیاز خود را در جهان در اختیار دارد، حرف و حدیث و خبر و شایعه بسیار زیاد است.

نخستین‌بار در اواخر ژوئیهٔ ۲۰۱۴ خبری در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی آمریکا به سرعت به گردش درآمد که در کارخانه گوشت اوکلاهاما، از تامین‌کنندگان اصلی گوشت برای رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، بازرسان بهداشت هم در فریزرهای این کارخانه و هم در کامیون‌های یخچال‌دار آماده ارسال به رستوران‌های مک‌دونالد، گوشت انسان پیدا کردند.[۱۲][۱۳]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

این‌که این ادعا و شایعات مرتبط با آن چه اندازه در نگاه اول دور از ذهن و حتی خنده‌دار به نظر برسد، یک بخش ماجراست، اما واقعیت آن است که تبعات این ادعا تا همین امروز گریبان بزرگ‌ترین فست‌فودی جهان را رها نکرده و بارها و بارها، رسانه‌های جریان اصلی که در قاعده‌ای نانوشته اما قدرتمند، حافظ منافع برندهای بزرگ تجاری هستند، مجبور شده‌اند تحت عنوان «فکت چک» آن را تکذیب و انکار کنند.

بااین‌حال، استفاده از «گوشت انسان» در غذای انسان، امروز دیگر مساله‌ای دور از ذهن همچون یک دهه گذشته نیست.

در نوامبر ۲۰۲۰، اعلام شد که گروهی از دانشمندان آمریکایی، روشی را ابداع کردند که افراد می‌توانند با کشت سلول انسانی، گوشت تهیه و آن را مصرف کنند! آن‌ها مدعی شدند که این کار هیچ مشکل اخلاقی ندارد و ابداً «آدمخواری» محسوب نمی‌شود.[۱۴]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

در اکتبر سال گذشته، در آستانهٔ هالووین، یک شرکت سوئدی به نام «Oumph» مدعی شد که یک برگر گیاهی به مناسبت هالووین تولید کرده که تجربهٔ خوردن گوشت انسان را به گیاه‌خواران می‌دهد![۱۵] آگهی تبلیغاتی این محصول در جشنوارهٔ خلاقیت‌های شیرهای کن جایزه نقره‌ای گرفت![۱۶]

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

در سپتامبر ۲۰۲۱، یک گروه تحقیقاتی در سوئد به سرپرستی اریک کارلسن (که همزمان مدیرعامل شرکت صنایغ غذایی سوئد میت هم هست) با حمایت فدراسیون مواد غذایی سوئد، با پیشنهاد استفاده گوشت انسان به عنوان راهکار مقابله با خشکسالی و کمبود مواد غذایی خبرساز شد.

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

تصاویری تکان‌دهنده ؛ کشف گوشت انسان در معروف‌ترین رستوران جهان

کیتی پری در موزیک ویدئوی سال ۲۰۱۷ خود با نام «Bon Appétit» (نوش جان!) در حالی تصویر می‌شود که او را در آشپزخانهٔ رستوران برای خوردن آماده می‌کنند.

در همین فوریه سال گذشته، یک تصویر تبلیغاتی در حساب توئیتر کی اف سی (مرغ سوخاری کنتاکی) معروف‌ترین برند مرغ سوخاری در دنیا منتشر شد که به خاطر تقلید از روی تابلوی معروفی از فرانسیس گویا که خدای زمان در یونان باستان یعنی ساتورن را در حال خوردن پسرش نشان می دهد، انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

گفتنی است که چند سالی هست که چهره‌های مشهور دنیای موسیقی چون لیدی گاگا و کیتی پری، در رویدادها و موزیک‌ویدئوهایی حاضر می‌شوند که هدف نه چندان پنهان آن‌ها، عادی نشان دادن «آدم‌خواری» است.

[۱] https://www.independent.co.uk/news/world/americas/burgers-contain-rat-and-human-dna-study-finds-a۷۰۲۳۶۶۱.html

[۲] https://www.livestrong.com/article/۵۵۹۲۳۵-diet-detective-whats-really-inside-your-egg-mcmuffin/

[۳] https://www.organicconsumers.org/news/top-۱۰-toxic-ingredients-used-mcdonalds

[۴] https://www.livestrong.com/article/۲۶۴۸۵۸-list-of-foods-that-have-sodium-nitrate/

[۵] https://www.top۱۰grocerysecrets.com/۲۰۱۵-۰۷-۰۲-top-۱۰-toxic-ingredients-used-mcdonalds.html

[۶] https://www.organicauthority.com/buzz-news/what-is-in-fast-food-chicken-hint-its-not-chicken

[۷] https://www.eatthis.com/mcdonalds-worst-menu-items/

[۸] https://blog.humanesociety.org/۲۰۱۸/۰۶/unhappy-meals-campaign-puts-mcdonalds-alert-end-chicken-cruelty.html

[۹] https://animalplace.org/animal-outlook/

[۱۰] https://www.commondreams.org/views/۲۰۱۸/۰۴/۰۵/mcdonalds-once-made-progress-animal-welfare-has-now-fallen-back-pack

[۱۱] https://www.thesun.co.uk/news/۶۹۷۸۸۵۸/mcdonalds-teeth-in-mcmuffin/

[۱۲] https: http://dailybuzzlive.com/human-meat-found-mcdonalds-meat-factory/

[۱۳] https://stateofthenation۲۰۱۲.com/?p=۵۸۹۰۷

[۱۴] https://mysteriousuniverse.org/۲۰۲۰/۱۱/scientists-create-meat-from-human-cells-but-claim-its-not-cannibalism/

[۱۵] https://www.trendhunter.com/trends/human-meat-burger

[۱۶] https://www.mirror.co.uk/news/weird-news/burger-that-tastes-like-human-۲۷۳۴۷۱۷۰

کد خبر 693102
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 141
  • نظرات در صف انتشار: 60
  • نظرات غیرقابل انتشار: 118
  • Mmd IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    94 19
    فقط بهم بگو سدیم نیترات چطوری ارسنیک‌ و سرب داره؟؟؟؟
    • حسین IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      57 19
      همه مواد میتونن مقداری ناخالصی همراه داشته باشند که یکی از این ناخالصی ها می‌تونه سرب و یا ارسنیک باشه که به عنوان ناخالصی فلزات سنگین شناخته میشه و قابل اندازه گیری عسنث
    • رضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      باتشکر از روزنامه همشهری بابت سانسور آن خانم بی حجاب
    • حسین IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      37 12
      رادیو اکتیو هم دارد
    • حسین FI ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      23 21
      خیلی تاثیر گذار بود سوال بعدی لطفاً
    • ماه پنجم IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      34 11
      واقعا انسانی که به دین خودش حالا هر دینی که میخواد باشه اعتقاد نداره در واقع بی دین محسوب میشه وهرکارضدارزشی رو ممکنه انجام بده جلوی عصیانگری انسان رو یا دین میگیره یا وجدان بیدار و آدم بی دین درصورتی که بی وجدان هم باشه هر کاری ازش بر میاد
  • ناشناس IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    از انها هیچی بعید نیست
  • انسان IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    بعد اینها خوشون رو متمدن هم می دونند .واقعا باید خجالت بکشند چه تمدنی ؟ حتی اگه واقعا "گوشت انسان هم نباشه ویک نمادی از اون باشه بازم تاثیر روحی و روانی می گذارد و نباید از انواع مختلف بیماری های روانی در اثر مصرفش غافل بود . خدایا هر چه زودتر حجت بر حق خودت و امام و پیشوای ما و آزاد کننده ی بشر از جهل و بدبختی آن مرد بزرگ و منجی جهان را برسان تا این به اصطلاح متمدن ها را هم اصلاح کند و سایه ی فقر و جنایت را از روی کره ی زمین بر دارد🙏
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      33 4
      آفرین بر شما من خودم وقتی که خواندم خیلی ترسیده بودم
    • رضا جان IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      18 17
      ما خوبیم
  • راحله IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    از اینها هیچ چیزی بعید نیست.
    • مونا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      اوسکولن این خارجیا
    • ابی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      خب مگه همین چند وقت پیش نبود عکس یک نفر رو گذاشته بودن که دستش دک تا لاشه سگ بود میبرد قصابی این اتفاق در کشور خودمون بود دیگه پس انقدر اروپایی خارجی نکن
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    یعنی مگ دونالد نخوریم دیگه؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      59 8
      دوس داری؟
    • MTM88 IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      73 7
      مگه اصلا مک دانلد داخل ایران شعبه داری که میخوای بخری بخوری؟
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    تاریخ اروپا پر شده از تجربه آدم خواری، توی آمریکا هم که قربانی کردن انسان و آدم خواری خیلی راحت انجام میشه هر از چندگاهی یه گروه زیرزمینی آدم خوار کشف میکنن، خب طبیعیه که وقتی ادعای سلطه به جهان رو دارن افکار و فرهنگشون رو ترویج کنن حتی شده یواشکی و مخفیانه، اینها الان دارن عادی سازی میکنن کارشون رو از سالها قبل شروع کردن
    • کاکا سنگی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      52 95
      تواول برو مک دونالد بعد
  • سیف الله ریحانیان IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    بهتر است گیاه خوار شویم تا کلاه سرمان نرود حالا متوجه می‌شویم فقط گوشت خواران میجنگند گیاه خواران هرگز با هم نمی‌کنند چون خلق خوی وحشی گری ندارند
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      108 9
      خوبه توی متن نوسته توی غذای گیاهخواران گوشت میزدن.
    • زهرا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      51 26
      سلام میدونی پس از مدتی که گوشت نخوری دیگه اراده ای از خودت نداری ؟
    • آزادی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      32 53
      این برای زهرا هست خیلی ها رو میشناسم شش سال گیاهخوارن؟!!! این ها فقط بهانه است تا شما ها حیوانات رو بکشید و لاشه آن را مصرف نمایید و هیچ گونه براتون مهم نیست درد بکشن یا نه
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    توجه کنید دوستان وقتی مک دونات داره عادی سازی میکنه از طریق رسانه ها که ادم خوخری هم دراینده عادی بشه کاری با اون ندارم خداروشکر ما گلا فستفود نمیخوریم اما نکته ی مهمش اینه که غرب از طریق همین رسانه داره چه بلایی سر اعتقادات و دین ما میاره شیطان بزرگ داره پیروی از هوای نفس رو برامون عادی میکنه به این میگن جنگ رسانه ای
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      48 13
      هیتلر گیاه خوار بود
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    شکل دادن غذای شکل انسان کاروحشیانه ای است چون امریکایها تقلیدمیکنند حتما گوشت انسان بارها صرف شده
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      49 7
      👍👍👍👍👍
    • FR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      29 4
      به همین خاطر دیوانه بود
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      12 2
      اول اسمشو یاد بگیر عزیزم
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    خاک تو سرشان .همجنس خواری عادی بشه؟! ده سال دیگه تو خیابون بگیرن تیکه تیکه کنن بچه هامونو بخورن.!! وحشی و زامبی شدن رفته باید همه شان را همین الان از روی زمین برداریم قبل از اینکه عقاید و آزادی های وحشیانه شان را به کوچه خیابان‌های ما بیاورند...
  • M IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    حالا ببینید در صنایع غذایی ایران چه خبره
    • N IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      91 87
      چه ربطی به ایران داره؟ آخه چقدر بدبینی و بدون دلیل! خود تحقری هم حدی داره
    • زهرا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      49 85
      ناعوذبالله، تهمتی زدی که باید به تک تک مراکز غذایی چه بزرگ و چه کوچیک جواب پس بدی ، گناه مردمو نشور .
  • سمیرا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    چقدر همه چی عادی شده براشون ...دیگه می‌خوان چیکار کنن بالاتر از سیاهی رنگی هست؟هر غلطی که می‌خوان بکنن چرا ترویجش میکنن آخه... خودشونو عقل کل میدونن.. ما مسلمانیم واز دستورات خدا و پیامبرمون اطاعت میکنیم همین ..
    • علیرضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      19 10
      اینکه گوشت گوساله کم کمش کیلو۲۲۰هزار تومنه
  • سلام IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    دین ندارن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    حتما راجع ب رستوران های داخلی هم گزارش تهیه کن تا بفهمی بارها و بارها گوشت خر و سگ ب مردم دادن....
    • بنده ی خدا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      خر و سگ خوردن شرف داره به آدم خوردن 😐
    • مجتبی US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      64 4
      نباید این چیزا رو توی ایران پخش کنید این چیه ایران
  • مرتضی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    هر جور حساب کنی حتی گوشت کِشت سلولی انسان غیر اخلاقی و غیر شرعیه بنا به شریعت یهود و هم مسیحیت و طبق ده فرمان خوردن گوشت موجودی که زنده است حرام می باشد اون وقت شما از بافت انسان زنده نمونه برداشتید در آزمایش گاه کشت کردید که به مقدار معین برسه و بعد بخورید...عجب...بماند که اصلا مزه کردن گوشت انسان به منزله عادی کردن خوردن انسان هست و کاملا غیر اخلاقیه...البته این از دست گل های جوامع و لابی های گیاهخواران هم میتونه باشه؟
    • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      91 28
      اینکه تو صنایع ما چیزی پیدا بشه از کثافتکاریای اونا کم نمیشه😏 با هم قاتی نکن موضوعات مختلفو الان بحث سر آدم خواریه!!!!
  • نیکان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    82 6
    باشه ما دیگه توی ایران مک دونالد نمیخوریم
  • US ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    بله اونا بد ما خوب، لطفاً کمی هم به محصولات داخلی بپردازید
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    وضعیت صنعت کالباس و همبرگر و سوسیس در کشور ما دست کمی از دیگران از لحاظ بهداشت و سلامتی نداره
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      30 8
      ما تو صنعت سوسیس و کالباس شاید گوش خر داشته باشیم ولی حداقل گوشت انسان نداریم
  • ناشنا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    56 20
    من جز خبرنگاری شما از هیچ خبرگزاری وشبکه دیگه نشنیده
  • ایرانی JP ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    79 11
    اگه میشه یه گزارشی از مواد اولیه فست فود و رستورانهای ای خودمون بزارید ببینیم اینا چی میزنن تو غذاهاشون
    • مهدی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      20 4
      آخه چرا این خبر ها همش از رسانه های ما میاد بیرون من همه فامیلامون انور هستن پس چرا خبر ندارن تو چین ممکنه از این خبر ها باشه که حتی به گوشت سگ وگرنه هم اکتفا نمیکنن
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      11 4
      اما من شنیدم، آخه مک دونالد فقط یه رستوران نیست یه مجموعه عظیمه که رستوران هاش هر کدوم مدیریت خودشونو دارن حتما تخلفات داره حتما بینشون رستوران دارایی هستن که برای سود بیشتر ازین کارا میکنن، معنی این گزارش این نیست که همه رستوران های مک دونالد گوشت انسان به خورد مردم میدن
  • یوسف IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    82 26
    والا خوبه .بیان ایران یه قشر خیلی چاق و چله فربه و پروار شدن بگیرن اینا رو ببرن بخورن مارو هم از دست اینا خلاص کنن.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      47 12
      آشغال خوری آدموچاق میکنه وگرنه غذای خوب و سالم آدموروفرممآدموروفرم میاره.نمیدونستی برو یه کم طب سنتی بخون
  • مونیکا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    81 45
    واااای خدایا خندم گرفت ازاین مقاله. یکم تخمه ام میاوردی با این کامنتا دور هم خاله زنک بازی بیشتر چرت میگفتین😂😂😂😂😂
  • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    85 37
    خاک توسرشون حالم به هم خورد خیرنبینند!! ایران خودمون عشقه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    53 18
    یه کم از ما تقلید کردن اونا ظاهرا ما باغیبت باطنا گوشت برادر مومنت را با غیبت میخورید
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    45 9
    خیلی دروغگویی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    58 18
    فقط DNA انسان بوده پس چرا نوشتین گوشت انسان؟!؟!؟!
  • مریم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    68 21
    یا حضرت عباس خدایا رحم کن به ما که مارا اشرف مخلوقات قرار داد ی انسان تا چه حد می تواند پست شود
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    نترس مثل همین بی حجابی یک روزاین هم جا میوفته بعد هی بگید خارجی ها بهتر از ما هستند
  • دادبه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    62 25
    مک دونالد که اینجوری باشه فست فود های وطنی که هیچ نظارتی ندارند دیگه جای خود دارد .
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    68 18
    یک سری به کارخانه های سوسیس و کالباس ایران هم بزنید. بعد خیلی چیزها رو متوجه میشید‌ ...
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    46 90
    عاشق مکدونالدم.هیچی برام مهم نیست.فقط آمریکایی باشه
  • ناشناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    42 23
    آخر زمان خدایا خودت به دادمان برس
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    22 8
    باید غذاهای فسفود نخوریم ولی گوشتمونو چکار کنیم آه چقدر ما آدمها بدبختیم
  • ی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    31 10
    دیگه این دنیا به درد نمیخوره
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    32 9
    فعلا که دهه هاست مردم دنیا دارن میخورم و هیچی شون هم نمیشه ،ولی تو ایران بهترین فست فود هنوز فری کثیفه تازه افتخارم میکنیم 🤣🤣🤣
  • فاطمه زهرا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    19 6
    روزگار کثیفیست نازنینـ
  • گیسو IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    13 5
    جدی این تصویری که گذاشته واقعی هستش؟؟
  • سمیرا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 3
    خدا ب دادمون برسه
  • سحر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    27 3
    من نمیخوام برگر شم
  • مهرداد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    21 3
    در ایالات متحده سر در ورودی برخی از فروشگاه های مک دونالد نوشته شده اگه این غذا رو مصرف کنید سرطان میگیرید،همانند سیگار که روش عکس ریه سالم و نا سالم رو کشیدن.....
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    23 9
    یا مهدی ادرکنی......به فریاد جهان برس....
  • هاله IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    22 9
    خدا لعنتشون کند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    15 4
    باعث و بانی سبک زندگی ناسالم وخداذلیل کنه ایشالاه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    26 10
    همه اینها از بی ایمانی به پروردگار و خالق یکتاست، هر اتفاقی که توی این دنیای پست داره میفته از بی تقوایی ه، در خارج از کشور خیلی زیاد و وحشتناک ، در کشور ما هم کم و بیش . خداوند عاقبت مون رو بخیر کنه و به مردم خودمون و دنیا آگاهی بده که ان شاءالله به زودی دنیا از لوث وجود افراد خبیث و بی دین پاک بشه و به دست مؤمنان بیفته. و بشر بتونه به هدفی که براش خلق شده برسه.
  • بهراد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    24 16
    سلام به همگی اینا همه عوارض زیاد شدن جمعیت هست ۲۰۲ کشور تو دنیا هستن که مجموعا هشت میلیارد و هشتصد میلیون جمعیت دارن و جالب اینجاست دو و نیم میلیارد از این مقدار فقط تو دو کشور هستن چین و هند هر دو در آسیا تو جنگ جهانی دوم وقتی قحطی تو چین اومد مردم از شدت گرسنگی رو آوردن به خوردن انواع حشرات و موش و سگ و گربه و .... و این کار براشون عادی شد و تا الان ادامه داره دنیای امروز ما بخاطر انفجار جمعیت چیزی که دانشمندان ۵۰ سال پیش که جمعیت دنیا سه و نیم میلیارد نفر بود هشدار داده بودن ولی بی توجهی باعث این فاجعه شد و اگه بازم بهش بی توجه ای بشه در آینده ای نه چندان دور حشرات و انواع حیوانات که سهله به آدم خواری هم می افتیم
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    21 6
    به دست ماکه نمیرسه بعدشم ی سری به کارخانجات تولیدفست فود خودمون هم بزنیدبدنیست وببینیدازچه موادی استفاده میکنن
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 6
    اين کار غیر ممکنه خوردن‌گوشت انسان‌غیر‌قابله‌باور استش
  • رها IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    19 4
    همه ی اینا که گفتند وشنیدیم درست اما واقعا ربطی نداره کجای دنیا باشه وقتی دارن میگن دهکده ی جهانی پس مطمئن باشید هیچ جا امن نیست که خوش حال باشیم اونجا خارجه و غرب و ...وقتی عملا دارن حرام خواری نجاست خواری ...آموزش میدن حمایت میکنن و تبلیغ میکنن کم کم قبحش میریزه و معلوم نیست تا چندسال دیگه چی میشه چون اونا روی باطل خودشون وایستادن که اسلام و نابودی کنن مگه تو روایت نداریم که قاتلان امام حسین چون شکم هاشون از حرام نجاست پر شده بود اون طور جنایت کردن این توحشی که دنیای امروزو فرا گرفته نتیجه ی غفلت های خودمونه وقتی قوی به ضعیف فشار میاره بالایی به پایینی و ترحمی نسبت به هم ندارن نتیجه اش معلومه میشه یه عده بشینن آدم بخورن و افتخار کنن بهش چون دیگه قلبی ندارن که به رحم بیاد و وای به اون روزی که ارزش ها و اسلام و مهربانی و انسانیت ازبین بره 😔😔
    • آزادی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      6 16
      انسانیت مهربانی؟؟!!! یعنی کشتن حیوانات مهم نیست؟ احساسات ندارن؟؟؟؟
  • هادی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    12 2
    عین شرکت‌های کلاه بردار داخل ایران
  • US ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 11
    بنظرم زیادهم بدنیست لااقل برای پاکزه بودن 😁😁😁محیط زیست خوبه
  • سیدرضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    12 6
    غذا فقط فقط آبگوشت مک دونالد سیخی چنده
  • سعید IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    15 9
    ای بابا حالا بهترین فست فود جهان بد شده چون آمریکاییه؟نکنه فست فودای کشور خودمون خوبن؟بله دیگه وقتی نتونیم یه برند خوب داشته باشیم برای رقابت با مک دونالد معلومه شروع میکنیم به تخریبش
  • میترا IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    19 6
    ما هم کم گوشت گربه نخوردیم. اصلا تو شهر ما گربه ها دیگه کم پیدان
  • فرهاد IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    18 7
    مک دونالد سالی چند میلیارد دلار درآمد داره اونم به خاطر کیفیت بی نظیر غذاهاش. نه همبرگرهای ما گوشت خالصه. خخخخححخخخخخخ. نکنه فلافل رو به مک دونالد ترجیح بدیم؟
  • محسن IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    7 6
    حالا یه عده ...میگن بریم بااینا دوست بشیم.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 3
    وامصیبتا وای توی اون عکس گزارش خانمه بازوهاش تابیخ پیداس ... همشهری به این چیزای دشمن شاد کن توجه کن ای خداااا
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 5
    این چرت وپرت ها برای خراب کردن مک دونالد است که رقیب نداره راست میگید از تهیه غذاهای ایران گزارش تهیه کنید چی به خورد ما میدن فقط خدا میدونه
  • shiri IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    15 17
    😂😂حالا به کیتی پری چه ربطی داش کلا چون همجا شایعه شده شیطان پرسته تو هرچیزی دخالتش میدن 😐لابد گرمایش جهانی و خشکسالی و فقرم بخاطر موزیک ویدیو های کیتی پریه😐
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    9 7
    سلام، پناه بر خدا،،،یعنی اروپائی ها گوشت انسان میخورن این همه جک و جانور کمشونه رو آوردن به انسان خواری...
  • TR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 6
    خبرهای دروغ و قدیمی میدین
  • خودم IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 3
    برگشت به سالهای ۱۹۳۹_۱۹۴۵ میلادی(با افتخار!)
  • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    12 7
    چقد دروغ مردم چی فرض کردید؟
  • US ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    25 11
    این مقاله از اول تا اخرش ناصحیح چون اون عکس ها گوشت انسان نبودند بلکه شیرینی و کیک بودند که به این شکل در آمده بود دوم آنکه اصلا چنین چیزی نیست که در مک دونالد گوشت انسان باشه گفته دی ان ای انسان فرق این دو تا را نمیفهمی شما پوست دستت عرق دستت دی ان ای انسانی داری یه قطره عرق انسان پر از دی ان ای اون سوئد هم من اطلاع ندارم به خودشون مربوط و خودشون باید جواب بدهند ولی اینکه مک دونالد یا هر فست فود دیگری مضر شکی درش نیست این را خود آمریکا هم میگه لطفا دوستان جوگیر نشن در آمریکا انسان خواری وجود نداره
  • بهمن آریا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    23 5
    محتوای این مقاله بیشتر ازروی بغض به نظرمیادتاواقعیت.مثل خیلی چیزای دبگه.لطفا"ازپاستیل های داخلی که خدامیدونه از چه موادوارداتی هست هم مقاله ومستنداتی روکه وجودداره منتشرکنید.
  • رامین IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    5 3
    خوب مک دونالد دشمنه چراکه نه میتوان تمام فجایغی که بشریت ازابتدای خلقت تاکنون بچشم دیده زیرسراین برندکثیف غربی آمریکایی است تامرحله بعدنوبت چه کسانی یاچه برندی باشد
  • سیداحمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    5 3
    صد رحمت به گرگ بیابون بازم ازش توقع ای نمیشه کرد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    19 0
    ما که ازین ادم خواری ها بدمون میاد به خاطر اینه که روانمون سالمه اگر که مشکل در روح و روانمون بود مثل اون ادم خوارها بودیم حالا حقیقت ایمان به خدا رو میشه در یک مشکل درک کرد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 1
    همین ایرانم گوشت اسب و گوشت خر استفاده میکنن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 2
    تمام حرف مفت
  • علی مقدم IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    14 5
    من صنایع شیر کار کردم از سود سوز آور و آب اکسیژنه برای کاهش بار میکروبی و پایین آوردن اسیدیته استفاده میشه در مورد صنایع غذایی دیگر مثل کالباس و اینها محصولات اصلا ما قابل قیاس با برند های معروف نیستیم از جمله مک دونالد . این مقاله همان‌قدر سخیف و جهت دار هست که بیایی مثلا صنعت خودروسازی و برند آمریکایی فورد را مورد نقد قرار بدید اون هم در کشوری که محصول مرغوبش مثلا تارا باشه، همینقدر مغرضانه و بیهوده هست، با نوشتن این مقالات ، حجم انبوه مشکلات موجود در صنایع ما اصلاح نمیشه، حقیقتا اینقدر به شعور مخاطبانشان توهین نکنید.
  • علیرضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    14 3
    کسی که آدم خوار باشد انسان نیست. چون اعتقادی ندارن به خداوند ومقام انسانیت
  • امیر JP ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    17 0
    مک دونالد بخاطر اینکه روسیه ترک‌کرده
  • آرش IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 3
    بعضی از مطالب شما واقعا بدرد نخور است و فقط هدفتون بازدید افراد از مطالبتون هست.
  • پویان IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 3
    همشهری خبر جعلی انتشار نده
  • علی کرج IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    8 3
    قطعا برند به این عظمت دشمنان زیادی هم دارد که از جمله آنها همان روسیه است که از هرکاری برای بی اعتبار کردن آن انجام میدهد، حتی کشتار انسانهای بی گناه ، به فلاکت نشاندن ملت یک کشور دیگر برای منافع خودش،
  • ایرانی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    7 1
    جوری اخبار رو میگید هر کی خبر نداشته باشه فکر میکنه تو ایران همه چیز طبق قوانین و اصول انجام میشه
  • مصطفی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 2
    وقتی یه شرکت وارد سیاست بشه هزار دشمن و منتقد پیدا میکنه وهمه یه ذره بین دستشون برای نابودی اون براه می افتن .
  • جواد IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 1
    چی بگم
  • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 2
    مک دونالد و استار باکس فقط اسم در کردند وگرنه غذای گرون و آشغال فروش هستند مخصوصا در ترکیه و خاورمیانه اروپا هم گند هست اما در آمریکای لاتین و استرالیا خوبه
  • Atlas IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    5 3
    همیشہ نصف چیزایی کہ میشنوی و باور کن
  • sh IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 2
    خدا این ها رو هدایت کنه، اگه لیاقت ندارن نسلشون رو از رو زمین برداره، آمین
  • ایران IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    9 3
    حتماً اینم آمریکایی ها خودشون خبر ندارن ولی شما خبر دارید .عجب
  • ایرانی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    سیاست و رقابت در دنیای امروز خیلی بی رحم است هرکسی که با ما مخالف است کارهای غیر انسانی میکند توغره بدان مشو که می مینخوری صد لقمه خوری که می غلام است آن را
  • Saeid IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 1
    بابا اینو من پادکستشو گوش کردم و حتی توضیحاتشم خوندم چند روز پیش.اینا گوشت انسان نیست.چندتا گوشت فروشی هستن ک حتی زیر مجموعه هم دارن.ک گوشت همون گاو و خوکو ب شکل اعضای انسان در میارنو پشت ویترینشون میذرن.با این حال فروششون بیشتر شده.و خریدارای زیادی داره.و شعبهای یگه هم دارن راه میندازن.توی پادکستهای هم نوع خواری بود ک اینم توضیح داد.
  • مصطفی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    10 0
    پاد فیلم نیویورک در آینده (بیسکویت سبز ) میوفتم تو فیلم نشون میداد جمعیت دنیا یا به حدی زیاد شده که فقط نیویورک ۴۰ میلیون نفر جمعیت داره و غذا کفاف مردم عادی رو نمیده به همین دلیل دو نوع بیسکوییت برای مصرف خوراکی مردم طراحی و تولید شده بود یکی بیسکویت عادی که همه دسترسی داشتند نام دومین بیسکویت سبز که سهمیه هم بود و همه برا بدست آوردنش سرش دعوا میکردند و بازار سیاه داشت در آخر فیلم مشخص شد بیسکویت و سبز از جنازه انسان ها تهیه میشه ....فیلم محصول سال ۱۹۷۳ و به کارگرداني ریچارد فلاشر و محصول سال ۱۹۷۳ آمریکاست با بازی هنرپیشه فقید آمریکایی چارلتون هستون
  • بنده خدا IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 0
    فقط میتونم بگم آخرالزمان شده دیگه آدم آدمو میخوره، یا حضرت مهدی....
  • میثم IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 0
    بازم میگم خدا نابود شون کنه این شیطان پرستان را ان شا الله
  • **** IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 0
    با سلام و درود فراوان خدمت شما یک جوری مک دونالد را سرزنش می کنید انگار در رستوران های خودمان همه چیز عالی است! گند فروشی، کم فروشی استفاده از مواد فاسد و دور ریختنی ، کارگاه های تولید مواد غذایی با استفاده از گوشت سگ و گربه وخر وموش ، استفاده از مواد متعفن ،فضاهای تولید مواد غذایی غیر مجاز در زیر زمین های پنهانی ،استفاده از کارگران مریض و معتاد بدون داشتن کارت سلامت وتهوع آور ترین روشهای پخت و تولید غذا از مواد فاسد بدون کمترین نظارت..‌‌. لطفاً قبل از سرزنش کردن مداوم کشورهای دیگر اندکی به این اوضاع اسف بار خودمان بیندیشیم... التماس تفکر
  • اکبر IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 2
    از این آمریکایی ها هر کاری بر میاد چون قدرت دارن باید گوشت انسان بخورن این ها حیوان هستن تو لباس آدم مرگ بر آمریکا
  • ... IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 0
    من دیگ اون ادم سابق نمیشم....●_●
  • عطائی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 1
    بروید صدهزار بار خدا را شکر کنید که مسلمان هستید که هر آشغالی رو مجاز نیستی بخورید نه اینکه کسی چوب گرفته باشه بالا سرتون اینکه بهترین چیزها رو میگه مصرف کنید من هم این تصاویر دیدم حالم بهم خورد
  • بندرعباس US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    چرا از سوسیس و کالباس های درحال حاضرموجود دربارارخودمون نمینویسی که گوشت و پوست انواع و اقسام خزنده و چرنده بخورد مردم میدن خبر ۷سال پیش آمریکا پیدا میکنی مینویسی... خودمون کم بدبختی داریم نگران گوشت رستوران ۷سال پیش فلان قبرستون باشیم
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    لعنت الله علي قوم الظالمين
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 0
    سلام همه خارجي ها اين گونه نيستند.
  • وحدان IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    8 1
    پس وای به حال فستودی که ما تو ایران میخوریم
  • بابک IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    با این روال ما نباید در آمریکا رشد جمعیت داشته باشیم تا الان باید مقطوع النسل میشدن اونا مک دونالد میخورن ما آمار سرطان وبیماریهای پوستی وتنفسی وپوکی استخوانمون داره میره بالا اگر جسارتش دارین شمام از رستوراناتون آمار بگیرین وتو روزنامه چاپ کنین من که یک کلمه ازین قصه رو باور نمی کنم
  • گودرت IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 2
    اینا حداقل مطمئن هستند که گوشت گاو میخورند تو ایران سگ .‌‌گربه میدن دست مردم من خودم عموم یه گاو داری داشت از یه شرکت معتبر سوسیس سازی که اسم نمی‌برم اومدند و یه گاوی کن از بیماری مرده بود رو باشه اش رو میخواستند بخرند ولی عموم گفت نمی‌فروشم و برد لاشهه رو سوزوند از اون روز به بعد هم اصلا لب به سوسیس و کالباس نزد
  • مسعود IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 5
    همش دروغه یکی از منصف ترین و خوشمزه ترین همرگرها رو من در مگدونالد تجربه کردم پشت سره هر مجموعه موفق حرف زیاده گوشت آدم خخخخخخخخ میدونید مگدونالد روزانه چقدر مصرف گوشت داره یکم فکر کنید
  • عباس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 5
    مک دونالد حرف اول رو میزنه تو دنیای ساندویچ ...
  • Rezaei IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 2
    واقعا خدا راست گفته بهشت فقط جای مومنان و پرهیزکاران است و هرکسی لیاقت بهشت رو نداره
  • بهمن IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    9 3
    همشهری جان در مورد برندهای معروف تولید فست فود ایران هم بنویس ، البته اگه جرات اسم بردن از اون برند داری
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 2
    یه طوری حرف سم زنید ااا خودمون داریم مک‌دونالد می خوریم باشه شما خوب اونا بد 😐😐تو کوچه پس کوچه های آمریکا گربه رو با سنگ بزنن شما اخبار می دید بیرون😐
  • اصغر IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 3
    لطفا .... اجازه دهید مکدونالد هم در ایران شعبه داشته باشد ... مکدونالد ایرانی ...
  • سارا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 4
    معنی تمدن و حقوق بشر رو فهمیدیم. حالم بهم خورد فقط از خواندن این مطلب. خیلیا چقدر راحت وحشی‌گری غرب رو پیشرفت تلقی میکنن. اگه یکی ازین وحشی گری ها در ایران بود چی میگفتن این غرب پرستان?????????
  • NL ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 1
    بیخودی نیست که محصولاتی مانند داعش وپسربایدن ازاین کشورصادرمی شود!
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    کافیه با این وسواسی که مک دونالد رو برسی کردن یک سر هم به کارخانجات مواد غذایی داخلی بزنیم اونوقت می‌بینیم که چی میخوریم بیا بهتر بگم به خودمون میدن
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    چه روزگار بدی در انتظار مردم جهان است.
  • ناشناس IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    مک دونالد چیه؟ اسمشو نشنیدم. من تو عمرم دو بار پیتزا خورده ام. نه بابا فقیر نیستم. ۹۰ درصد گیاه خوارم
  • سمیرا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    خاک تو سر همه خارجی ها بشه لعنت به همچین مردی خدازده ای واقعا دیگه اینا از حد گذشتن یعنی چی گوشت انسان میخورم بعدشم بزرگا شون تایید می‌کنه خاک تو سر همچنین بزرگایی آخه گوشت انسان حروم هست یکی میشه که هی انسان بگیرن بکشم مرداری میخورم کمه که همینم مونده بود خدا لعنت کنه اینا رو
  • Norbert IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 2
    فیکه چون مک دونالد با آل جی بی تی مخالفه دشمن هایی براش به وجود اومده این توطئه است
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    مطلب دیگه ای نداشتی اینوگذاشتی مال سال 2014