هر سال محرم حزن و اندوهی در دل مردم به پا می‌کند که مملو از عشق، علاقه و تفکر بر مسیری است که با ایثار و شهادت و آزادگی گره خورده. بی‌شک سوزناک‌ترین مراسمی که در آن عاشقان حسین(ع) ارادتشان را به آن حضرت نشان می‌دهند «همایش شیرخوارگان حسینی» است.

شیرخوارگان

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام: همایش شیرخوارگان حسینی، مراسمی است از حدود چند سال پیش در ایران و حدود ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این مراسم روحانی و معنوی در منطقه ۱۸ نیز تاکنون بی‌نظیر بوده و امسال نیز قرار است که هرچه باشکوه‌تر برگزار شود؛ مادران کودکان خود را با لباس‌هایی که به نوعی نماد لباس طفل شش‌ماهه امام حسین(ع) است آراسته می‌کنند تا رباب را دلداری دهند و بگویند اگر علی اصغر(ع) تشنه شهید شد؛ کودکان شیرخواره ما فدایی مکتب حسین(ع) هستند.

«ای تیر خطا کن! هدفت قلب رباب است/ یا حنجره سوخته تشنه آب است / کوتاه بیا تیر سه شعبه، کمی آرام/ هوهو نکن این شاپرک تب زده خواب است/ او آب‌طلب کرده فقط، چیز زیادی است؟ گیرم که ندادند ولی این چه جواب است؟»

حاج«میثم بابا شمسی» دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در منطقه ۱۸ با خواندن این قطعه شعر تأثیرگذار و عاشورایی از شاعران مدیحه‌سرا، در باره زمان و مکان همایش «شیرخوارگان حسینی» در جنوب غرب تهران گفت: «همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در منطقه ۱۸ در محله شهید رجایی (میدان زاهدی)، خیابان سجادی جنوبی، خیابان شهید منصور عمرانی داخل حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود و امسال نیز همین‌طور خواهد بود. شهروندان و عزاداران حسینی با حفظ فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در این محفل نورانی حاضر خواهند شد و ارادت و محبت خویش را به خاندان اهل‌بیت(ع) و ابا عبدالله نشان خواهند داد.»

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این همایش از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح با حضور بیش از ۲ هزار مادران و کودکان شیرخواره برگزار شود. سال‌های گذشته در این مراسم کودکان زیادی با سربندهای یا حسین(ع)، یا علی اصغر(ع) و... در آغوش مادرانشان دیده می‌شدند تا به نوعی حماسه چهارم محرم را تداعی کنند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در منطقه ۱۸ |‌ ای تیر خطا کن! هدفت قلب رباب است

بابا شمسی، ادامه داد: «آیین شیرخوارگان حسینی یک مراسم نمادین است، اما انگیزه تربیت عاشورایی را در مادران زنده نگه می‌دارد. هرچند در کربلا نبوده‌ایم اما هر سال به این مراسم می‌آییم تا فرزندان خود را نذر یاری امام زمان کنیم. این کار باعث می‌شود که بچه‌ها با فرهنگ عاشورا انس بگیرند و علاوه بر این‌ که خاطره خوشی در ذهن‌شان ثبت می‌شود، طبق اصول تربیت اسلامی بار می‌آیند.»

    .وی از همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۱۸ در اجرای چنین ویژه‌برنامه‌هایی قدردانی کرد و از عموم مادران که طفل شیرخواره دارند دعوت کرد که میزبانی خادمان و نوکران اهل‌بیت(ع) را قبول کنند

گفتنی است که حسینیه سیدالشهدا(ع) در منطقه ۱۸، محله شهید رجایی (میدان زاهدی)، خیابان سجادی جنوبی و خیابان شهید منصور عمرانی واقع شده و همایش نیز از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز جمعه مصادف با ۱۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 695213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    اجرتون با امام حسین (ع)
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    قربان علی اصغر شهید شوم