رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر الزام ارائه گواهی بکارت در زمان ثبت عقد دائم از پزشکی قانونی گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین، علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر الزام ارائه گواهی بکارت در زمان ثبت عقد دائم از پزشکی قانونی گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

وی افزود: هیچ دستور العمل یا ابلاغیه‌ای برای دریافت گواهی بکارت در زمان ثبت عقد دائم به دفاتر ثبت ازدواج ارسال نشده است.

کد خبر 695718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 288
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 208
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    به نظر من که، الان کسی به ازدواج فکر نمیکنه که به این موضوع اهمیت بده
    • کیان IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      یه لطفی بکنید از پسر هاهم بگیرید بیشتر پسر ها در طول زندگیشون هر کاریو میکنن تجاوزم به دختر مردم میکنن بعد دنبال دختر باکره هستن اگه گواهی قراره قانون باشه دوطرفه باید باشه
    • سارا IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      تا موقعی که دخترا به راحتی تن به رابطه با پسرا میدن خوب معلومه پسرا تن به ازدواج ومسوولیت نمیدن همین پسرا اگرم دنبال ازدواج برن با دوست دخترشون ازدواج نمیکنن دنبال دختر دست نخورده میگردن درمورد مهریه بالاکه خوشبختی نمیاره ولی مهریه پایین اگر گیر مرد بداخلاق بیفتید بدبختی میاره بعد از ۳ تا بچه شوهرم آخرین بار که بهم گفت بروخونه بابات گفتم مهریم ۷۰۰ سکه است هروقت دادی میرم دیگه ازاون روز به بعد هیچی نگفت
    • بهار IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      سرچی بحث میکنید آخه بابا متن خبر گفته ادعای کذبه و صحت نداره کسی گواهی نمیخواد. اگه گواهی میخواستن دختر باکره کمیاب میشد
    • محمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      65 8
      اگ با مهریه زیادفک میکنیدکه مرد ب زن خیانت نمیکنه کامل اشتباس اگ مردی واقعا مردباشه ب زن بچش خیانت نمیکنه زن هم همینطور اگه مهریه زیاد بخواد جلوی طلاق خیانت بگیره اصلا اون زندگی نیست زن اگه بخوادخیانت کنه۲۴ساعته هم مواظبش باشی بازم خیانت میکنه یه چیزی میگن اگ زن بخادخیانت کنه تو بغل شوهرش هم خیانت میکنه
  • US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    تازمانی که تعداد سکه های مهریه را به پنج عدد قانونی اش نکنند کسی دنبال ازدواج نخواهد رفت حال هرکس هرچه دلش خواست بگوید
    • شهرفرنگ IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      متأسفانه مهریه در ازدواج که بنا به سنت حسنه پیامبر هدیه قبل یا در جریان جشن ازدواج بوده تبدیل به یک نماد خرید و فروش ازدواج شده ، بورس شده ، عندالمطالبه شده ، عند الاستطاعه شده ، دیگه چی می خواهد بشود نمی دانم . چیزی که روشن هست هیچ بنی بشری و هیچ پدر و مادری بدون تحقیق دخترشون رو شوهر نمیدن ، و اگر از نگاه سطح معیشتی و فرهنگی آنها خواستگار مناسب است دیگر دلیلی برای گروکشی نیست که الان شده هست ، دو نفر می خواهند با هم زندگی کنند خرید و فروش که نیست . جایگاه عقل کجاست ؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      شما سکوت کن. اون زمانی هست که قانون حافظ حقوق زنان باشه. اولا کمی منور کنم ذهنت را : تو اروپا و امریکا و ژاپن و کره : نصف نصف. تمام داراییت رو نصف می کنند، نصف رو در pre-nuptial میدن به خانمت. تو بین اعراب که سر تا پای خانم رو سکه طلا می گیرن و الان مد شده خانه میخرن . تنها تو قبیله نجس های هند یه چیزی دستی میدن دخترشون رو ببرن!!! راحت مفت مفت میخوای زن بگیری بد خلقی کنی؟. خیانت کنی و هیچ ؟؟؟؟؟؟ تو خواب ببینی .
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      ۱۵:۰۷ صد تا دختر کچل هم داشته باشم یکیشو به توی مفت خور نمیدم!
    • سورنا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      یه وقت به کمر فشار نیاد ۵ تا سکه اومدو خیانت کردیو زن بدبختتو اونور انداختی با ۵ تا سکه چیکار کنه
    • ناشناس IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      جناب 17:07 اون جاهایی که فرمودی نصف نصف است مسئولیت زن هم برابر مرد است نه مثل اینجا که تمام مسئولیت درآمد زایی و مدیریت زندگی به عهده آقا است و خانم می تونه بگه بنده کار نمی کنم و اگر هم کار کنم درآمدش مال خودم است. دیگه چی می خواهید از این مرد بدبخت بکنید؟؟ برای پرداخت مهریه های فعلی که زندگی 100 ساله هم پاسخگو نیست. مگه خانم ها از زندگی مشترک سود نمی برند؟ چطوره که اینقدر در زندگی طلبکار هستند. حق مهریه، حق نفقه، حق اجرت المثل، حق تنصیف و... در کنار همه این حقوق که به اسم اسلام به خانم ها داده شده، تمام حقوق آقایان به اسم شروط ضمن عقد ازشون سلب شده و با وجود این همه حقوق باز هم ادعای حمایت بیشتر دارید؟ شما که حتی یک قانون ساده حجاب را تحمل نمی کنید چطور انقدر در دریافت حقوق شرعی سرسخت هستید؟ چرا مثل شعار مخالفت با حجاب اجباری با قانون مهریه اجباری هم مخالفت نمی کنید؟؟
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      عدد 5 رو از کجا آوردی؟
    • سادات جبلی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      چرا همه ش اصرار دارید مهریه کم بشه اول توقع خودتون و خانواده تون پایین بیاریید موقع خواسگاری میرید سراغ خانواده ی پولدار تر از خودتون چون فکر میکنید جهیزیه بیشتر میدن و پسرتون ساپورت میکنن خوب پس وقتی بااین دیدگاه خواسگاری رفتید باااید مهریه ی بالام قبول کنید از طرفی دختر ناز پرورده ی پولدار که تحمل گند اخلاقی پسرتون نمیکنه راه فرار داره خانواده ی پولدارش حمایتش میکنن وکیل میگیره مهریه ش از حلقوم تون بیرون میکشه نوش جونش باشه که حق تونه
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      خانمهایی که فکر میکنید این مهریه سنگین باعث خوشبختی تونه که قطعا اشتباه میکنید.اگر میخوای با مهریه جلوی خیانت مرد رو بگیری که صد در صد نمیتونی ،مرد رو فقط عشق می‌تونه پابند زندگی نگه داره اگر نه این خانم ۱۷.۰۷ با این نوع صحبت کردن قطعا با ده هزار سکه هم نمیتونه هیچ مردی رو وابسته به خودش نگه داره . سعی کنید با مهریه کاسبی نکنید.خیلی از مردها هم دوست دارند مثل اروپاییها عمل بشه و همه چیز نصف نصف به شرط اینکه نصف هزینه های زندگی بر عهده زن باشه دقیقا مثل اونها، زنها در ایران اگر سر کار میرن بیشترش رو خرج عمل دماغو ناخن مصنوعیشون میکنن پس در انتخابات دقت کنید مرد رو فقط بخاطر تیپ و ماشینش انتخاب نکنید قول میدم مهریه حضرت زهرا هم داشته باشید خوشبخت میشید
    • دخت IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      49 24
      سلام .اگر تجمل گرانباشن ازدواج هم هست
    • سعید IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      شهر فرنگ طرف دخترشو از سر راه نیاورده که بعدش پسره هوا ورش داره یا خوشی بزنه زیر دلش دختر بدبختو طلاق بده از مسئولیت همه چی در بره
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      باید مهریه بالا باشد تا مردان هوسباز نتواند الکی زنشون طلاق دهند هیچ دختری با 5 سکه مهریه ازدواج نمی کند
    • مجید IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      86 23
      مرد زندگی باشی مهریه کم زیاد هیچ مانعی برای خوشبختی زندگی نیست وقتط چیزی که زندگی را نابود میکند چشم هم چشمی است
    • ناشناس IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      آقای محترم همه که خوب نیستن .اکثر مردها قلدرن میخواستی پنج تا سکه باشه که معلوم نیس چه بلایی به سر زنت بیاری .با مهریه مجبورین کوتاه بیاین و خوش خلق باشین
    • مسعود IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      13 13
      اشتباهی +دادم
    • سانی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      آقای ناشناس نامحترم ۱۹.۰۲ پس بیزحمت از این به بعد جوراب هات را خودت بشور و خودتم غذا درست کن و کفت کن چون اونی که میگی باید بره بیرون کارم بکنه دیگه اینجوری باید ۲ برابره تو کار کنه هم خانه داری کنه هم بیرون کارگری
    • کیومرث IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      64 69
      ایولللل .ازدواج بی ازدواج با زن فمنیست .زنای فمنیست فقط دنبال پول و پله هستند و بشدت مرد ستیز. اینو اون مردایی میفهمن ک زنا ثروتشون دزدیدن
    • سارا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      شماها ۵ تا مهریه میخواین و ۳۰۰ میلیون جهیزیه.خیلی پررویین به خدا.من جهیزیه کامل بردم شاید دو سه قلم جنس رو نخریدم اونم به خاطر اینکه وسایل لوکس برداشتم.بعد اقا نداشت یه خونه اجاره کنه.بعد مامان عوضیش ایراد دو سه قلم جهیزیه رو واسه من میگیره.وقاحت تا کجا
    • سارا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      81 18
      در جواب اقای ۱۹.۰۲ اگه مثل خارجیا بخواین که نباید دنبال جهیزیه هم باشین.هیچ جا مثل ایران خانواده دختر اینقدر فشارو تحمل نمیکنن.بعدشم سیسمونی.یه مهریه که معلوم نیست گرفته بشه یا نه اینقدر زور واستون داره.ولی جهیزیه و سیسمونی که بی برو برگرد گرفته میشه به چشمتون نمیاد
    • احمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      26 13
      پسرای امروزه صد تاش هم یه دختر نمی ارزه
    • FR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      7 4
      خانوم ۰۰:۱۱ حالا اگه زن هوس باز بود تکلیف چیه ؟؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    اونایی که اهل زندگی هستند ، تضمین آنرا مهریه سنگین نمیدونن. و مشکل ازدواج نکردن جوانها عدم توانایی در تهیه مسکن و هزینه های زندگی هست. یه جوان اگر بتونه کار پیدا کنه و ماهی ۶-۵ تومن حقوق بگیره و خونه پدرش زندگی کنه در سال ۶۰ تومن پس انداز میکنه و با تورمم مم
    • Ab IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      36 11
      دقیق فرمودی جان
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      46 23
      منم موافقم با ایشون مهریه زیاد هیچ کسو خوشبخت نمیکنه منم یه دختر مجردم فقط خوشبختی وزندگی خوش وخرم همه چیزو برات میاره نه مهریه وطلای زیاد
    • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      49 12
      مگه مردی دیگه تو آيین زمونه هست؟
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      25 9
      ۰۸:۳۱ هوول نشو . وقتی رفتی تو زندگی ازین خانوم موشه بازی هات دست بر میداری و پلنگ ماده میشی و تخریب میکنی ! خواهیم دید.
    • امیر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      16 4
      آقا صلوات بفرستین اخه سر چی دعواتونه‌ چه دختر چه پسر اونطور که میخوای تو فکرته دنبال کن به بقیه چه ربطی داره ، تو ازدواج هر دو طرف حقه ولی جوانمردانه باشه منصفانه
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      12 5
      به جای مهریه در صدی از حقوق مرد را مادام العمر به زن بدهند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    57 21
    اونی که اهل زندگی هست مهریه زیاد رو تضمین تداوم ازدواج نمیدونه معضل مسکن و هزینه زندگی هست. یه جوون اگر بتونه کار کنه و ماهی ۵ تومن حقوق بگیره و خرج زندگی با پدرش باشه تازه تو یه سال ۶۰ تومن پس انداز میکنه و با تورم محال صفر درصد و کم توقع بودن تازه بعد ۶ سال میتونه وسط شهر یه آپارتمان معمولی ۵۰ متری رهن کنه و ۴ سال هم طول میکشه چند تا وسیله و خرج عروسی و یه پراید ۱۵-۱۰ سال قبل بخره. تازه بعد ۱۰ سال اون موقع با حقوق ۵ تومن ( اگر تورم صفر هست پس درآمد هم تغییر نمیکنه ) باید هنر داشته باشه و بتونه یه زندگی ۲ نفره یا نهایت ۳ نفره رو اداره کنه و اگر خرجش بیشتر شد با اون ماشین چند ساعت تو اسنپ کار کنه. تازه در خوش بینانه ترین حالت اینجوری میشه . و با تورم افسار گسیخته و اجاره ها این ۱۰ سال ۵۰ سال طول میکشه . من که از اول عمر تو تهران زندگی میکردم بعد ۴۰ سال مجبور شدم بیام شهرستان و با این پول پیش الان تو شهرستان ، سال ۹۶ میشد خونه خرید.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      57 11
      پدر هیچ وقت تواین دوره زمونه خرجی نمیده
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    این توهین آشکار به دختران است. چرا گواهی پزشکی قانونی مبنی بر سلامت رکتول برای پسران صادر نمی‌شود؟! آیا پسران نیز باکره هستند؟!
    • ترانه IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      خطاب به این آقا رامین باید عرض کنم؛ جناب شما خیلی از قوانین کشور بی اطلاع هستید،در مورد ادعاهایی که داشتید لطفا کمی تحقیق کنید و یک سری تو داد گاهها بچرخید. من به عنوان کسی که چندین سال تو دفتر حقوقی کار کردم باید عرض کنم که اینها همه ادعاهای پوچ هست که زن نفقه داره،مهریه داره،و..... تو قوانین کشور ما مرد اگر بخواد از زیر بار اینها دربره هزار تا راه براش وجود داره،ولی زن برای یک عدم تمکین به هزار جا باید ادله منطقی بیاره. مثل اینکه شما تو این جامعه زندگی نمیکنید،با این همه اعتیاد،مردانی که خیانت میکنند،اعتیادشون هم محرز هست اما بیماری قلمداد میشه،مدتهای طولانی خرجی نمیدن،تازه زن و بچه رو هم تهدید میکنند اونوقت شما حرف از مهریه میاری؟مهریه ای که هیچ زنی نمیگیره در صورتی که تمام حق و حقوق یک زن به عنوان انسان مستقل شناخته بشه.اکثر خانواده ها برای اهرم فشار در مواقع ضرورت مهریه میندازن تا بشه جون زن رو نجات داد،چون طبق قوانین ما در ازدواج به سبک عقد دائم گویی مردها کنیز استخدام کردن و تا بتونن ازش بیگاری میکشن. برید ببینید چقدر زن با اعتقاد کامل پای زندگیشون ایستادند
    • سعید IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      78 59
      گویا شما هم تو این مملکت زندگی نمیکنید الان این همه مرد بخاطر مهریه تو زندونن نمیبینید انقدر اوضاع خراب شده تمام قوانین به نفع زنها شده نمونه آخرش تنصیف اموال اونم فقط اموال مرد نه زن در صورتی که این قانون در غرب طور دیگریست یعنی تنصیف اموال هردونفر که تازه خانم ها هم شاغل هستن و در هزینه های زندگی سهم دارن نه اینجا که خانمها اورد میدن فقط اگر مرد عوضی هست زن عوضی هم هست نمیشه یه طرفه قضاوت کرد
    • رامین IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      74 38
      خطاب به ترانه خانم باید بگم لابد اون هزاران مردی هم که بابت مهریه و نفقه زندانی شدن و الان زندان هستن خانمن؟اون هزاران مردی هم که اموال شون رو زن شون کشید بالا و دارن مهریه میدن هم لابد خارجی هستن و مرد ایرانی نیستن؟هر زنی الان دیدم حتی اجرت المثل کار منزل هم میذاره اجرا و تا قرون آخرش رو میگیره پس لطفا اینقدر اغراق نکنید
    • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      77 24
      به نظرمن بایددرموردآقایون هم گواهی سلامت رکتال صادربشه مگه میشه یه آقایی قبل ازازدواج هرکاری دلش بخوادانجام بده وکسی نفهمه اماخانومابایدگواهی بکارت داشته باشن اصلادرست نیست
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      18 3
      سعیدجون دیگه مهریه زندان نداره داماد ۴ ساله خوش وخرم میگرده خاهرمنو بابچه ول کرده خونه مادرم چون مهریه زندانش ول شده برداشته شده
    • یک پسر IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      23 3
      از پسرا تست بگیرن یا نگیرن، از دخترا تست بگیرن یا نگیرن، چه فرقی میکنه؟ اصل اینه که این خانواده ها هستن که باید بفهمن طرف پسر خوبیه یا دختر خوبیه. نسل قبلی هایی که الان میخوان دختر شوهر بدن معیارهاشون شده چی؟ چند درصدشون به غیر از پول اهمیت میدن؟ چقدر به این فکر میکنن که این پسر غیر از ثروت و ... چی داره؟ پسری هم که سنش رفته بالا و همه چیزش رو تنها جور کرده چرا باید به همین راحتی با یکی دیگه شریک بشه؟ چرا قدیمی ها اینقدر ازدواج هاشون پایدار بود؟ چون از نسل الان رفاهشون بیشتر بود؟ با به خاطر این بود که سختی های زندگی رو از همون کم سن و سالی با هم درک میکردن؟ الان ماها سوخته ی نسل هایی شدیم که فکر میکنن بیشتر میفهمن و بیشتر متوجه میشن. نسل هایی که دست و بال ما جوونا رو بستن و انداختن به جون هم. وگرنه دختر و پسر میخوان ازدواج کنن، از خانواده یه راهنمایی لازم دارن که ببینن واقعا طرفشون به درد بخور هست یا نه. وگرنه پسر یا دختری که ذات درست نداشته باشه، هرجور گواهی، هر جور مهریه، هر جور امضا و... هم که بگیری اول و آخرش زندگی به آرامش نمیرسه
    • ملکه IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 2
      ترانه جون گل گفتی...
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    اگر صحت داشت برای مردان چطور می شد گواهی گرفت ؟ بالاخره خداوند فرموده مرد و زن برابرند پس مساوات باید رعایت شود
    • رامین IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      اگه برابرن و هیچ فرقی ندارن پس چرا فقط مرد به زن مهریه و نفقه و اجرت المثل میده؟چرا تامین مسکن با اقا هست فقط؟چرا کل پول زن برای خودشه حتی اگه بهترین شغل رو داشته باشه ولی مرد باید خرج خونه رو یک طرفه بده؟چرا اگه یک زنی که حتی شاغله شوهرش بمیره مستمریش رو بهش میدم ولی اگه یک مرد که زنش شاغل بوده و بمیره،مستمریش رو بهش نمیدن؟حتی قانون حضانت هم در مجموع به نفع زنانه و اگه یک وسر و یک دختر داشته باشن والدین تا چهارده سال مجموعا حضانت با مادره و خرجی هم با پدر ولی تا ده سال حضانت کلا با پدره و مردان هم بابت مهریه ممنوع الخروج میشن ولی کسی اینا رو نمیبینه.تا کی ما مردان میخوایم علیه همدیگه باشیم آخه و این جوری پشت همدیگه رو خالی کنیم؟وقتی این همه مسئولیت رو دوش اقایونه پس گواهی سلامت دختر هم لازمه
    • یه پسر IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      30 2
      بله برابر هستن. ولی یه چیزایی به شعور آدما برمیگرده. کاش پسری که هر غلطی دلش خواسته کرده نره دنبال دختری که پاک مونده و دختری هم که تا قبلش همه کاری کرده نگرده دنبال پسری که پاک بوده. همون دختر و پسری که خودشون رو آزاد میدونن، تا روز قبلش همون آدمایی که اهل خلافی نبودن رو امل میدونن. پس کاش هر کسی بره و فرد برابر با خودش رو انتخاب کنه. نه؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    اگر چنین اتفاقی بطور مثال بخواد اجرایی بشه از پسرها هم باید نامه بکارت بخوان ماشالا تا الان پسری ندیدم بگه رابطه نداشته ... بعدم خیلی از پسر و مردها هستن ميدونند طرف بکارت نداره اما باز با طرفشان ازدواج کردن و بخانوادشان نگفتن ... امان از وقتی یکی طرف رو بخواد
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      47 5
      خودتون رودرگیر این حرفها نکنید این بازی مفت خورها هست
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      69 72
      همه این حرف ها و درست هستن ولی به این فک کن که تمام مراحل ازدواج رو انجام دادی بعد یه روز بعد عروسیت بفهمی با کسی که ازدواج کردی باکره نیست دقیقا رفتارت چی میتونه باشه چه تصمیمی میگیری
    • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      29 10
      در جواب به رامین میخوای خرجتم زنت بده تو فقط ی کار کن
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 0
      دمت گرم . واقعا حرف حق و بسیار درستی فرمودید. ای کاش که اینجور میشد صد حیف که دقیقا عکسش اتفاق می افته .
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    96 36
    به نظر من باید برای مردها هم اجباری کنن نه فقط دخترها
    • نامی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 3
      والا .سرمونو برد یارو همه چی میخواد بگو بشین خونه بابات زن نگیر با این همه کینه ای که از زن داری
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    86 16
    ازنظراینجانب چنین طرحی جایزنخواهدبود چرابه این علت که دامادبایدآری یاخیر رااعلام کند داشتن بکارت ونداشتن بکارت فقط به خود داماد وعروس مربوط است
  • حرف حق IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    به عنوان یک فعال حقوق مرد،به مردان عزیز جامعه توصیه میکنم حتما اخذ بشه از دختر خانم چرا که مهریه و بکارت بهم ارتباط مستقیم دارن و اگه دختری از قبل باکره نباشه، تو دوران عقد مهریه بذاره اجرا، کل مهریه اش بهش تعلق میگیره و همه رو می‌تونه بذاره اجرا گرچه حق حبس نداره اما مرد باید کل مهریه رو بهش بده خب این میشه ظلم به مرد چون خانم با یکی دیگه رابطه داشته و تاوانش رو هم شوهر بدبختش باید بده درحالیکه اگه باکره بود فقط نصف مهریه اش رو تو دوران عقد میتونست بذاره اجرا. از قدیم هم گفتن طلا که پاکه چه منتش به خاکه دختری که هیچ رابطه ای نداشته و باکره اس خودش داوطلبانه هم می‌ره میگیره
    • صمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      76 59
      همین افکار توی کله تونه که بعد از چند ماه راهی دادگاه ها میشین
    • مهدی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      88 35
      پس این‌گواهی برای مردا هم باید باشه چون‌ من خودم دیدم خیلی از خانم ها حاضر نیستن با یه مرد دست خورده ازدواج کنن .
    • حسین IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      16 8
      حرفش درسته چون دخترهای شیاد و خراب زیادی هستن گه خودشون رو آویزون مردها میکنن و مهریه رو میزارن اجرا. کثافتا
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      15 12
      آقااین حرف ها حتی مطرح کردنش باعث خجالته.کمی فکرکنید.مردم رودارن به کجا می برن.مگه اینجا افغانستانه وتفکرات طالبان حاکمه؟؟!!!!آدم شرمش میشه ازاین همه تحجر
    • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      5 5
      متاسفم واس افکارتون اینجوری باشه باید واس مردا هم همین قانون اجرا بشه و اینکه این هیچ ربطی به کسی نداره و فقط به خود شخص و همسرش مربوطه پس صحبت الکی نکنید
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    45 36
    دقیقاهمین است پسرمیتونه به خانواده اش نگوید بکارت نداشته به کسی ربط نداره
    • زری GB ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      86 37
      وقتی این روزها همه چیز شده رشوه به نظرت برای دختری که باکره نباشه سخته بتونه برگه پزشکی سلامت بگیره ،بعضی ازدخترها بهشون تجاوز شده بخاطره آبروش سکوت کرده پس باید بره بمیره بنظرمن یک زوج باید به هم وفادارباشن وعاشق هم باشن بعدش میبینی که این چیزا براشون اثلأ مهم نیست
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      13 7
      دقیقا گل گفت
    • جمال IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      6 2
      دمت گرم. اینا چه دختر چه پسر نفهمیدن ازدواج یعنی چی. همشون دارن کالا مبادله میکنن.یکی نیست بگه داشتن یا نداشتن بکارت به پسر یا دختر چی اضافه یا کم میکنه.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    33 3
    رکتول غلط رکتال درسته
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    57 14
    این حرف واقعا زشت و توهین هست
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    77 7
    در آمد متخصصین زنان و زایمان چندین برابر شد !
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    87 23
    گواهی سلامت برای پسرچی اونم بایدانجام بشه چرافقط برای دختر باید باشه
    • صابر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      27 26
      مگه زن ها قراره مهریه بدن؟
    • ایرانی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      5 4
      در جواب صابر خان ، موضوع سلامت اخلاقی هستش ، پسری که قبل ازدواج با صدها دختر رابطه ی آزاد داشته ،امکانش خیلی کمه که بعد ازدواج این اخلاق را کنار بگذاره
    • ناشناس IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      3 0
      وسط دعوا نرخ تعیین نکن.کاری به پزشکا نداشته باش. در ضمن باید بره متخصص پزشکی قانونی
  • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    52 20
    این طرح رو نمیگم خوبه ولی پسرها هر چقدر تو رابطه جنسی تو تنگنا باشن تو سن کمتری تن به ازدواج میدن هرچی هم سن ازدواج بیاد پایین سلامت رابطه ها بیشتر میشه مشکل ازدواج زمانی که سکه شد تاریخ تولد شروع شد میگفتن کی داده کی‌گرفته همه گرفتن اونی داشته داده اونی هم که نداشته تو زندانه بجای مهریه سنگین یا شرطهای من در اوردی یا خرج های آنچنانی تو مراسم عروسی بزرگتر ها کمک کنن تا زوج ها بتونن یه خونه حتی کوچیک بخرن به نام عروس و داماد هم امار ازدواج میره بالا هم امار طلاق میاد پایین
  • ناشناس IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    گواهی بکارت اشتباه هست، چرا که رسوایی به بار میاره، باعث مشکلات خانوادگی زیادی میشه، باعث قتل های ناموسی زیادی میشه، باعث از هم پاشیدگی خانواده ها میشه، باعث طرد شدن دختر از خانواده شوهر و خانواده خودش میشه و در نهایت با پناه بردن به محیط های فساد به فساد کشانده میشه
  • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    شرم اوره ! چطور به خودشون اجازه میدن در این مورد اظهار نظر کنن؟ پس اقایون هم باید گواهی بکارت داشته باشن .
    • آرش IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      19 15
      یعنی از جهل مرد سو استفاده بشه ؟بکارت فقط ی مساله جنسی و جسمی نیست . دختری که شوهرش اولین مردی هست که بدنش رو لمس میکنه کجا و دختری که قبل از ازدواج انواع رابطه ها رو داشته کجا ؟ آیا اینها با هم برابرند ؟
  • منصوری IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    94 78
    کاش این خبردرست باشه بااین فسادبایدگواهی بکارت خواسته شودمردچه گناهی کرده که بادختری که قبلاباکسی بوده ندانسته ازدواج کنه این خیانت است
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      41 11
      اولا اگه خبر رو با دقت خونده باشید نوشته صحت نداره دوما اگه قراره همچین چیزی باشه آقایون هم باید انجام بدن اومدیم یه مردی قبلا رابطه داشته دختری که باهاش ازدواج کنه چه گناهی کرده؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    39 29
    ما یک زندگی آرامش دار میخایم،دوست داریم عشق تجربه کنیم نه فقط هوس رو
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      88 41
      زن یک موجود ظریف وبیگناهه که ممکنه ناخواسته مورد تعرض قرار بگیره چه دختران وزنان نجیب وبی گناهی که گرفتار مردان گرگ صفت شدن وبهشون تعرض شد ایا این گناه از زنه تا اخر عمرش ترس واسترس همراهشه ،حتمن که نباید تقصیر وبه گردن دختران انداخت ،مردهم باید پاک ونجیب باشه وهمه دختران که به این درد مبتلا شدن حق زندگی وارامش دارن وبه نظر من این کار اصلن اسمش درست نیست
    • مهدی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      49 50
      دخترخوب وبدبایدازهم جداشن
    • ناشناس IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      اتفاقا گواهی بکارت کاش الزلمی بشود و دخترها حداقل جایگاه خودرا پیدا کنند سنگین و متین در خانه پدر بشینند و مثل قدیم پسر به خواستگاری دختر برود و در حد وسع داماد هدیه ای بنام مهریه به نام دختر کند دختری که رابطه داشته هیچوقت مادر پاکی برای فرزندانتان نمی شود
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    باسلام.ایکاش این گواهی اجباری میشد .به‌نظر من این گواهی خیلی از ارتباطهای دختروپسرهارو جدی میکرد
  • .. IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    کاش یه قانونی هم بذارن بفهمیم پسر قبل ازدواجش چه رفتاری کرده .. چرا همیشه فقط با دختر تحقیر آمیز برخورد بشه؟
  • نادر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    64 48
    با سلام خیلی هم درست و باید گواهی گرفته بشه چون تو ایران مهریه شده یه اهرم برای خانم ها و با اجرا گذاشتن اون تمام دارو ندار یک مرد با قیمت واقعی سکه به باد میره شاید سر اونای که ادعا می کنن نیومده من اشتباه کردم گواهی نگرفتم و العان با اجرا گذاشتن مهریه و همه خواسته های یک خانم مجبورم تن به رفتن به زندانم بدم بس گواهی بگیرید تا لااقل موقع دادن مهریه خیالتون راحت باشه
  • ناشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    47 21
    انگار میخوای ب طرفت ک داری باهاش ازدواج میکنی با زبون بی زبونی میگی من بهت اعتماد ندارم و باید ثابت کنی...ب نظر باید اگر هم خود فرد بخواد همون دختر خانوم خودش بره دکتر تایید کنه...ب هیچ کسی هم نگه...اینجوری بهتره...نه حرفی پیش میاد و نه حدیث و داستانی...ما ب اون دسته ک آزادی‌های زیادی داشتن کار نداریم...ولی همه ک اینجور نیستن...خیلی‌ها حدو حدود دارن...قرار نیست ک با اینکار ب همه توهین بشه...یا همین مهریه ک همش میگن مهریه عندالمطالبه...کجاش اینجوره...والاا چند نفر ما دیدیم ب خاطر شرایط زندگی و بیماری مجبور شدن جدا بشن..ب والا تا تقاضا دادن..گفتن چون تو طلاق میخوای مهریه ریالی بهت تعلق نمیگیره...انقد رفت واومد و امروز و فرداشون کردن تا گفتن اصلن ما مهریه نمیخوایم...بدون ریالی رد کردن رفت...یعنی چون خانمه مجبور شده هیچی نباید بگیره..فقط جهیزیه ک خودش برده...رو فاکتور کردن بهش گفتن برو اونا رو ببر...حالا بعضی ک خودشون تقاضا میدن و مهریه رو کامل میبرن و بقیه چیزارو نمیدونیم چ کار میکنن...
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    32 14
    حالا دعوا نکنید برادر زن دادشم تو آلمان از زنش طلاق گرفت زنشم ایرانی بودو کارم نمیکرد ولی تمام اموالو نصف به نصف دادن خانم
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    18 3
    همه مشکلات زندگی حل شد
    • آرمین. IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      33 12
      چرا حرف نسنجیده میزنید!!! گفتن چون خودت درخواست طلاق کردی مهریه ریالی بهت تعلق نمیگیره؟!!! اینو کجا بهش گفتن؟!؟ الان یه بچه هم می‌دونه مهریه رو هروقت زن بخواد قانون مرد رو موظف و مجبور می‌کنه پرداخت کنه حتی اگر زن بخواد تمام یا قسمتی از مهریه رو می‌گیره و طلاق هم نمیگیره و قانونا هم شوهر می‌تونه مهریه زن رو بده اما طلاقش نده. گفتن چون خودت طلاق میخوای مهریه ریالی بهت تعلق نمیگیره!! ای کاش یه کم به شعور و شخصیت مخاطبین احترام بذاریم و هرچی تو ذهنمون هست رو ننویسیم.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 7
      اگه زن اول درخواست طلاق بدهند مهریه بهشون تعلق نمیگیره پس اول خانم باید درخواست مهریه کند بعد از اینکه مهریه رو گرفتند درخواست طلاق میدند
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    43 4
    همه سر کارید حالا می‌خوان از گواهی بکارت هم مالیات بگیرن .
  • مهدی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    60 44
    این قانون واجب ضروری و لازمه چون: مهریه بابت باکر بودن دختر تعلق میگیره و بهش میگن دوشیزه. و اگر بکر نباشه بانو و زن گفته میشود و دیگه نمی تونه ادعایی داشته باشد.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    50 31
    به نظرمن پسرها هم باید گواهی سلامت داشته باشن متاسفانه حق و حقوق زن تو کشور ما به راحتی پایمال میشه و هیچ کجا هم نمیتونه به حق واقعی اش برسه و زنی که طلاق گرفت برای همیشه نابود میشه و از زندگی ساقط میشه واز طرفی هم مهریه تضمین درستی نیست اگر شرایط ازدواج و کار و زندگی برای جوانها راحت بشه و درامد مکفی برای اداره زندگی داشته باشند تمام مشکلات خود بخود حل میشه
  • عبداله IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    31 5
    چقدر شرم آور و زشت شده واقعا فلسفه زندگی و زیستن چیست چرا اینگونه موارد عنوان میشود همه میدانند که طلاق در ایران چقدر است وازدواج چقدر همه میدانند که عامل بدبختی ومشکلات وکمبودها وناکارامدی در فقر و اعتیاد.افسردگی وناکارامدی و.....و در آموزش و تعلیم و تربیت و....با این منابع و معادن وثروت وسرمایه و... چرا اهل تخصص وعلم نباید جزو مراجع امور باشند
    • مونا FR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      4 5
      والاهمه چی ب نفع پسره مهریه ام ک نباشه دیگه هیچی حالاهست پدرمونودراوردن باکرگیم بره ماست عجب گرفتاری شدیمادست ازسرمابردارین ماشوهرنمیخوایم بریدب جهنم
  • دختر IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    47 40
    عااااالی صف دختر خوب بد از هم جدا میشه
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    68 19
    توجامعه مامقصراصلی فقط مرداست البته نه همه. برای انتخاب همسرشون صدتادخترروفقط بخاطرقیافه وهیکل واندام میخوان؛بجای اینکه متانت وعغت وحیاخانم رونگاه کن؛فقط کافیه ببین خوشگله حتی اگرفاسدهم باشه میخوانش؛بعدازازدواج مثل سگ پشیمون میشن.
    • حرف حق IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      37 16
      همه پسران این جوری نیستن من خودم یک تار مو دختر باحیا رو با دختری که حجب و حیا نداره عوض نمیکنم و اینم درنظر بگیرید که خیلی از دختران جامعه ما الان ملاک شون پوله برای ازدواج و مرد رو به چشم عابربانک نگاه میکنن و مرد هم طبیعتا میره دنبال دختر جوان و بکر و زیبا
  • رضا جوادی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    24 1
    سال 99 قبل از گرونی های خودرو وخانه 550 میلیون درشهرستان 15هزارنفری مهریه دادم که متسفانه خانه من اون موقع 140 میلیون قیمت گذاری شد که الان همون خانه 1میلیاردو 300 قیمتش هست وخودرو 405 مدل 90 دوگانه فابریک اون موقع 65 میلیون قیمت گذاری شد وباکلیه وسایل زندگی که بالغ 100 میلیون قیمت گذاری شد ومبلغ 250 میلیون بقیه رو دارم ماهی 1میلیونو 500 قسط میدم که الان خودم اجاره نشین شدم وباید نزدیک 17 سال قسط بدم ...
  • محمد آذین IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    18 26
    به نظرم قانون خوبی نیست عشق و علاقه فقط مانع خیانته نه برگه بکارت
    • آرش IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 1
      داداش مگه وکیل نداشتی ؟ طبق قانون کسی حق نداره سرپناه یعنی خانه شخصی محل سکونت و خودرو شوهر رو بعنوان مهریه بگیره ، اصل قانونیِ ، شما چطوری دادی رفت ؟
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    31 27
    عدم صد‌ور چنین گواهی دلیل افزایش انواع فساد بانوان به صورت مخفیانه و بسته ماندن چشم مردان به حقیقت تلخ
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    19 10
    هم مهریه سنگین اشتباه و هم جهیزیه وقتی بعضی از آقایون میرن دنبال دختری که از لحاظ مالی از خودشون بالاتره خوب اون هم مهریه بیشتر میخواد ولی اگر به همین آقا دختری رو معرفی کنی که نمیتونه جهیزیه سنگین بده نه اون آقا قبول میکنه و نه مادر دوماد اجازه میده عروس کم جهیزیه بیاد خونه پسرش پس وقت دو طرف به این تنیجه رسیدن که نه جهیزیه سنگین دختر بده و نه مهریه سنگین آقا داماد بده این زوج و این خانواده مناسب هم هستند
    • N IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      18 3
      اینی که میگین درسته،ولی دراصل کل جهیزیه هم به عهده ی مردهستش که پدر عروس به گردن میگیره بعد پدرداماد سر چندقلم جنس شیربهاء چک وچونه میزنه
    • سارا NL ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      4 9
      بنده سال ۶۲ازدواج کردم این قانون بود حتما دکترزنان باید تاییدمیکرد بعداجازه ثبت ازدواج داشتی من تا حالا فکرمیکردم هنوزهست این قانون
    • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      4 13
      کدوم جهیزیه سنگین گرون ترین وسایل جهیزیه رو که پسرا می گیرن فقط چند تا لیوان و بشقاب و وسایل کوچیک رو دختر میاره
  • حق IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    16 3
    ازدواج خطرناک است بازار ازدواج افتضاح است علت را خودتان میدانید همش فقر است و بیچارگی جوانان برای همین هیچ جوانی حاضر به ازدواج نیست چون آینده ایی نیست عاقبت سیاه است میخوام این دنیا نباشد که مرده ها جنگ اعصاب درست کنند برای خودشان چرا یدون غوز باید بگذاریم روی غوزهای دیگر پدر جان وضعیت ایران خراب و متلاطم است چرا باید بار زندگی خودمان هم زیرش یدیم
  • ایرانی DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    25 15
    اتفاقا فکر خوبیه.چون تصور بعضی دختران بر اینه که بکارت نشانه عقب افتادگیه.فرهنگ ما با کشور های دیگه فرق داره.پسرها هم باید جوانمرد باشند و جوانمردی پیشه کنند در زندگی.خاله زنک بازی ممنوع
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    23 22
    گواهی بکارت یه چیز شخصی بین دختر وپسر میباشد وبه هیچ کسی مربوط نیست
  • بایرام IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    44 27
    اینهایی که میگن نباید برگه ای باشه اگر خدای نکرده دختری بگیری و بعد از ازدواج متوجه بشوی همسر شما قبل از ازدواج چندین بار رابطه داشته است چه حالی پیدا می کنی . الکی اینطور مسائل را انتقاد نکنید تنها نشانه دختر پاکدامنی که ازدواج نکرده وجود بکارت هست .دختری که درخانه پدر خیانت بکند در خانه شوهر به هیچ عنوان هم پاک نخواهد شد و بدتر میشود . خدا هر چیزی را بی دلیل خلق و درست نکرده
  • احمدی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    35 32
    قانون خوبیه اجرا کنین که اکثرطلاقهایی که هست بابت همین باکره نبودنهاست...
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      29 26
      با وجودی که خانم هستم ولی با نظر شما موافقم هیچ کس نمیتونه به زور به دختری تجاوز کنه جز در موارد کمی ،بقیه دخترایی که بکارت ندارن هرزه هستن و دنبال هوس بودن همونا هم بعد تو زندگی متاهلی بازم خیانت میکنن و کارشون به طلاق کشیده میشه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      20 2
      ولی من همکلاسی داشتم که با پسرهای متعددی رابطه داشته ولی زمانی که ازدواج کرد ازش برگه سلامت خواستن اونم رفت بزشکی قانونی برگه سلامت گرفت پارتی بازی هم نبود دختر پاک اینجوری نمیشه شناخت دختری هم هست که پاک ولی بهش تجاوز شده
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 0
      بسیارعالی گفتی
  • ایرانی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    23 10
    درمملکت مادختران خودباخته زیادهست ...
  • قلیج IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    27 26
    زن ها بیشترشون خیانت کار شدن
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    28 27
    یا مهریه رو بردارین یا گواهی بکارت و الزامی کنین والا
    • بهنام IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 0
      درست نیست این حرف
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    25 34
    فقط توی ایرانه که حقوق زنها پایمال میشه.حتا کشورهای عربی مهریه رو حی و حاضر میگیرن تا قرون آخر.اصلا خود پیامبر مهریه دخترش رو عندالمطالبه از علی ع خواست.و ایشونم زره خودشو فروخت که مهر همسرش کنه.اما اینجا ایرانه و کلا زن یه وسیله ی هوسه فقط و فقط.مردی که نمیتونه مهریه بده ... زیادی میخوره قبل از عقد اوکی میده و قبول میکنه.پول نداره بهتره بمیره نه زن بگیره.فقط کلفت میخان مردای ایرانی.
    • حرف حق IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      32 18
      اونجا چند زن گرفتن هم عادیه و خیانت تلقی نمیشه.مهریه اونجا در حد خرید یک سرویس طلا هست حتی اهل سنت ایران هم مهرالسنه بیشتر رو نمیذارن معمولا ولی خانم های ایرانی مهریه چند میلیاردی می‌خوان.تازه زندانی مهریه فقط در ایران وجود داره و هیچ جا مرد رو بخاطر مهریه و نفقه زندانی نمیکنن و ایران یکی از زن سالارترین کشور های دنیاس
  • ناشناس IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    36 23
    مردی که غیرت نداره با زنی ازدواج میکنه که معلوم نیست قبلا توسط کی وچجوری از باکره بودن در اومده کاش این گواهی اجبار بشه تا دست از رابطه های کثیف بردارن همه چی داره تو جامعه ی ما عادی میشه متاسفانه
    • الهه IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      31 10
      من ۱۲ سال پیش با مهریه ی۲۰۰ سکه ازدواج کردم.بدون اطلاع همسرم به عشق فاطمه زهرا (س)بعد ۵ ماه مهریه ام رو بخشیدم هیچی تو زندگی از نظر مالی نداشتیم دوست نداشتم دینی به گردن شوهرم باشه از حضرت فاطمه خواستم خودش هوامونو تو زندگی داشته باشه.انقدر خانم فاطمه برکت به زندگی مون دادن بعداز گذشت ۳ سال از بخشیدن مهریه همسرم دو تا خونه و یه خودرو به نامم زدن و تا الان تمام درآمدشون رو تمام کمال به من میدن و خودشون در حد پول تو جیبی پول برمی‌دارند.مرد های ایرانی دنبال صداقت اند،مردهای ایرانی عاشق زندگی بی شیله پیله اند زندگی آروم براشون فراهم بشه جونشون رو برا زن و بچه شون میزارن. من کف پای همسرم میبوسم واقعا زحمتکش هستن وبه سختی کار میکنن انشالله خدا سایه همه ی این بزرگ مردان رو رو سر زن و بچه شون حفظ کنه.
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    25 12
    باکره بودن یا نبودن دختر مهم است چون بحث امثال مهریه وسط می آد و باید چنین گواهی اجباری بشه چون یکسری از درواقع زنان نمی گن که قبلا ازدواج کردیم و کارهایی انجام می دن که خیلی هم دیگر قابل تشخیص نیست و این درواقع کلاهبرداری , شیادی و سواستفاده از احساسات پسره که یکسری خودشونو دختر جا می زنن هیچ بی احترامی هم حساب نمی شه چون کسی که به خودش مطمئنه از چیزی نمی ترسه حالا این وسط ممکنه به دختری تجاوز شده باشه یا به هر نحوی باکره نباشه یا قبلا ازدواج کرده باشه این ها رو باید صادقانه به پسر بگه و اگر پسر بهش نه گفت اصلا همون بهتر که با چنین پسری ازدواج نکنه پسر اگر واقعا بخواد و طرفشو دوست داشته باشه با این چیزا کنار می آد بلانسبت خیلی از دختران , اما این را بپذیرید که بحث مهریه برای یکسری شده درآمدزایی ! ازدواج می کنن 2 ماه 6 ماه 2 سال می مونن طلاق می خوان کلی سکه به جیب می زنن می رن دنبال ترمیم و بعد پسر بعدی را هدف می گیرند ! آخه اینجوری هم که نمی شه و قبول کردن مهریه بیش از 100 سکه هم دیوانگی محض است برای وجهه خود دختر هم زشته انگاری داره معامله می شه .
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      9 0
      همه مردها مثل هم نیستن من بهترین جهیزیه در اخرین حدتوان خانواده ام بردم بامهریه ۱۴سکه هیچ خریدو هیچ کاری برام نکردن گفتم اشکالی نداره گرونیه بزار به سنت حصرت زهرا عمل کنم تو ۵ماه زندگی فقط به هربهانه ای گفت طلاق ک اخرهم طلاق گرفتیم و ماک ازاول چشممون به پول کسی نبود همون مهریه پایین رو هم بخشیدیم و بخدا واگدارشون کردیم من نهایت نامردی و ازاین مردو خانواده اش دیدم دل شکسته و حقارت وپیری و افسردگی تمام چیزهایی بود ک نصیبم شد با در نطر گرفتن ساده زیستی و فشار نیوردن به مرد زندگی
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      8 1
      خانم محترم به شما ظلم شده و تو 5 ماهگی زندگیتون طلاقتون دادن این به روحیه و جسم شما آسیب زده اما این قضیه مثبت هم دارد اینکه زودتر چهره آن مرد و خانوادش برای شما افشا شده و شما هنوز جوانی و زیبایی را دارید و باز می توانید ازدواج کنید این بار با تجربه بیشتر و اگر به حضرت زهرا فکر کردین مطمئن باشید یک کیس خوب جلو می آد اگر تعداد مهر شما زیاد بود که طرف طلاقتون هم نمی داد و تا پیر شدنتون باید کنار یک آدم جنس خراب زندگی می کردین و آزار خیلی خیلی بیشتری هم می دیدین شاید حوادث بدی در انتظارتون بوده مهریه ابدا ضامن خوشبختی نیست و یکوقتایی طلاق نه تنها شکست و بدبختی نیست که لازمه و شروع یک راه بهتر و اونم پس می ده خیالتون راحت .
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    27 28
    به جان جدم برام مهم نیست که شریک زندگیم باکره باشه یا نباشه مهم عشق تو زندگیه
    • ارش IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 1
      ببخشید خواهرم ولی شما اول باید درست تحقیق می کردید ، مطمئن باشید اون ها چوبش رو میخورن و شما هم جایی که به آرامش برسید بهترین مرد رو پیدا می کنید بشرطی که از این حسن نیت و خلوص دست نکشید
  • هم وطن IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    34 9
    حالا پسرا خودشون در مورد مهریه اعتراض دارن اما چرا خودشون فقط دنبال دخترای با خانواده پولدار میگردن پس چرا برا خودتون پول مهمه برا دختر نباشه یعنی
  • امیر IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    22 9
    من از کسی دفاع نمیکنم ولی یکی از دوستام بعد از عقد متوجه شد که طرف باکره نیست و بعد از اعتراف دختره درست از آب در اومد ولی الان داره صدتایی سکه چند ملیونی رو مهریه میگیره به همین راحتی
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      6 4
      بیکاری شما
    • فرهاد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      18 19
      الان دیگه دختر سالم نیست البته استثنا هم داریم و مدام دخترها در مطل پزشکان برای دوخت و دوز هستن
  • سمین IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 5
    سلام ..قانون برای مرد راهکار زیادی گذشته اموالشو انتقال میده مهریه قسطی سالی یک سکه زندان هم نداره بلایی بود که قانون سر من اورد نگران چی هستن مردها
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      18 2
      اقایی فرمودن دختر سالم نیست، این حرف رو نزنید شما در خانواده وفامیل قطعا دختر دارید، کم نیستند دختران با اصالت وخانواده های شریف، ومادرانی که لحظه به لحظه مراقب دختران وخانوادشون هستند، بله متاسفانه دختر وپسر ی که از راه درست منحرف شده داریم که مقصر شرایط خانواده بوده، والبته جامعه، ولی با این دید مه دختر سالم نیست، توکلتون رو از دست ندید
  • مجید IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    17 18
    الان رابطه های نامشروع زیاد شد و کسی به ازدواج فکر نمیکنه...باید قانون بکارت و اثر انگشتی و پزشک قانونی اجرا بشه...تا جوانان نیاز خود را از حالت دوستی خارج کنن و بکفر ازدواج باشن....این طوری جامعه از لحاظ سلامت جسمی و روحی در امان خواهد بود...و قانون بعدی اینه ک واقعا بحث مهریه و سکه های مهریه رالحاظ سنتی خارج کنید و تعداد سکه های مهریه به انگشتر شمار ی دست قانون کنید.
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 11
    چندشم میشه از نظراتتون امروز همه نود درصد زنها تنوعی ازدواج میکنن ۸ساله هرچی داشتم ازم گرفت چندین ساله بهترین لحظات زندگی مو ازم سلب کرده قسم میخورم با ی چادر اومدن توی زندگیم الان هر تونست دزدید اونی هم که نمیتونه مثل خونه شکایت داد وقسم خورد مال منه چون بخاطر گرفتن ی وام بی ارزش قول نامه سوری بنامش کردم ۵سال عذابم داد تا تونستم ازش قانونی بگیرم همه ی حق وحقوقشم میگیرم چون مهریه پول هست هرسال میره گزارش میکنه به نرخ روز بگیره
  • دختر خوب IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    12 8
    این اصلا درست نیست . چون الان بیشتر پسرا دنبال دخترای روی مدل و خوشگل میخوان خیلی کم پسرا دختر با حجاب و حیا میخوان درضمن مهریه هم برای این هست مرد هر وقت خواست خیانت کنه اول فکر کن میتونه مهریه بده یا نه ببخشید ولی بعضی مردا پوست کلفت هستن اگه زندان هم برن بازم خیانت میکنن ولی شما سکه مهر میکنید یعنی چقدر به دختر علاقه دارید البته دختر هم هست که فقط به خاطر پول یا زور والدین ازدواج کنه ولی خیال مرد باید راحت باشه هیچ بار کجی به مقصد نمیرسه
    • رامین IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      14 4
      اون وقت دختر چه تضمینی میده که خیانت نکنه؟چون امار زنان خائن کمتر از مردان خائن کمتر نیست که هر کدومش هم لازم بشه مهریه اش رو میگیره چون زن خائن هم مهریه داره
  • حسن IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    19 13
    کواهی باشه بهتر است
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    16 14
    مگه مردم دخترتوراه پیدا کردند ک ۵تا سکه تو بگیری،مجرد بمون،۱۰۰۰نا دخترکوروکچل داشته باشند ب امثال شما نمیدن،تصویب دولت ۱۱۰تا سکه هست،میخواین تا تقی ب توقی خورد یاخیانت کردید،یاهرکارناشایستی کردید بگیدخانم توک‌مهریت ۵تاسکه بیشترنیست،پس مجردبمون،حرف نمیزدی نمیگفتن لالی
    • حمید IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      3 1
      تجارت خوبیه ، بنگاهتون کجاست؟
  • علیرضا ناظم الرعایا IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    16 14
    به نظر من اگر اجرا شود عالیه سن ازدواج پایین می آید جلو بی بند و باری گرفته می شود
  • M IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    25 12
    پسرا هم باید گواهی راست روده ای بگیرن
  • آستانه فشار IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    12 8
    همه جوانها برای ازدواج نکردن تحت فشارند و دم نمی زنند که ما دختر می خواهیم آنوقت شما براشون شرط هم می گذارید
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    16 23
    دختران ایرانی در فساد شورشو در آوردند باید گواهی سلامت پرده ضروری بشه تا دخترها دنبال فساد نروند تا وقتی ازدواج میکنند کسیکه بکارت ندارن حقی به مهریه هم نداشته باشه تا دوباره پاکدامنی در مملکت رواج پیدا کنه دختری که دنبال ازدواجه و مهریه سنگین میخواد باید پرده سالم داشته باشه نمیشه هم خدا بخواهی هم خرما
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 13
    خاک توسرتو کنن بااین مملکت داریتون هرغلطی کردن هیچی نگفتن هرکاری خواستین بااین مردم کردین حالا به فکراین کارا افتادین خیلی زشت واقعا که انقدر مردا پروترشدن ودخترا بدتر.انقدردارن صیغه میکنن که کسی نمیفهمه ب...ت؟چیه.
  • M.mz IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 2
    توی این قهقرا از جون آدمی بالاتر نیس من حاضرم مهریه خون و قلب خودم رو پشت مهر بزنم که سندی مطمئن باشه واسه زندگی به دور از خیانت و خشونت و...ولی امان از بدبیاری‌‌‌
  • ناشناس IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    15 9
    خیلی هم عالی من خودم هم موافق ارائه گواهی نامه ی بکارت در زمان عقد هستم ولی این گواهی نامه مستحق دریافتش کسی است که گواهی نامه ی عدم رابطه با زنان را از پزشکی قانونی همزمان پای عقد ارائه کند. این قانون صداقت و اعتماد بنیان زندگی باید دو طرفه باشه
  • ارش IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 16
    ازدواج فقط ازدواج سفید به غیر از این خوتونو بد بخت کردین
  • خخخخ IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    21 13
    گواهی بکارت پسر و دختر باشه نه اینکه فقط دختر گواهی بیاره
  • ن IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 3
    سلام بعضیها مهریه سنگین میذارند کهتا تقی بتقوقی خورد شکایت وبه اجرابذارن واین باعث شده جوانان ازازدواج فرارکنندتادرآمددرست نداشتی ازدواج نکنیدهمه چیززندگی گران شده ودلیل بیشترمشکلات نداریه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 0
    الان کسی از پس خودش و نیازهای اولیه ش برنمیاد ، چجوری باید ازدواج کنه؟؟؟؟!!!
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 11
    اتفاقا کار خوبی است. چون دخترها قبل از ازدواج میروند انواع عشق و حال و کثافت کاری می کنند. بعد میان خودشون را می کنند. توی پاچه پسرهای امروزی که اکثرا احساسی اند. چیزی از زندگی نمی فهمند
  • محمد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 12
    مرد چه تستی بدهد همان عدم اعتیاد دارد. تمام
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    6 6
    وکیل و دادگاه پای زن مردم برسد پیش شون زندگی های مردم را خراب می کنند. و خیلی هوس آلود و پول گیر هستند
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    18 11
    دختری که نجابت ندارد. به ازدواج نمی خورد. خصوصا بکارت
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    21 11
    خاک عالم بر سر پسری که براش مهم نیست باکره بودن خصوصا اگر دختر دنبال کثافت کاری بوده است
  • محمد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    17 9
    پسر ها احمق شدن با هر دختر سبکی ازدواج می کنند. فعلا مردها شدن برده دخترها شدن ارباب و هر کاری دلشون میخواد انجام میدم و خیانت می کنند. شوهر نادان به بهانه خاموش فکری بی رگ شده است
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 11
    به دولت چه ربطى داره كه چنين مقرراتى بزاره به جاى اين حرفها سرمايه گذارى ، رشد،توسعه ،ايجاد كار ،كاهش تورم و... مسئوليت دولت است اينها روابطخصوصى افراد با يكدبگر است. سر كار گذاشتنتون !!!
  • N.L IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 4
    من اصلا مهر نخواستم اما طبق عرف مهریه ای درنظر گرفتن.همسرم هم هیچی نداشت.کنار هم همه چیز به دست آوردیم.تحصیلات عالی خونه ماشین.فقط چون همدیگرو داریم وعاشق همدیگه هستیم خدا هم همیشه هوامونو داشته.
  • خوشنام IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    20 16
    واقعا این طرح باید اجرابشه ،،تادختران بفهمن آبدوغ خیارنیس
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      13 2
      انشالله که تمامی دخترها وپسرها خوشبخت بشن، وبه حق امام حسین، بد طینت ها رو نصیب هم، وپاکدامن هارو نصیب هم کنه، اگر خدا ترس باشی ومعتقد وتلاش وپشتکار داشته باشی شک نکن خدا کمکت میکنه
  • مسعود IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    15 11
    این همه دوستان زور مهریه میزنن که پسر خیانت نکنه و بعدش دختر بدبخت چیکار کنه ، عرض کنم خدمتتون که دختر بدبخت همون کاری رو کنه که موقع از دست دادن بکارتش تو خوش گذرونیش انجام داد مگه موقع سکس های پی در پی با این و اون مهریه گرفته که حالا موقع ازدواج اونم بعد کای هرزگی مهریه میخواد
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    15 8
    ازدواج نکنیم خیلی بهتره این زمونه دختر خوب خیلی کمه کافیه بگی بالای چشمت مهرشو اجرا میذاره دارو ندارتو میگیره میره با یکی دیگه کثافتکاریشم میکنه اینا که گفتم خلاصه زندگی رفیقم که خانومش دوس پسرت داشت
  • هادی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 9
    شما چرا گیج تشریف دارین نود و نه درصد بکارت های خانمها توسط شوهران خودشون قبل از ازدواج و قبل از شب حجله پاره میشه باز هم میگم قبل از شب ازدواج و قبل از شب حجله اون هم توسط خود داماد دنبال چی میگردین بیخودی در مورد سالم بودن یا سالم نبودن بکارت نظریه پردازی میکنید
  • طاهره IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    29 15
    سلام فکر نمیکنین این قانون جدای از اشکالات فراوان که داره خوبیهایی هم میتونه داشته باشه .و اون مراقبت از دختران عزیزمون هست که به راحتی در برابر گرگان جامعه تسلیم نشن . گرگهایی که با هر نقشه ای به فکر دریدن بره ها هستند . فکر نمی‌کنید با به چالش کشیدن گواهی سلامت دخترانمان در پی فرصتی برای ایجاد امنیت برای خطاهای خودشون هستند . دختران سرزمینم پاک و طاهر هستند و برای گرفتن گواهی سلامت از حضور در هیچ مطب و محکمه ای ترس ندارند و به همراه داشتن گواهی سلامت را هنگام عقد و ازدواج افتخاری بر پاکدامنی خود و زندگی سالمی که در آن به هیچ گرگ درنده ای روی خوش نشان نداده اند میدانند ...... درپایان از گل پسرای پاک دامن و درستکار سرزمینم عذر خواهی میکنم که روی صحبتم به هیچ عنوان با شما بزرگ مردان سرزمینم نبوده و نخواهد بود
  • غیاثی1 IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    22 15
    واقعا لازمه این گواهی وجود داشته باشه.. بعلاوه گواهی عدم زایمان هم باید الزام باشه.. واقعا خیلی ها اون چیزی که میگن نیستند.. مهریه هم باید کلا حذف بشه.. واقعا ارزشش رو نداره..
  • حالا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    13 14
    امیدوارم منظورتان گواهی بکارت پسران باشد
  • خ د ب IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    15 1
    دعا کنیم به حق امام حسین هیچ دختر پسری کج ونااهل نیفتد
  • عدالت IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 13
    عالیه حتما باید گواهی بکارت باشه
  • مجتبی شاهبندری IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 4
    خواندن نظرات این بخش، به واقع انسان را به اندوه مبتلا می کند، نمی دانم چه بلایی سر جامعه ایرانی آوار شده که ازدواج، این موهبت مسلم، به میدان جنگ و گرو کشی تبدیل شده است؟ نگویید این حرفها شعاره و ... بنده کمترین بیست سال پیش ازدواج کردم، الان که دارم برای شما می نویسم،من و همسرم، دوقلو پسر چهارده ساله داریم و طی این بیست سال گذشته،به لطف مسولان و مدیران لایق! همه جور بلایی سر زندگی مشترکمان آمده است، نمی گویم اختلاف نداشته ایم که این غیر ممکن است اما میدانم شاید بعضی باور نکنند اما تا حالا و در تمام این سالها، حتی یک ثانیه هم با هم قهر نکرده ایم و بدترین اختلافات و مشکلات پیش آمده را هم با همفکری و همکاری حل کرده ایم ... واقعاً جای تأسف دارد این نگاه به ازدواج و زندگی مشترک
  • الهه IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 4
    جامعه ای رشد خواهد کرد که احترام و کرامت و عشق به زنان یه اصل باشه نه که ...
  • رویا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    24 7
    هر وقت مردان ثابت کردن که با هیچ زن یا دختری رابطه نداشتند آنوقت میتوان گفت که این گواهی لازم است یا نه
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      11 3
      بله منم موافقم اول که میان توخونه دختر همه شرط وشروطا رو قبول می کنه همچین که خرشون از پل رد می شه یادشون می ره و هرچی خانوادشون بگه همونه حتی خاله هاشونم خانواده به نظر میاد خدا لعنتش کنه یکی شون داماد ما شده آبان عقد کرده دختر طفل معصوم من از بهمن پسر قهر کرده رفته سراغ دخترم رو هم نمی گیره ماهم وکیل گرفتیم آقا کجای ایران رسم هستش برا پس زیر لفظی می گیرن ببینید چقدر پست وحقیرن اشتباه ما این بود فکر کردیم هرکی نماز خونه و سالمه و پیاده روی ااربعین می ره خدارو می شناسه ولی اصلا به این چیزا نیست
  • من IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 3
    از اون خانمهایی بگید که فقط برا اخاذی ازدواج میکنن بعد از چند روز میگن تفاهم نداریم طلاق میگیرن کل مهریه وطلا واسباب اثاثیه مرد را میبرم ونابودش میکنن، که متأسفانه تعدادشون هم خیلی زیاد شده
  • منصور ز US ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    12 8
    من خودم الان مجردم اما صادقانش مثل 99 درصد همجنسهام دنبال بکارت دختر قبل از ازدواج نیستم چون خودم یک رابطه رو تا الان تجربه داشتم که به شکست منجر شد و اصلا این توقع رو ندارم که اون دختر هم باید آفتاب مهتاب ندیده باشه، چون خودم تو گذشته یه غلطی کردم از طرفم توقع ندارم گذشته کاملا پاکی داشته باشه جامعه مثل قبل نیس تا الانم دوبار رفتم خواستگاری و همون اول خودم به دختره حقیقت رو گفتم ولی بخاطر شرایط مالی و فرهنگی و اینا به تفاهم نرسیدن خونواده ها
  • رهگذر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 2
    هیچی ازاینهابعیدنیست
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    22 4
    من اگه بخوام دخترم رو شوهر بدم حتما از پسر گواهی بکارت خواهم خواست در غیر این صورت دختر شوهر نمی‌دم خونه خودم بمونه بهتر از این هست که بره با مردی ازدواج کنه که خودش بکارت نداشته ولی بکارت دختر من براش مهم هست
  • الهام IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    17 5
    اونایی که میگن ایران مثل اروپا زن و مرد حق مساوی داشته باشند زن هم مثل مرد وظیفه تامین خانواده رو داشته باشه ایا میتونن قبول کنن‌ زنشون آزاد باشه و با هر مرد دیگه ای رابطه داشته باشه چون تو اروپا اینجوریه ؟؟؟؟
  • علی رضا FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 6
    خانم ها وقتی خودشون رو به مهریه می فروشند توقع شأن انسانی و حقوق برابر نداشته باشند .
    • حمید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 0
      در کمال احترام اینطورم که میگید نیست ، به مراتب زندگی های پایدارتری دارن
  • مریم کاشفی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    16 9
    ایکاش این قانون اجرامیشد...چه زندگی هاکه بخاطربی بندوباریه دختران هرزه ونادان که ازهم پاشیده شد...😭
  • امید IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 12
    آقایون داداشام آقایون تا سن۹۰ سالگی میتونن ازدواج کنن پس عجله ای نیست فقط یه سوال خانم ها که سن شون بالا میره و مجرد هستن قید بچه دار شدن باید بزنن. علم پزشکی میگه والا بلا مهریه برای خانم ها هم ضررش بیشتر از سودشه وسلام
  • رکگو IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    12 2
    حجاب و حیا و کنترل شهوت باید دو طرفه باشه 'دلیل اصلی ازدواج نکردن جوانان همین آزادی های بی قیدوشرطه.حتی حیوانات هم نسبت به خودشون و حریم خودشون احترام می‌گذارند 'ما که انسانیم پس باید بیشتر دقت کنیم !
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 1
    چقدر بده که برای کلیک گرفتن 3 خط خبر با تیتر و محتوای زرد کار می کنید.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 1
    این مسایل قابلیت گفتن نداره ک طرف مخاطب تمامی سنها هستن وجاش نیست
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    8 2
    خب اونهایی که مهریه بالا میخوان دختراشون شوهر ندن،نگه دارن پیش خودشون، بعد که فهمیدن دخیشون دوس پسر داره و کار از کار گذشته خوشحال میشن؟ خب در عوض دخیشون هنوز تو خودشونه و منتظره تا با مهریه ی بالا ازدواج کنه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 4
    اگر این قانون الزامی بشود حداقل۵۰درصدطلاق واختلافات خانوادگی رفع می شود
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 5
    خدایا چقد اخلاق بشر سقوط کرده
  • ناشناس DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 3
    آقاجون چرازوربهت میادکه میگی بایدمهریه زیادباشه چون بهترمی تونی جوان مردوموبیچاره کنی بعدیک ماه زندگی خیالی فورا مهریتوبه اجراه بزاری وقتی ب دخترت اعتمادندا ری غلط میکنی شوهرش میدی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 2
    زشت نیست اینقدر بی حیایی؟ ما چی یاد گرفتیم واقعا اینقدر بی حیا شدیم ک کلماتی ک باید در خفا با حیا و در شرایط خاص نام برد اینطور در رسانه و اینترنت دید من خودم جوانم ولی از شرم آب شدم واقعا ک گفته امام معصوم درسته ک هرکس حیا ندارد دین ندارد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 2
    زندگی را سخت نگیرید
  • نیره IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 1
    اصلا کاری به دختر خوب و مهریه کم و زیاد ندارم اما یک سوال ؟؟ با این گرانی و رهن و اجاره و ...... مگه کسی جز اقشار پولدار جرعت ازدواج دارند ؟؟ طرف که پولدار باشه همه چیز حلهاز سکه کم یا زیاد تا موارد دیگه اما اگه کم در آمد باشه از مهریه گرفته تا مایحتاج روز مره ...براش مثل یک کابوس هست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 8
    خانوما حتما مهریه بالا بگید برای خودتون ارزش قائل شوید تا طرفتون براتون ارزش قائل باش شما که نمی‌دونید تو مسیر زندگی چی پیش میاد نگید شوهر کنم ولش شاید طرف یک احمق از آب دراومدتا نباشد چوب تر فرمان نیارد گاوخر
    • امید IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      7 3
      خخخهه.... اقا هستم اخه این راهنمایی بود به همنو خودت میکنی. جای که بگی به اندازه ۱۴ معصوم بگیره میگی تا جای میتونید زیاد مهریه بزنید..... پس دختر باید قید ازدواج بزنه
  • آوا جون IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 2
    کسی کاری بخواد بکنه می‌کنه ، گواهی بکارت هم که الزامی بشه ، کار جراحهای پرده خوب میشه دیگه نوتشون تو روغنه ! مگه کاری داره یه هزینه ای میکنن و پرده رو میدوزن ، مثل پسرا که همه غلطی میکنند و در آخر دنبال دختر آفتاب مهتاب ندیده آن همین دخترا باید گیر پسرای کثیف بیاد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 1
    بخدا موضوع سر پرده بکارت بود نه سر مهریه کجا میرید اخه
    • امید IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      3 2
      بله میدونم دوست عزیز اول اینکه گواهی بکارت باید باشه که مطمنم۹۹درصد مردها قبول دارن بحثی نیست مهریه هم موضوع کوچیکی نیست به همین خاطر مردها همیشه برای ازدواج بخاطر مهریه زیاد قید ازدواج زدن خانم ها ناراحت نشید ولی واقعا تعداد زیادیشون زیادخواه هستن یه خانم تا۴۰نهایت۴۵ بچه دار میشه به همین خاطر هست موضوع رفته طرف مهریه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 4
    این کار از اصل باطله هیچ خانواده ای چنین اجازه ای را به قانون هم نمیده
  • عرفان IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 3
    برای خودم و جامعه متاسفم که با خواندن نظرات فهمیدم چقدر دختر و پسر بی بند و بار و فاسد داریم
  • مممم IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 4
    اونی خانمی که مشکل داره و از خودش مطمین نیس بنظرم از این قانون میترسه الانم که این قانون تصویب نشده اصلا کجای ایران قانون هست اکثرا خودشون مفسدان تو دادگاهها درسته مرد خراب هم داریم و نمیشه ثابت کنی رابطه داشته ولی زن عوضیم داریم تو جامعه
  • ایرانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    8 4
    سلام زنها یه خوشگل تر و پولدارتر از تو پیدا کننن باهاش دوست میشن بعدش طلاق توافقی میگیرن میرن بقران زندگی اولم همچی داشتم خاستم عید امسال عروسی بگیرم برم پی خونه زندگی گف طلاق توافقی میخام گفتم چرا من که تو این پنچ سال مث سگ برات کار کردم خونه درست کردم خونه بابات بودی بازم خرجتو و تحصیلتو پدرت نداشت من دادم میخاهی بری دلمو بعد پنچ سال شکست عمر جوانیم هدر داد اخرشم ترکم کرد الانم ب خون دخترها تشنه هستم هرجا باش زهرمو میریزم چون مظلوم کشی برده کشی میگیرن زنها ادم تنوع طلبو حسودن خدا اینجور زنها رو که پولی و باجی هستن خدا لعنتشون کنه خدا کنه نخورین الهی امین.
  • شبنم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 3
    بله کاملا درسته ،،باید تشخیص داده شده دختر با خانم ولی الان کسی ازدواج نمیکنن و خوشبحاا کسی ک پرچمش بالاس
  • US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 1
    زن گرفتن تو این شرایط ایران کلا اشتباست،تبصره فقط بچهای سران مملکت فقط میتوانند زن بگیرند
  • دانا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 5
    این گواهی باید الزامی شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری گردد.
  • س IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 10
    شما زنا هیچ فرقی با یک کالا یا جنس ندارین اونو پول میدن میخرن شما رم با پول میگیرن از هرچیزی که به نفعتونه حمایت میکنید هر چیزی هم که به ضررتونه با اسم فمنیست و حقوق زنان میخواید برش دارید حجاب بده باید برابری بیاد ولی مهریه نباید برداشته بشه سربازی نباید برابر بشه چون به ضررتونه
  • آبتین IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 13
    متاسفانه این عمل زشت توهینی دیگر به بانوان عزیز ایران است که منبعث از مغزهای بیمار و پوسیده است ...
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    6 8
    این چه بحث مهریه ایه که آقایون ... در این سه نقطه خودت هر چی دوست داری لقب بده بمرد ایرانی حتی اینجا هم که بحث مهریه نیست فقط حرف از مهریه میزنن مرد ایرانی زن نمیخواهد مادر میخواهد پس این بحثها فایده ندارد بهش بگی فلان میگه فلان بهش بگی بهبهان میگه بهبهان ... یه نمونه طرف میگه تو غرب همه مال اموال نصف مرد ایرانی جواب میدهد خوب تو هم برو کار کن اینقد نفهمه که نمی فهمه خوب زنها هم همینو می خوان میخوان که تو جامعه کار کنن بعد ایقد نفهمه که وقتی بهش جواب میدن که خوب زن غربی جوراب هم نمیشوره آشپزی هم نمیکنه باز آقایون یه حرف دیگه ای رو جواب میده لقمه نجویده نفهمیده لقمه دیگه ای رو بلغور می‌کنه .... آقایون خسته نشدن از اینهمه تکرار مکررات بی نتیجه .... آقایون نفهم ایرانی موضوع صحبت این مطلب پرده بکارت است نه مهریه اگه تو میگی مهریه بالا خوشبختی نمیاره و ضامن خیانت و سایر آسیب ها نیست شما ها هم مهریه رو حذف کن ببینم مغز پوچت دیگه به چی کلیک می‌کنه و ول نمیکنه و بیشتر حماقتتو بچه بودنتو برخ میکشی . زنها در جامعه مجبورن به حجاب اجباری ازدواج اجباری ... اما تو مرد باش زن مهریه بالا نگیر والسلا
  • ایرانی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 0
    در مملکتی با این همه فساد و فقر بدبختی مردم بله همین طور است
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 1
    دیدم دوستان خیلی راجع به مهریه دارن بحث می‌کنند گفتم نظرمو بگم من ده سال پیش ازدواج کردم ، اون زمان میگفتن صدهزار تا هم مهریه باشه کلا ۱۱۰تا بیشتر تعلق نمیگیره ،مادر همسرم گفتن مهریه من یک شاخه گل هست تو هم باید همین باشه مهریه ات چون من پزشک بودم و تو فقط فوق لیسانس مهندسی هستی ! در صورتیکه با همسرم توافق کرده بودیم سر تعداد سکه حتی در مراسم بله برون هم تایید شده بود ولی در محضر مادر همسر زدن زیر حرفشون درسته عقد کردیم با کمترین تعداد سکه که باور کردنی نبود اما بعد از گذشت ده سال و با وجود داشتن دو فرزند بدترین عقده و کينه رو از من و خانواده ام کردن ، این و در نظر نگرفتن که پدر بنده یک بازاری بسیار سرشناس بودند که اسمشون اعتبار کل صنف خودشون بوده و هست مهریه خوشبختی نمیاره برای کسی که نجیب هست چه خانم چه آقا تحمل نا نجیب عذابه خدا برای همه بسازه و امیدوارم هرکسی جفت خودش و پیدا کنه تا وصلت جور باشه نه وصله ی ناجور مثل خیلی از ازدواج ها که فقط از سر ناچاری باهم زیر یک سقف هستند و اگر فرصتی پیش بیاد فرار و ترجیح میدن به قرار نامه ی بکارت از اصل و ریشه مشکل داره و توهین به خانم هست
    • عرفان IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      6 3
      سلام و عرض ادب و احترام. من با اینکه خودم یک مرد و مجرد هستم ولی واقعا معترفم که صفت وفا در خیلی از ما آقایان کمرنگ شده و قطعا مانیز دلایل خودمان و داریم ولی واقعیت امروزی جامعه ما اینه که درصد خیانت مردان بیشتر از زنان به شریک زندگی‌شان شده. امیدوارم چه مرد و چه زن،خدا نسل و ریشه بشر بی وفا و خیانتکار و خصوصا بی تعهد و از روی زمین خشک کنه و برداره. نگفتم اول اگر شد هدایتش کنه چرا که بنظر من دلی (چه در سینه مرد باشه و چه زن) که عادت کرد به بی وفایی و شد خونه هر عشقی حتی برای مدتی کوتاه و البته بهر دلیلی،لیاقت هدایت و نداره و تنها باید بشکنه بسوزه و خاکستر بشه. امیدوارم زندگی شما و دو فرزندتون پربشه از عشق و محبت و وفا و صداقت،آمین.
  • ممد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 10
    نه بابا بفرمایین خجالتم نکشین دارین جنس میخرین خب اعلاشو بخرین زده دار نباشه لعنتیای زن ستیز .اگر قرار باشه برای دختر تست بکارت بخان باید برای پسرها هم تست سالم بودن بخان
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 0
    این رسم 1500سال قبل برای الان کاربردنداره این رسم عقدکه سنت پیامبر نیز گفته می شود برای ذهن انسان های فعلی معامله ودادوستدمحسوب می شودودخترپسررادردوجبهه ی مخالف قرارمی دهدودوستداشتن وصمیمیت رادرنطفه خفه میکندوابزاری بسیار تیز برنده دردست سیاستمداران شده است لطفا به اصول انسانی مراجعه شود برای ازدواج
  • نهال IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 6
    آقایون هم از این به بعد باید کارت بکارت نشون بدن
  • میلاد US ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 4
    این همه کشور هست همه مهریه و شیر بها و نفقه دارن؟ تازه کشورهایی که مهریه ندارن درصد طلاقشون خیلی پایینه
  • ایرانی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 1
    تا زمانی که توی ایران یا هرجای دنیا ما مردها به چشم یه جنس مخالف و یه بعنوان کسی که فقط باهاش رابطه ای گذاشته بشه نگاه کنیم صددرصد از خوی حیوانی استفاده کردیم اما وقتی بعنوان یک انسان نگاه کنیم و مقصود ما زندگی و سو استفاده کردن نباشه همه چیز به خوبی پیش میده حالا چه مهریه بالا چه پایین باید ملاک زندگی کردن باشه چرا یک مرد وقتی با یک خانم صحبت میخواد کنه لحن صدا هم باید عوض بشه اگر سعی کنیم خودمان باشیم همه چیز به خوبی پیش میره نا صادقی و فریب کاری نباشه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    6 1
    والا من ۳۰ سالمه هنوز دخترم اما میدونم دارم اشتباه میکنم چون ازدواجی در کار نیست جوانیمم ...
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 3
    اگه اجرا بشه خیلی خوبه
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    3 2
    جواب به شخصی که در ساعت ۲۳:۳۲ نظر دادند آیا مهریه حضرت زهرا کم هست و میتوانید بدهید رودهای که مهریه ایشون هست و سپری که بخاطر مهریه بفروش رفت را میتوانید بدهید لطفاً اول مهریه حضرت زهرا را بگویید بعد نظر بدهید هیچ شخصی نمی‌تواند و نخواهد توانست این مهریه را پرداخت کند اگه خدا به حضرت علی چنین لطفی کرده شما که مثل ایشون نیستید و اخلاق ایشون را ندارید
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 5
    خجالت نمیکشد با این حرف های زشت اگه نداشت چه میشه مگه شما مسؤل بکارت دختر هستید
  • متاهل IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    ازدواج امری است مقدس که با هیچ چیز قابل سنجیدن نیست آنهایی که با کفه مادی دست به معامله میزنند احتمالا در انتخاب سخت در اشتباه هستند تنه وقتی ازدواج کنید که خودتان را نیخواهند و شما توانایی مسئولیت را به عهده دارید
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    فرهنگ ازدواج و رسم و رسم و شئونات آن، در ایران یک معزل اجتماعی هست حتی شاید بشه گفت یک بحران. و امیدوارم روزی با اراده همگانی تغییر کنه. مثلا در جایی که جهاز کامل را دختر میده، اگر کسی سه تا دختر داشته باشه باید چکار کنه و هزارن موارد اینچنین...
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 2
    در جواب رامین: شما یدونه بچه بدنیا بیاری نفقه که سهله راضی میشی کل زندگیت بدی به خانم
  • ایرانی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 3
    اتفاقا قانون خوبی است به شرطی که از پسرا هم گرفته بشه که در صورت مثبت بودن هرکدام از زوجین مجازاتی سنگین براشون در نظر گرفته بشه و این باعث پائین آمدن سن ازدواج در میان جوانان خواهد شد ، البته ناگفته نماند که در این بین وظیفه دولت و وزارت مسکن و وزارت خانه های دیگر و بانک‌ها برای اشتغال جوانان نباید بی مسئولیت باشند و این کار با جهاد همگانی و بودجه کلان عملی خواهد شد که هرچند خبر تکذیب شده ولی اگر در عمل اجرا شود به نفع جامعه است.
  • عرفان IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 0
    دوستان،بخداوندی خدا قسم که تنها مشکل ما نبود صداقته و این مشکل نه باپول حل میشه و نه امضا و نه خونه ونه... وقتی دوطرف بهم اعتماد ندارن نتیجش میشه بحثهای شما که از طرف خانمها میشه : وااااا،چرا ۵ تا سکه،که تا دری به تخته خورد آقا طلاق بده و خلاص..... و از طرف مردها هم : إ،نه بابا،که تا دوماه از زندگی نگذشته و در اولین بگومگو فرتی مهریش و بزار اجرا و تموم. نه بخدا،نه مهریه بالا تضمینی برای ثبات زندگی و وفای مرد می‌تونه باشه و نه مهریه پایین دلیل بر تمکین و فرمان برداری زن. فقط تعهد،وفا،صداقت،محبت و صدالبته انگیزه باید خواسته های دوطرفه باشه و این صفات می‌تونه دلیل ثبات کشتی زندگی در حتی طوفانی ترین اوقات زندگی باشه. در غیر اینصورت مردها بلدن چطور زندگی و برای زنها جهنم کنن که زن بگه مهرم حلال و‌جونم آزاد و زنها هم اگر بخان می‌دونن چکار کنن که مرد بگه مهریه که هیچ هرچی دارم و میدم فقط خلاص بشم ازشر زندگی باتو. واقعا غیر اینه؟ من یه جوان ۴۰ سالم که ۸ سال پای یه دختر واستادم،زمانی رفتم خواستگاری که نه کار داشت ونه پول و نه تحصیل،ازمن وقت خواست و وقتی به کار و مدرک رسید گفت : قصد ازدواج ندا😞
  • علی IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 2
    حالا ثبت بشه چ اشکالی داره ک اینطور رد میکنن.حق یه پسر هست ک با این وضعیت واسه ازدواج قدم بر می‌داره و با دوشیزه لاقل وصلت کنه.کاملا هم مشخصه کیا با این طرح مخالف هستن
  • Nmq IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 1
    اول اینکه دختر باید با هر سختی ای که شده قبل ازدواج به طرف بگه که بهش تجاوز شده یا هرچی و نمیشه گفت کسی که قبل از ازدواجش رابطه داشته تو زندگی نمیتونه متعهد باشه دوما همون‌طور که زن و دختر بد و خوب دارن مرد هاهم خوب و بد دارن فقط باید شرایط طرفو آدم بدونه تا بتونه قضاوت کنه سوما هرچیزیش اجباریش بده پس اینم بهتره اجباری نباشه چهارما پسری که باکره نیست حق نداره دختر باکره بخواد و همینطور برعکس دختری که از قبل رابطه داشته و الانم از صمیم قلب پشیمون نیست هم حق نداره از پسر باکره بخواد باهاش ازدواج کنه و تمام
  • حسام بختیاری IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 3
    یکم خونسردانه تبادل نظر کنیم.اینجا حرفی زدن که تکذیب شد چون توهین به دختـــــرا و خانواده دختر میشه. و از لحاظ پزشکی هم ثابت شده همه دخترا مثل هم نیستن و گاهی پزشکان نمیتوانن تشخیص بدند.پس الکی خبر سرگرم کننده ای بود...خرافات قدیم را زنده نکنیم.دختر شأن داره.خودرو نیست که خلافی اش را بری بگیره.تحقیق و سنجش و محک و زمان همه چیز رو روشن میکنه.ممنون که خوندید.
  • فردین.حبس ابد بجرم ازدواج IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    7 2
    حرف های رنگارنگ همه دوستان را یکی یکی خونم. اما کسی همدرد خودم ندیدم. بنده پسری جوان 28 ساله هستم که19سالم بود ازدواج کردم اما بخت سیاهم در اوج جوانی 20 ساله بجرم محکومیت مهریه دستگیر و حبس شدم زندانی ام تا الان خدایی 4 چهار ماه زندگی مشترک داشتم فقط 4ماه بجاش الان از سال 93تا امروز بجرم مهریه محکوم مالی 313سکه طلا که ان زمان یک میلیون بود الان هر سکه 14میلیون. خلاصه هشت 8سال در زندان جوانی ام پیر شد. پول ندارم قسطی پرداخت کنم نداااااااارم غلط کررررررررردممم خواستم ادم بشم نشد اما فوری زندانی شدم. دیگه روح روانم پرپر شده و میل به زندگی ندارم. حالا شما بگید گناه من جوان 20ساله زندانی شدم 8سال حبس کشیدم گناه من چی بود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه من مث شما ادم نیستم تا کی باید زندانی باشم. الانم بخاطره محرم عاشورای 5روز مرخصی اومدم
  • امیر IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 4
    اتفاقا قانون بسیار خوبی هستش . میدونید چقدر زندگیها به خاطر این موضوع از هم پاشیده دخترای این دوره زمونه تومنی صد تومن با دخترای قدیم فرق میکنن شب عروسی دوماد با هزار امید و تصور میره تو تختخواب بعد میبینه اون چیزی که تصورش رو میکرد نیست و عروس خانوم تو جواب میگه تو نمیفهمی پرده من ارتجاعیه و هزار دلیل دیگه . بیچاره دوماد یه عمر زندگیش رو با دل چرکی باید بگذرونه و به هیچ کسی هم نمیتونه درد دلشو بگه
  • احمد IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 4
    متاسفم برای کسانی که ازدواج نمی کنند
  • علی US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    من پنج تا پسر دارم به برکت بیکاری و تورم در کشور و برخی توقعات بلند پروازانه خانواده ها توان و جرآت ازدواج ندارند حد اقل پانصد میلیون برای هر کدام باید هزینه کنم که ندارم تازه بعد به دلیل نداشتن شغل دولتی
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    این بنده خدا گفته شایعه هست ملت هی یک کلاغ چهل کلاغ میکنن
  • بهروز کیانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 0
    دوست عزیزی که فرمودن در آمریکا ،اروپا و ژاپن تمام دارایی مرد موقع طلاق مساوی بین زن و مرد تقسیم می شه!:درستش اینه: تمام دارایی هایشان که پس از زندگی مشترک جمع کردن نصف/نصف می شه و اصل دارایی پیش از ازدواج دست نمی خوره. ضمناً در ایرران هم در تبصره های الف و ب قباله ی ازدواج این موضوع هست ول بشرطی که طرفین امضا کنن و بپذیرن. در اروپا و آمریکا مسئولیت بچه های طلاق با زنه!!!! و مهریه هم نداره.اینجا بر عکسه و علاوه بر این همه نفقه هم هست حتی اگه مرد با شکایت دریافت مهریه در زندان باشه.
  • ریحانه IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 1
    اصلا صحبت از مهریه نبود اینجا.همه ی دوستان درمورد مهریه صحبت میکنن.
  • وحدان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 3
    اصلا چیر مهمی نیست با یک جراحی ساده حل میشه مشگل شرعی و قانونی نداره
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 2
    یک سوال علمی و پزشکی واناتومیک دارم اصولا فلسفه و کاربرد پرده بکارت چیست ایا اینهم مثل محل ختنه پسران عضوی هست اضافی یا کاربردی اگر اضافیست همون بدو تولد مانند ختنه پسران برداشته شود اگر کاربردیست چرا بعد از ازدواج برداشته میشود ومشکلی هم برای خانمها پیش نمی اید واقعا حقیقت چیست از سه دوست و یار قدیمی ومحترم دین و فلسفه و علم خواش میکنم یک جواب درست بدهند تا این منازعه خاتمه پیدا کند
  • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    10 3
    باسلام خانم های محترم لطفاً منطقی صحبت کنید و بیخود جانب داری نکنید. اگر دختری مشکل رابطه های نامشروع نداشته باشه با این صحبت مخالفت نمیکنه. قطعا کلمه دوشیزه زیبنده هر خانمی قبل از ازدواج نیس. متاسفانه دخترا در سنین خیلی پایین شروع به هر عملی می‌کنن و بعد توقع دارن با دختران پاک مثل هم باهاشون برخورد بشه. و بعد هم با مهریه پسرها رو سرکیسه کنن. و برن سراغ پسر بعدی.
  • فاطمه IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 2
    دربین آقایون و خانوم ها هردو ممکنه خیانت وجود داشته باشه ....بعضی افراد هم ظاهر پسندن ..فقط ظاهرا خوبن و...،،ما خانوم ها مهریه بیشترمیگیم تا خیالمون تقریبی از زندگی و آیندش راحت باشه ...خیلی از مردها هستن که وقتی خرشون از پل میگذره دیگه همه حرف ها و تعهداتی که بستن رو فراموش میکنن ..بعضی ها خیانت میکنن ..بعضی ها از زیر بار مسئولیت در میرن ‌‌...بعضی ها چون فکر میکنن مردهستن و زورو بازوشون زیاد میتونن زن رو بزنن .ناسزا بگن یا هرکار دلشون خواست ...حالا خود شوهر بمانه خانواده اشم هم موش میدونن وسط .... بعضی ها دنبال زندگی نیستن دنبال دوروز حال یکیو ببرن بعدشم .فرار ...تازه شما آقایونی که بامهریه مخالفید ...اولا ..کجا مهریه رو پرداخت میکنید که اینقدر حوش میکنید ..بقول اون خانوم دنبال جهیزیه و سیسمونی و ...راه میرید اونم زیاد باشه حتما..بعد یه مهریه ای که نمیدید خم اینقدر روتون زور داره ....آقایونی که با مهریه مخالفند اشکال نداره جهیزیه نخواید سیسمونی نخواهید ...همونطور که میگید مهریه حضرت زهرا کم بوده ...خب اینم بگید حضرت علی خودشون مهریه رو همون اول دادن ..وباهمون مهریه برای حضرت زهرا جهیز
  • فرزاد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    8 2
    ازدواج با دختران ایرانی که ادا و اصول و فیس و افادشون سر به فلک میکشه، بیچارگیِ محضه.همه چی رو هم دو دستی و آماده می‌خوان بدون اینکه خودشون ذره‌ای تلاش کرده باشند.
  • بهاره MY ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 1
    والا الان به گواهی هم نمیشه اعتماد کرد چون دستور داده بودند که فقط در پزشکی قانونی سر بحث طلاق قبل از ازدواج گواهی بگیرند در غیر این صورت همه دخترها رو‌بزنند سالم چه راپچر باشه چه نباشه
  • حمید IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 1
    هرکسی یه نظری داره ، بنظر من ، کسی که میگه مهریه کم باشه بد نمیگه ، کسی هم که میگه زیاد باشه درست نمیگه ، هم مرد و هم زنایی هستن که از هر دوش سو استفاده میکنن ، قانون نصف نصف هم خوبه ولی باید درنظر داشت درطی مدت زمان زندگی مشترک همه چیز مشترکه نه قبل و بعدش ، یعنی اگه اقا یا خانم ارث یا دارایی قبل از شروع زندگی مشترک داشتن مختص به خودشونه و نباید تقسیم بشه ، اکثریت هم میدونیم که دختر و پسر پاک خیلی کمه ، واقعیت تلخه و پذیرشش آسون نیست ، فقط امیدوارم هرکسی زندگیی رو شروع میکه توی این روزای سخت ، پای زندگیش وایسه باید یه مدت زمان نسبتا طولانی (حداقل۶ماه) رو اختصاص به آشنایی به صورت درستش داد ، خب حالایه عده هم داریم که میان نقد میکنن ، ایرانی ها منتقدان خوبین ولی عملگران بشدت ضعیف امید وارم هرکی هر نقدی میکنه خودش بش عمل کنه ، هیچکس نمیتونه خودشو گول بزنه ، ما ایرانی ها میتونم!؟
  • سمیرا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    8 4
    خاک تو سران پسران بی غیرتی که دختر بی عفت شده و زنا کار براشون تفاوتی با دختر با عفت نمی کنه
  • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    8 2
    من با یه سکه ازدواج کردم هیچ اتفاق خاصی نیفتاد
  • Ar IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 3
    ی بازار سیاهه گواهی بکارت راه میفته ...ی نونی هم پزشکا که وضعه مالیشون بده میخورن
  • ایرانی US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 1
    برای تشکیل و دوام خانواده خیلی موثره. الان در همه جای دنیا رابطه خارج از ازدواج بلای جون خانواده‌ شده مخصوصا در کشور ما چاشنی فقر و سو استفاده پسران مزید بر علت هستش. و ارائه‌ تست بکارت ضروری است. البته مسئولین باید راههای نگه داشت آن را فراهم کنند.
  • رستگار IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 3
    دوستان عزیز هیچ کس واقعیت نمی‌گوید مابندگان خدا در این سرزمین هستیم برای زادو ولد آفریده شدیم که معلم بشریت پیامبر اسلام صلاالله علیه وسلم هست مگر ما امت ایشان نیستم از کدام دختر ای خود مهریه گرفته بنده بیست یکسال میشه که ازدواج کردم خدارا شکر میکنم حتی هزارتومن از درخواست مهریه نکردن ازمن خودم یک چیزی تعیین کردم همانطور که پیامبر اسلام آسان گرفته شماهم آسان بگیرید برای ازدواج جوان ها تا خدا برای شما آسان بگیرد
  • فاطی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 4
    سلام بنظرم رابطع یه حس دوطرف ک باید برطرف بشه پس پسرا بجایی اینکه دختر مردم بدبخت کنید برید ازدواج کنید لطفا
  • سردار IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    بعضی از نظرات کاملا برام نامفهومه!!!! وقتی ازدواج کردی و همسر، هم سر، انتخاب کردی، دیگه دوئیت معنی نداره، حتما آقا یا خانم یا هر دو یه اشتباهاتی رو میکنند که دیوار بدبینی بینشون درست میشه؛ خداکنه حرمتها شکسته نشه، اگه شد، دیگه درست شدنی نیست، اگه هم بشه میشه چینی بند زده، سالمه اما جای بندهاش همیشه جلوی چشمه، کاش هر دو طرف سنجیده انتخاب کنند و بعدش منطقی ادامه بدن، سوختن و ساختن، از جهنم بدتره!!! بخاطر آرامش خودتون رعایت کنید.
    • فاطی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 0
      آقای سردار حرف شما درست ولی بعضی پسرا رابطه برقرار می‌کنند و قول ازدواج میدن و بعدش پنهان میشن آدم باید طرف سنجیده رو انتخاب کنه
  • ASA IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 3
    خبر در مورد ارائه گواهی بکارت بود همه در مورد مهریه نظر دادن اگر گواهی الزامی بشه تا حدودی ترس رو تو دل مردم میندازه که وارد رابطه نا مشروع نشن از طرفی میتونه بازار دلالی واسه خیلی ها ایجاد کنه
    • فاطی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 2
      عزیزم اگ قرار باشه گواهی بگیرین پس باید گواهی ار هردوطرف باش
  • امیر NL ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    آخر تشت رسوایی را خود انداخته اند تتیحه سیاست غلط چیزی جز فرهنگی بر باد رفته نداریم
  • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    مهریه باید طوری باشع همون ابتدا پرداخت کنی وگرنه فردای روز عقد فوت کنی حق ناس بر گردنت هست مقداری پول یا طلا در حد توان باید بدی مهریه زیاد ضامن یه زندگی نیس
  • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 5
    اتفاقا باید بکارت رو قانونی کنن کلاه سر پسر نره اونهمه خرج کنه بعدش ببینه دختر نیس طرف و طلاق بده تازه شکست روحی نیخوره
  • خدا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 5
    یک توصیه می کنم مردایی که همیشه افکار منفی دارند وبه همه چیز شکاک هستندخسیسند وتوهمی اند اصلا ازدواج نکنند چون زنان را بدبخت وبیمار می کنند همون تنها باشند بهتره پدر ومادرتان مجبوره تحملتان کنه این بهتره برای جامعه.ازدواج وتشکیل زندگی بچه بازی نیست که!در زندگی باید عشق باشه اعتماددو طرفه باشه وگرنه پسری که در خانه پدری اش دنبال دوست دختر بازیه بعد تشکیل زندگی بازم به راهش ادامه می ده وهرگز بهش اعتمادی نیست.
    • امید IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 1
      خودتون ناراحت نکنید اکثر آقایون یه خونه نقلی کوچیک دارن...حتی توی روستا.... شما نگران پدر مادر آقایون نباشید تو فکر خودتون باشید تو فکر خانم ها باشید که بعد ۴۵سال به بالا مشکل بچه دار شدن پیدا نکنید
  • آرش IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 1
    خیلی خوبه اگه انجام بشه،🤣🤣🤣آمار ازدواج خودش پایین هست اینم اگه خدا بخواد اضافه بشه دیگه رسما فک کنم دیگه ازدواجی صورت نگیره...
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    9 3
    در ضمن زنان در خانه ی شوهر باید نفقه بگیرند واین دزدی از اموال شوهر محسوب نمی شودیعنی گذشت دوران مادران ما که کار خانه را مجانی انجام می دادند زن امروزه حمال نیست که مجانی برای همسرشان کار کنه حق نگهداری از فرزند حق آشپزی حق شیر دادن فرزند حق نظافت وتمیزی خانه حق خرید خانه وحق آموزش فرزندان و ...... را جزء نفقه حساب می کنند مگه زن کلفت است که تمام کارها را انجام بدهد!اونم مجانی! بعد حق طلاق حق حضانت فرزند را به مردان نادان جامعه بدهند؟موقع تقسیم ارث دو برابر خواهرشان می گیرند موقع حق نفقه وپرداخت مهریه جا می زنند؟؟؟ این نامردی نیست کلا جامعه به نفع مردان است واین یعنی بی عدالتی!!!!می گویند مهریه حق زنان است ولی از طرفی می گویند مردان باید حداقل یک خانه ویک ماشین را داشته باشند کدوم مردی با این شرایط اقتصادی دو یا چند خانه دارد تا ما به عنوان مهریه طلب کنیم!! این یعنی مهریه زنان کشکه می خواهد ماهی یک سکه بدهد با این تورم به درد ما نمی خوره مهریه عندالمطالبه است یعنی نقد نقد نه نسیه!!!
  • حیدر IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 2
    دولت بایدیه قانونی بزارکه به زن خیانتکارمهریه تعلق نگیره والااینجوری خیانتشومیکنه داروندارشوهرشومیگیره میره خونه وماشین میخره همش جاده چالوس عشق بازی اینجورزنارابایدازبین برد
  • حیدر IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 2
    دولت بایدیه قانونی بزارکه به زن خیانتکارمهریه تعلق نگیره والااینجوری خیانتشومیکنه داروندارشوهرشومیگیره میره خونه وماشین میخره همش جاده چالوس عشق بازی اینجورزنارابایدازبین برد
  • بینام IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 4
    مردهایی که خودشون ازبچگی خرابن فکرمیکنند همه مثل خودشونن.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      4 2
      خیانت خانمها تو ایران بیداد می‌کنه و مهریه میگیرن وطبق قانون نصف اموال هم مال زن اما تو کشورهای دیگر موقع جدای اموال زن و مرد نصف میشه به این میگن قانون...
  • آرام IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    فقط کسایی ک میگن گرفتن مهریه ظلمه دادن جهیزیه تو این دوره و زمونه لذا این قیمت هاظلم نیست؟؟؟؟میدونید چقد فشار به خانواده ها وارد میشه پس وظیفتونه زن بیاد پشتوانه هر چند اگ بهش احتیاج پیدا نکنه داشته باشه شما هم خیلی خوبید مراقب زندگیتون باشید به اون مرحله نرسید
  • م. م IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    مهریه ملاک خوشبختی نیست اما اقتصاد درست در یک مملکت ضامن خوشبختی همه مردم است.
  • US ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 4
    این کار اشتباه هست
  • R.R IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    اگر زندگی با مهریه اس بزار در کوزه و ابش رو بخور کجایی دنیا چیزی بنام مهریه هست اش زندگی یه توافق مقدس و محترم هست اش الان شده وسیله تجارت عده ای زن و مرد واقعا کسی فکر میکنه با مهریه میشه زندگی کرد ویا جلوی کسی که ذهن و افکار فاسد و بیمارگون داره رو میشه گرفت باید معیارها و ارزش ها رو درست پیدا کرد و جای خودش گذاشت .
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 2
    دختر و پسرهای مجرد خیلی دلشونو خوش نکنن که موقع ازدواج طرف مقابل سالم باشه.اکثرا بعد ازدواج دنبال این کارا میرن.آقا که خونه داره چشم زنشو دور ببینه شیطنت میکنه،خانومم که دیگه مشکل باکره بودن نداره.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    سلام به نظر من درست دیدن و انتخاب با چشمهای باز و معقول اکثر این معضلات را خنثی میکنه حالا اگه با این تفاسیر باز راه حل به طلاق منجر شد حق زن را باید طبق اون چیزهایی که قبول کردین بدین واگه طرفین درک درستی داشته باشند در این مورد هم به توافق با رضایت میرسند
  • فرخ شمسی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 4
    کاشکی این خبر واقعیت داشت و کذب نبود.
  • حقوقدان IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    فارغ خوب وبد بودن اینکار ،باتوجه اینک در قانون مدنی بر ازدواج زن باکره شرایطی در قانون مقرر گرددیده لذاحتما این کار می بایست صورتمیگرفت تعجب میکنم الان صحبت از ان میشو.د.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 1
      احسنت بر شما اگر این خبر درست باشد هم برای دختران خوب هست هم پسران چون به نفع هر دو طرف ازدواج هست ایشالله ک این قانون عملی واجرای شود چون
  • ممد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    اساتید این گواهی ربطی به سلامت اخلاقی و روابط جنسی قبل ازدواج نداره و فقط به نحوه گرفتن مهریه ربط داره چون طبق قانون اگر زوج بخوان ازهم جدا بشن و خانم دوشیزه باشه نصف مهریه و اگرم که نباشه مهریه کامل باید بگیره.دوران عقد هم که باشه پیچیده میشه.دعوا سر این مسئله هست که نصف یا کامل
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    نمیشه مردها هر چه دلشان خواست انجام بدند بعد بگیم خوبند مثلا حتی موقعی ازدواج می کنند دو گوشی دارند یک گوشی برای دوست دختر اشون که همیشه پنهان می کنند خیلی عجیبند همه کار می کنند بعدش مگویند ما مردیم اشکال ندارد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    یعنی اگربکارت نداشت بی خیال مثل اروپا تا جوونه عشق وحال بعدا نصیب چه بدبختی بشه
  • ساره IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 0
    والا مامهریه تمام وکمال دادیم سیسمونی هم دادیم تمام طلاهای خودمو دوتادخترموهم دادم، 13سال هم توخونه ننه ی بی همه چیزش تو ی اتاق زندگی کردیم، تصادف کرد سه سال روجابود تروخشکش کردم بیمه هم نداشت دیه گیرش نیومد، رنج دنیاروکشیدیم تاسرپاشد مواد رو هم ترک کردتو این مدت، همه جوره توزندگی کمک کردم خودش وجمع کنه بعد اقا خیانت کرد وباز رفت دورمواد... منم مهرمو تمام کمال بخشیدم دوتادخترمو برداشتم واومدم شدم بازهمون دختریکدونه ی بابام، اولین شرط بابامم اینبود دوتادخترمو هم باخودت بیار... ن خونه گرفتم ن ماشین نداشت ک بخوام بگیرم...4میلیارهم مهرم بود... الانم تواوج خوشبختی م سه ساله خودمو جمع کردم وبلندشدم... اونم هررررروز گریه زاری والتماس ک برگرد پشیمونم اشتباه کردم وگول خوردم... خواستم بگم مهربالا خوشبختی نمیاره ذات کثیف بدبختی میاره قن
  • رادین IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    باسلام من خانمی هستم که ده ساله متاهلم مثل شوهرم کارگری کردم باهم همکاری کردیم بیشتر داراییمون بنام من هست.از این زندگی راضی ام چون شوهرم با اینکارش بهم ارزش داده و ازش ممنونم.
  • شادی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    اگر قراره مهریه کم بشه ، قوانین ارث هم باید تصحیح بشه و ارث برابر و مساوی بگیرن
  • مجید IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 2
    از نظر من که یه پسر ۳۰ ساله و مجرد هستم ام، گواهی بکارت و حتی حرف زدن در موردش یک احانت بزرگ به هر بانوی طلقی میشه!!! به نظر من در زمان ازدواج، روابط گذشته دختر به پسر هیچ ربطی نداره و همینطور برعکس، البته تا زمانی که اون گذشته تو زندگی امروز اونا تاثیر گذار نباشه!!! تا زمانی که یک فرد مجرد هست و هیچ تعهدی به کسی نداره آزاده برای زندگی خودش، البته برای آقایون همینطور هم هست ولی متاسفانه برای دخترها اینطور نیست!!! ازدواج یک کار بسیار مهم و حساس تو زندگی هر فردی محسوب میشه و ممکن یک دختر یا پسر تا سن ۴۰ سالگی یا حتی بیشتر (حالا به هر دلایلی) این موقیعت پیش نیاد، حالا چه قانونی میتونی این آزادی رو از اون دختر یا پسر سلب کنه که تا اون زمان تو تنهایی و بدون داشتن یک همدم، دوست، پارتنر، هم زبون که از جنس خودش نباشه و همینطور داشتن رابطه جنسی رو با جنس مخالف که نبود این مسئله میتونه خیلی تاثیرات بدی رو زندگی هر شخصی بزاره رو کی میتونه از یه جون سلب کنه؟؟؟ که اونم متاسفانه فقط از دختر خانوم‌ها سلب شده و ناشایست و بد طلقی میشه و برای ما پسرها هیچ مشکلی نیست!!!
  • نا شناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    آخه تو این گرونی وبی کاری وفقری که گریبانگیر جامعه ایرانی شده، کی به فکر ازدواجه، از مادر وخواهر ودختر وهمسر آن متعدد مسؤلین ایران هم یادتون نره گواهی بگیرین،
  • مجید IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 0
    در ادامه صحبت‌های قبل خودم باید بگم که اینو هم باید مد نظر بگیریم، که تازه دخترها باید منتظر بشینند که که پسرها اونارو انتخاب کنند و به خواستگاری اونا برند، یعنی دست اونا نیست که هر زمانی دوست داشتن ازدواج کنند تا.....!!! که از زمانی که به سن ازدواج میرسند تا زمانی که کسی بیاد خواستگاری اونا که تازه اگر تمام شرایط مناسب رو داشته باشه و مورد قبول خودشون و در مواردی که بارها مشاهده شده مورد تایید تمام اطرافیان هم قرار بگیره ممکنه سالیانه زیادی طول بکشه، حالا بنظر شما درسته که تمام حقوق فردی و آزادی فردی که حقوق اولیه هر انسانی به حساب میاد از یک بانو، دوشیزه، خانوم، شخص مونث یا... گرفته بشه واقعاً درسته و انسانی هست این کار!!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • مرد زندگی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    3 0
    بنظر من فقط تفاهم و امنیت شغلی برای پسرها واینکه این خانوم ها مرداشون رو درک کنن.
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    4 3
    اتفاقأ با توجه با شرایط امروز جامعه باید حتمأ این امر الزامی بشود و البته با پزشکانی که بصورت غیر طبیعی این شرایط را مجدادا فراهم میکنند باید بصورت جدی برخورد گردد امری لازم و واجب شده خیلیها دارن از کم اطلاعاتی جوانان پسر سواستفاده میکنن
  • امیر IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    درود به همه ... میبینم همه از جنس خودشون و یه طرفه قضاوت میکنن ... من کاری به مهریه سبک و سنگین ندارم ولی قانون باید به چیزی تعیین کنه اونم هر ساله بعد بنیان خانواده با این چیزا نه پایدار میمونه نه جلوی از هم گسستگیش رو میگیره باید فرهنگ یک خانواده رو داشته و اطرافیانت منظور خانواده دختر و پسر هست کمکت کنن یعنی بی طرف باشن نه اینکه طرف بچه خودشون رو بگیرن چه مقصر باشه چه نباشه باید کمک کنن دختر و پسر تو مشکلات زندگی به دو طرف خانواده اطمینان کنن و با هم مشکلشون رو حل کنن فرهنگ سازی از خود خانواده ها شروع میشه به مدارس و دولت و جامعه ختم میشه ......
  • مهسا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    اولا که خبر صحت نداره دوما همین الانشم پسری که براش مهم باش عروس خانم رو به همراه مادرشوهر و خواهر شوهر میفرسته پیش دکتری که خودشان بهش اعتماد دارند و سوما دختری که بکارت نداشته و با پسری ازدواج می کنه مطمئنا بهش میگه چون چیزی نیست که بشه مخفی کرد کسی هم که اهل زندگی مشترک باشه اخلاقش خوب باشه براش مهریه مهم نیست به شرطی که شناخت از طرف مقابلش داشته باشه بعدشم مگر پسری رو مجبور به قبول مهریه بالا کردن که اینقدر بهونه می گیرند اونی هم که تا سن بالا به بهونه پول و مهریه زن نمی گیره هیچوقت به درد زندگی مشترک نمیخوره فقط می خواد با این بهونه تا چهل سالگی مجردی کلی عشق و حال کنه بعد زن کم سن بگیره
  • .. IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 1
    عالی میشد اگه بشه😂
  • سوریا IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    تواین زمونه خواستگارکجابودباشه هم خانواده ی پسرا دنبال پول هستن نه دختر
  • شهروز US ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 0
    ی جورایی حرف همتون هم درسته هم غلطه چون خودم قائمشهر زندگی میکنم و خانمم اهل مشهد.مهریه خانمم ب اندازه خواهرم ۳۳۰ سکه گذاشتم تا خانواده من اعتراضی نداشته باشن خانواده ام بعد عقد ما پشیمون شدن و خواستن ک طلاقش بدم ولی چون ما همو دوست‌دوستداشتیم مخالفت کردم و یک خانه اجاره کردم و زندگی مستقلی شروع کردم بعد از ۳سال تلاش بلاخره عروسی گرفتیم همشون دعوت کردم ولی اونا هم حتی یک نفر ب عروسیمون نیومدن منم تو یکی از تالار های مشهد عروسی گرفتم و برگشتیم شهر خودم زندگی می‌کنیم الان خانمم خودش شاغله و خودمم شاغلم چ حقوق من چ حقوق خانمم همه منتقل میشه ب یک حساب و خرجی زندگی هم برداشت میکنیم بقیه پس انداز میکنم تمام حساب و کتاب زندگیم دست همسرم وخیلی خوب هم داره اداره میکنه .تا وقتی همدیگرو درک نکردین و ب یک تفاهم مشترک نرسیدین نباید ازدواج بکنین .تمام حرف های شما مثل لجبازی بچه گونه میمونه من کل جهاز خودم خریدم و تمام هزینه های عقد و جشن عقد و عروسی خودم دادم از هیچکسی حتی پدر یا پدرزنم ی قرون کمک نگرفتم چون وظیفه خودم بود برای زندگی خودم بود .خانوادم ۶ماه بعد از عروسیمون باما آشتی کردن
  • هادی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    ختم کلام.... 🌿باید مشاوره قبل از ازدواج اجباری شود.🌿 نه اینکه بعد از کشتن سهراب یعنی قبل از طلاق مشاوره اجباری شود.