روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی از پدر اتباع غیرمجاز خارجی در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت، توضیحاتی داد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن پدری قصد داشت نوزاد خود را در بیمارستان شهید گنجی برازجان واقع در مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر از طبقه بالا به پایین پرت کند. در همین رابطه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان توضیحاتی ارائه داده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دیروز فردی از اتباع غیرمجاز خارجی که فرزندش در بیمارستان گنجی برازجان متولد شده بود، در همان روزی که مادر زایمان کرده اصرار بر ترخیص مادر و نوزاد خود داشته است و حال آن که با توجه به شرایط پزشکی نوزاد از جمله وزن پایین و هیپوگلیسمی ترخیص وی به صلاح نبوده است.  

بر همین اساس سوپروایزر شیفت شب بیمارستان گنجی، ضمن راهنمایی این تبعه افغان به او یادآور شده که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت مادر و نوزاد باید ۲۴ ساعت پس از وضع حمل تحت مراقبت بوده و درصورت نداشتن مشکل از حیث سلامت ترخیص شوند و این مادر و کودک نیز صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از انجام واکسیناسیون نوزاد و بررسی حال مادر ترخیص خواهند شد.  

سوپروایزر شیفت شب همچنین به این فرد یادآوری کرد که با توجه به نداشتن هرگونه اسناد هویتی، به مددکار اجتماعی مراجعه کند تا روال اداری ترخیص همسر و کودک وی طی شده و همچنین هزینه زایمان وی با دستور رییس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه شود.  

عکس | جزئیات جنجال پدری که قصد کشتن نوزادش در بیمارستان را داشت | هزینه زایمان دردسرساز شد؟

با وجود توضیحات فوق، این تبعه افغان به مددکار اجتماعی مراجعه نکرده و توضیحات سوپروایزر مبنی بر لزوم حضور نوزاد در بیمارستان با توجه به وضعیت نامساعد جسمی نوزاد را نپذیرفته و اقدام به تهدید، هیاهو و جنجال کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است هزینه مالی زایمان علت عدم موافقت سوپروایزر با ترخیص نوزاد نبوده و مجموعه بیمارستان‌های استان بوشهر و خصوصا بیمارستان شهید گنجی در این گونه موارد همواره با بیماران اتباع بیگانه همراهی و مساعدت لازم را دارد.

گفتنی است در نهایت کارکنان بیمارستان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و به ناگزیر با ترخیص زودتر از موعد مادر و نوزاد این تبعه افغان، موافقت کرده اند.

در عین حال فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تلاش‌ها و حمایت‌های نیروهای درمان برای آرام کردن تبعه افغان به منظور پیشگیری از تحقق تهدید و وقوع حادثه را به تصویر نکشیده است.

به لطف خدا این مادر و کودک پس از دریافت خدمات لازم بهداشتی و درمانی به سلامت از بیمارستان ترخیص شده اند.

مطابق تصمیم دولت حتی اگر مادر بارداری بیمه نباشد، همه هزینه‌های خدمات دوران بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و کودکش از بیمارستان رایگان است و مادر شیرده تا دو سال و کودک تا ۵ سالگی بیمه رایگان خواهند بود.

کد خبر 695765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    6 9
    آخه خیلی ناراحت شدم چطوردلش آمده چنین کاری با نوزادش کند چه نوزادقشنگی هم بوده تمیز و مرتب بادستان کوچولو وای به حال چنین پدرهای سنگ دلی
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 16
    انسان اشرف مخلوقات است چه تبعه ایرانی اصل چه تبعه افغانی وچه هرکجای دنیا خداوندمتعال تمام بندهای خودرادوست دارد
  • DE ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    8 5
    در واقع دولتها در تمام دنیا بسیار خشنود از فرزندآوری میشوند و تمام هزینه های بیمارستان رایگان و ماهانه مبلغی هم تحت عنوان پول بچه پرداخت میشود متاسفانه باید ایران شروع به تغییر کند هر آنچه برای هم دولت و هم والدین رفاه نسبی برای فرزندان و خانواده ها را فراهم کند.
  • تکامل IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    6 2
    رحم کنید تا شما را رحم کنم ... گفته خدا
  • رضا CA ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 18
    ایران باید این نوزاد که در مرز و بوم ایران بدنیا آمده را به فرزندی بپذیرد و از تمام مزایای یک ایرانی برخوردار باشد. ایران باید قانون خاک را بپذیرد. این ماجرا قلب هر ایرانی را بدرد میاورد.
  • AU ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    17 3
    اتباع غیرمجاز در ایران این سه کلمه هر جا گفته میشود فقط منظور اتباع افغانستان هستند ، از قدیم گفتند مهمان عزیز است همچون نفس اما خفه سازد اگر آید و بیرون نرود .
  • مجید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    12 2
    توف به شرفت به تو هم میگن پدر
    • گلان عباسی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      4 1
      مختصر ولی خیلیییییییییییییی مفید🤣
  • حق IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    9 1
    کاری ندارم به برخورده بیمارستان ازپشت کدام کوه آمدی که فرزندت را درهمان روز اول تهدید به کشتن می کنی جای بهزیستی کشور بودم بچه راازاو می گرفتم وبعد از مجازاتی درکانون های پرورش نوزادان وفعالیت درآن دوباره اجازه تکفل می دادم داعشی بودن دربعضی درخون هست
  • مسعود IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 8
    خوب که چی مثلا این خبرهارا منعکس می کنید، والا قدیم خوب بود،اینهمه روزنامه نبود فکر مردم راحت بود
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 1
    به نظرمن که طرف رفته بچه رو بیاره از بیمارستان یه قیمت سرسلم آور گفتن. اونم جنجال راه انداخته و موفق شده رایگان مرخص کنه.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    14 2
    افغانی طلبکار بیمارستان باید بچه رو بهش میداد به جهنم که هر بلای میخاد سر بچش بیاد شما فقط افت جان ایرانی هستین لطفا منتشر شود
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 1
    در صورت نداشتن بیمه خدمات رایگان خواهد بود و ۵ سال بیمه رایگان دارن؟؟؟؟زرشک!!ما که ندیدیم،محضدورود علی الحساب قبل بستری کارت میکشی و تا تسویه حساب نکنی ولت نمیکنن.مصوبه دولت؟!!اون مال قدیم بود که خدمات درمانی و تحصیل رایگان بود الان فرق ۱۰۰۰ درجه ای هس.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    تمام تن آدم از مریضی و بیمارستان میلرزه ...... اینقدر هزینه های بیمارستان و دارو زیاد شده ....... اونقدر که هزینه ها درد داره مریضی درد نداره