دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

رویداد فناوری‌های نوین کشاورزی در ۴ محور و با هدف افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه این صنعت برگزار می‌شود.

فناوری کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ستاد توسعه زیست فناوری، این رویداد با مشارکت و همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی (ABRII) در ۴ محور «بذر و کشت بافت گیاهی»، «زیست فناوری گیاهی»، «کشاورزی عمودی» و «کشاورزی دقیق و هوشمند» ۲۶ مردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

همچنین در این رویداد، پنل‌های «فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی»، «بررسی قوت و ضعف زیست‌بوم کشاورزی»، «معرفی فرصت‌های اقتصادی و مالی» و «ارایه تجربیات موفق و ناموفق در دنیا و داخل کشور» هم برگزار خواهد شد.

کارشناسان این صنعت معتقدند که در آینده‌ای نه‌چندان دور، صنعت کشاورزی با یک انقلاب جدی مواجه خواهد شد و فناوری های مدرن به این عرصه کاربردی رونق بیشتری می بخشد و چهره آن به شکل جدی متحول خواهد شد. این تحولات در دنیا آغاز شده است و کشاورزی مدرن با بهره‌وری بالاتر و کارآمدتر خودنمایی می‌کند.

در ایران هم این تغییرات در شرف وقوع است و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با ورود به این حوزه، کشاورزی سنتی را به شکل جدی به سمت مدرنیزه شدن سوق داده است. برگزاری رویدادهای متعدد در این حوزه هم می‌تواند یکی از بهترین شیوه‌های توسعه این صنعت باشد.

رویداد فناوری‌های نوین کشاورزی هم با هدف تسهیل ورود این فناوری‌ها به صنعت کشاورزی و نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت های فعال در این حوزه برگزار می شود تا هم تحولات صنعت کشاورزی در دنیا رصد شود هم ظرفیت های دانشی و تخصصی فعالان ایرانی این صنعت معرفی و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

کد خبر 698023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha