گزارش‌هایی حاکی از تصمیم اپل برای ساخت مک‌بوک پروهای امسال با تراشه‌های جدید سری M2 وجود دارد، اما مشخص نیست که آنها طبق فرآیند ۳ نانومتری یا ۵ نانومتری ساخته خواهند شد.

لپ تاپ اپل - مک بوک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، شرکت اپل ابتدا چیپست M2 را تحت مجموعه اپل سیلیکون خود معرفی کرده بود و حالا اولین مک‌بوک مجهز به پردازنده جدید را هم روانه بازار کرده است. اپل درصدد است که خط تولید دستگاه‌های مک با تراشه‌های سری M2 خود را گسترش دهد.

در همین راستا، گزارش شده است که این غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا  می‌خواهد تولید انبوه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود را با چیپست جدید در سه ماهه چهارم امسال آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین مطابق گزارش جدیدی از سوی مینگ-چی کو اوه، تحلیگر معروف اپل، ظاهرا اینطور پیدا است که این شرکت از چیپست ۳ نانومتری تولید شده توسط TSMC استفاده نخواهد کرد، بلکه در عوض از تراشه ۵ نانومتری سود خواهد برد. این گزارش در تضاد با گزارش‌های قبلی است که ادعا می‌کردند مک‌بوک با تراشه‌های M2 Pro و Max با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته بشوند، در تضاد است. مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل که سال گذشته هم عرضه شده بودند، از تراشه‌های M1 Pro و M1 Max استفاده می‌کردند. بنابراین، انتظار است که نسخه جدید لپ‌تاپ آینده اپل از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max استفاده کنند.

به هر حال، اخبار رسمی تایید شده حامی از آن است TSMC به زودی تولید تراشه‌های جدید را برای اپل بر اساس فرآیند ۳ نانومتری آغاز خواهد کرد و فقط باید منتظر بمانیم که ببینیم کدام دستگاه مک‌بوک اولین دستگاهی خواهد بود که با تراشه‌های ۳ نانومتری عرضه شوند.

کد خبر 700020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha