مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران خبر داد و گفت:‌ سازه‌های تبلیغاتی روی ایستگاه‌های اتوبوس و ابرسازه‌هایی که در چند بزرگراه شهری دیده می‌شوند در چند سال اخیر یعنی پایان دوره قبلی نصب شده‌اند که غیرقانونی نبوده ولی بدون طرح و نگاه جامع به شهر اضافه شده‌اند.

تبلیغات شهری

به گزارش همشهری آنلاین، رضا صیادی درباره افزایش غیر متعارف سازه‌های تبلیغاتی در تهران و ساماندهی آنها، گفت: خیلی نمی‌خواهم مسائل را به دوران‌های مدیریتی ارتباط بدهم، اما اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاده این بوده که برخی سازه‌های تبلیغاتی بدون درنظر گرفتن منظر شهری و ظرفیت بازار و همچنین نگاه فرهنگی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بیلبوردهای تبلیغاتی داشته، نصب شده است.

او  افزود: برای مثال یکی از مواردی  سازه‌های تبلیغاتی است که روی ایستگاه‌های اتوبوس می‌بینید که چندصد سازه تبلیغاتی به یکباره مجوز گرفتند، البته فرایندهای قانونی هم برای این سازه‌ها طی شده یعنی در قالب مزایده واگذاری و جای‌گذاری آنها انجام شده و فرایندهای قانونی را طی کرده‌اند اما این کار ابعاد فرهنگی، اقتصادی و شهری نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

صیادی با بیان اینکه سازه‌های جدیدی که در تهران نصب می‌شود باید از سه منظر تحلیل شود، گفت: نخست اینکه این سازه با منظر شهری چه کار می‌کند؟ یعنی ممکن است تابلوی صنفی و یا حتی تابلو یک بوستان را تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی خود این سازه تبلیغاتی تبدیل به یکی از زوائد شهری شود.

او تاکید کرد: از بعد دیگر این تابلوها روی سازه‌های دیگر تاثیر اقتصادی دارد، یعنی اگر در بین دو سازه تابلوی دیگری نصب شود قیمت هر سه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از بعد فرهنگی نیز باید نقش و تاثیرات فرهنگی بررسی شود.

تعیین‌تکلیف سازه‌های بی هویت در دستور کار شهرداری

او افزود: قطعا این طور نیست که امروز اراده کنیم سازه‌ها را جمع کنیم و فردا این اتفاق بیافتد چرا که قراردادهای حقوقی جدی دارند و اعداد و ارقام بالایی برای واگذاری این تابلوها رد و بدل شده است.

تعیین ظرفیت سازه‌های تبلیغاتی در طرح جامع زیباسازی

او ادامه داد: ساماندهی این سازه‌ها در دستور کار قرار دارد و طرح جامع زیباسازی شهر تهران به شورای شهر داده خواهد شد که با فوریت مصوب شود. طبق این طرح جامع ظرفیت سازه‌های تبلیغاتی در تهران دیده می‌شود و اعلام خواهیم کرد که تهران نیازمند چه تعداد سازه است و سرانه‌ای طبق معیارهایی که در دنیا هست در نظر می‌گیریم و پس از آن هر سازه تبلیغاتی که بخواهد در تهران اضافه شود، نسبت آن با این سند سنجیده و اضافه می‌شود.

کد خبر 700939
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha