همشهری آنلاین: رؤسای جمهوری ایران و اکوادور از مذاکرات مشترک خود در زمینه‌های نفت، انرژی، صنعت و تجارت خبر دادند و اعلام کردند که در ماه آینده سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و کیتو افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که به همراه رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سئوال خبرنگار اکوادوری درباره روابط دو کشور گفت: امروز گرچه روابط دو کشور تازه شروع شده است اما جمهوری اسلامی ایران علاقمند است در تمامی زمینه‌ها این ارتباط را با کشور اکوادور گسترش دهد.

وی افزود: ما هیچ محدودیت و مانعی برای روابط دو کشور نمی‌بینیم و امروز هم در همین رابطه مذاکرات خوبی بین بنده و آقای رئیس جمهور و همچنین وزیران دو کشور صورت گرفته که امیدوارم به نتایج خوبی برسد.

رئیس جمهور بحث در زمینه‌های نفت، انرژی صنعت و تجارت را از موضوعات مورد بحث بین دو کشور خواند و گفت: همکاری‌های دو جانبه ایران و اکوادور به نفع منطقه و جامعه جهانی است.

دکتر احمدی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: امروز پروژه‌های خوبی بین دو کشور تعریف شده است و وزیران دو کشور در این رابطه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

وی در پایان همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور اکوادور به تهران سفری موفقیت آمیز برای هر دو کشور باشد.

رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور نیز ضمن ابراز خرسندی خود از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: با شروع دولت جدید در کشور اکوادور امیدوارم روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و اکوادور از گسترش قابل توجهی برخوردار شود.

محمود احمدی نژاد و رافائل کورئا

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بین دو کشور روابط سیاسی وجود نداشت؛ ولی امروز دفاتر بازرگانی در دو کشور وجود دارد و حتی در ژانویه نیز سفارتخانه‌های دو کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور اکوادور گفت: خوشحالم که به ایران آمده‌ام و در راستای تعمیق پیوندها بین دو دولت با رئیس جمهور ایران گفتگو کردم.

کورئا، ابراز امیدواری کرد که روابط کشورش با ایران گسترش یابد و پس از انجام گفتگوها این مذاکرات هر چه سریعتر اجرایی شود.

کد خبر 70163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز