سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
۱ نفر

سخنگوی دولت در واکنش به مساله دستگیری قاسم مکارم شیرازی به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد بدون توجه به هیچ خط قرمزی اشاره کرد و از همکاری دفتر بازرسی رئیس جمهوری و وزارت اطلاعات با نهادهای نظارتی خارج از دولت در امر مبارزه با فساد در بدنه اجرایی کشور خبر داد.

بهادری جهرمی - سخنگوی دولت

به گزارش همشهری آنلاین‏، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره پرونده قاسم مکارم شیرازی، تصریح کرد: رییس جمهوری پیش از این اعلام کرد که دولت خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بوده است که اولویت خود را به پیشگیری از فساد اختصاص دهد.

وی افزود: ما تاکید داریم که مسیر مبارزه با فساد را به خود قوه مجریه بیاوریم تا نتیجه مطلوب حاصل شود. یعنی جلوی بروز فساد را از خود دولت آغاز کنیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: آقای رییس‌جمهوری هم تاکید کردند که تاکنون بسیاری از اقدامات در این زمینه انجام شده است، اما اعلام نشده است. این اقدامات هم از سوی خود نهادهای درون دولت بوده است یعنی هم دفتر بازرسی رییس جمهوری و هم وزارت اطلاعات که البته با نهادهای نظارتی خارج از دولت و دولت هم همکاری دارند.

وی تاکید کرد: دولت همانطور که تصریح کرده است اغماضی در زمینه مبارزه با فساد ندارد و آمادگی کامل برای رسیدگی به ابعاد کامل آن در دولت وجود دارد.

بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: همانطور که می‌دانید نهادهای نظارتی، نهادهای قضایی نیستند و در نتیجه برای انجام وظایف خود با ارائه گزارش‌های موثق، بدون اغماض ورود می‌کند و وظیفه خود را انجام می‌دهند و کار به دست قوه قضاییه سپرده می‌شود. ما معتقدیم که این روند زمینه‌ساز بازگشت دولت به ریل خدمت صادقانه خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین‏، لازم به توضیح است که روز یکشنبه ۱۳ شهریور، دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به بازداشت مشاور وزیر راه با نام خانوادگی مکارم شیرازی بیانیه ای منتشر کرد و هرگونه ارتباط او با این مرجع تقلید را تکذیب کرد.

کد خبر 703695
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha