گروه ورزشی: عصر روز سه‌شنبه پرسپولیس در آخرین بازی هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل سایپا به تساوی یک بر یک رضایت داد.

بعد از جدایی افشین قطبی می‌توان گفت این یکی از  ضعیف‌ترین بازی‌های پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر بود. شاگردان افشین پیروانی در این مسابقه بی‌هدف و بی‌برنامه بودند.

در مقابل محمد مایلی‌کهن در بازگشت به رقابت‌های لیگ مقابل تیم سابق خودش نتیجه خوبی به دست آورد. پیروانی تیمش را با یک تغییر نسبت به بازی با راه‌آهن وارد میدان کرد؛ حسین بادامکی که ضعیف‌ترین بازیکن سرخپوشان در بازی هفته هفدهم بود در این مسابقه از ترکیب خارج شد و به جای او نیکبخت از ابتدا به میدان رفت. برگزاری این بازی در یک روز تعطیل به نفع پرسپولیس تمام شد و هواداران این تیم استقبال قابل‌توجهی از این مسابقه داشتند خصوصا در شرایطی که در طول فصل جاری بازی‌های خانگی پرسپولیس کمتر در روزهای تعطیل برگزار شده است.

جوزپه سینیوری بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه لاتزیو هم از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقه بود.  با توجه به توقف ذوب‌آهن و پیکان و ‌همچنین پیروزی استقلال در مشهد بازیکنان پرسپولیس انگیزه زیادی برای پیروزی و کسب 3 امتیاز این بازی داشتند. سرخ‌ها می‌توانستند با شکست سایپا به مکان سوم جدول صعود کنند و در فاصله 2 امتیازی استقلال و ذوب‌آهن صدرجدول را تهدید کنند. پرسپولیس بازی را با یک حمله غافلگیرکننده آغاز کرد. نیکبخت در ثانیه 50 بازی می‌توانست گل اول را وارد دروازه سایپا کند.

مهاجم شماره 10 سرخ‌ها از داخل محوطه شش‌قدم دروازه سایپا را نشانه گرفت اما توپ از بالای دروازه به اوت رفت. 2 دقیقه بعد عیسی ترائوره به حمله پرسپولیس پاسخ داد و ضربه مهاجم آفریقایی سایپا هم از کنار دروازه عبور کرد. این دو موقعیت جدی‌ترین فرصت‌های دو تیم در طول 20 دقیقه ابتدایی بازی بود. هافبک‌های سایپا با تجمع در پشت محوطه جریمه خودی بازیسازی هافبک‌های پرسپولیس را مختل ساختند و سرخپوشان مجبور به ارسال توپ‌های بلند از دو جناح بودند. در مقابل سایپا هم توان نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را نداشت. عیسی ترائوره تنها مهاجم نارنجی‌پوش بود که در محاصره مدافعان پرسپولیس نتوانست خطری ایجاد کند.

نبوغ کریمی

نبوغ کریمی در این شرایط چاره‌ساز شد و پرسپولیس را به گل اول بازی رساند. سرخپوشان فشار زیادی روی دروازه حریف وارد نکردند اما کریمی در دقیقه 25 با حرکات همیشگی خودش، توره را در موقعیت گلزنی قرار داد. ستاره شماره 8 در مرکز زمین از سه بازیکن سایپا عبور کرد و با یک پاس عمقی، توره را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد. مهاجم سنگالی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد اما دروازه سایپا را گشود و با اشتباه کمک داور پرسپولیس به گل اول بازی رسید. بازیکنان سایپا پس از دریافت گل میل بیشتری به نفوذ پیدا کردند. شریفی‌نسب در دقیقه 30 اولین فرصت تیمش را از دست داد. دو دقیقه بعد هافبک هجومی سایپا از بهترین فرصت تیمش استفاده کرد و نارنجی‌پوشان به راحتی گل تساوی را به ثمر رساندند.

سپهر حیدری توپ ارسالی به عمق دفاع سایپا را دفع کرد، ‌توپ مقابل شریفی‌نسب قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه دقیق، دروازه حقیقی را به راحتی گشود. پرسپولیس در دقایق باقیمانده از نیمه نخست توان فشار آوردن روی دروازه حریف را نداشت. چند فرصت نه چندان جدی روی دروازه سایپا شکل گرفت اما تجمع مدافعان و هافبک‌های سایپا در زمین خودی، مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد. هافبک‌های پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه نخست با فشار تماشاگران خودی به حملات احساسی روی آوردند. توپ‌های بلند ارسالی از دو جناح هم نتوانست پرسپولیس را به گل دوم برساند و نیمه نخست با تساوی
یک بر یک تمام شد.

موقعیت‌های پرسپولیس

 در نیمه دوم 10 دقیقه ابتدایی نیمه‌دوم بازی هم با درگیری هافبک‌های دو تیم در مرکز زمین همراه بود و هیچ موقعیت جدی‌ای به دست نیامد. بازی منظم و تهاجمی پرسپولیس اما از دقیقه 55 آغاز شد. سانتر دقیق نیکبخت از جناح چپ، توره را در موقعیت گلزنی قرار داد و مهاجم سنگالی با یک ضربه سر محکم توپ را به تیرک افقی دروازه کوبید. توپ برگشتی به باقری رسید و ضربه این بازیکن هم روی خط دروازه مهار شد. توره یک دقیقه بعد باز هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت. ضربه سر این بازیکن این بار با فاصله کمی از کنار دروازه به اوت رفت. توره در دقیقه 62 برای سومین بار با ضربه سر، دروازه سایپا را تهدید کرد و این بار دروازه‌بان جوان نارنجی‌پوشان مانع از گشوده شدن دروازه تیمش شد. فشار حملات پرسپولیس همچنان ادامه داشت.

این بار نیکبخت دروازه را تهدید کرد اما شلیک این بازیکن هم پرسپولیس را به گل برتری نرساند. سرخپوشان باز هم به ارسال توپ‌های بلند از دو جناح امید داشتند و مدافعان مرکزی سایپا به خوبی توپ‌های ارسالی را دفع می‌کردند. پیروانی که به انجام تعویض در ترکیب تیمش علاقه‌ای نشان نمی‌داد با فشار تماشاگران بالاخره تصمیم به انجام چند تعویض گرفت. محمد منصوری در دقیقه 85 برای سرخ‌ها وارد زمین شد و بعد از او بادامکی به زمین آمد اما تعویض‌های دیرهنگام پیروانی هم تاثیری در جریان بازی نداشت.

تنها موقعیت جدی پرسپولیس روی یک ضربه کرنر به دست آمد. ضربه سر باقری‌ها هم از روی خط دروازه دفع شد و مدافع بلندقامت سرخپوشان نتوانست ناجی تیمش باشد. ادامه بازی بی‌هدف و ضعیف سرخپوشان اعتراض تماشاگران را در پی داشت. هواداران پرسپولیس البته بازیکنان و کادر فنی را مورد انتقاد قرار ندادند. باز هم داریوش مصطفوی مورد انتقاد قرار گرفت و پرسپولیسی‌ها خواهان برکناری او شدند. در آخرین ثانیه‌های بازی هم پرسپولیس توان ایجاد موقعیت و فشار آوردن روی دروازه حریف را نداشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. پرسپولیس با تساوی در این بازی و کسب یک امتیاز با مجموع 30 امتیاز در جایگاه چهارم جدول باقی ماند.

 صدرنشینی استقلال

 هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز یکشنبه با انجام بازی استقلال و ابومسلم در مشهد آغاز شد که آبی‌پوشان با شکست میزبان در این مسابقه به صدر جدول رسیدند.

روز دوشنبه، این رقابت‌ها دنبال شد و در حساس‌ترین بازی ذوب‌آهن اصفهان که می‌توانست با پیروزی مقابل مس به صدر جدول صعود کند با تساوی 2 بر 2 در کرمان متوقف شد. پیکان، ‌تیم سوم جدول در خانه مقابل صبای قم شکست خورد و از دیگر مدعیان فاصله گرفت. سپاهان در اصفهان مقابل پاس همدان به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. استقلال اهواز در رشت به یک پیروزی ارزشمند رسید و 4 بر 2 داماش را مغلوب کرد. ملوان در تهران مقابل راه‌آهن با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و فولاد در اهواز مقابل مقاومت سپاسی با همین نتیجه مغلوب شد.

کد خبر 70435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز