چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گودبرداری غیراصولی در منطقه جنت‌آباد تهران باعث ریزش ساختمانی 3 طبقه شد.

 در این حادثه تلخ، 2 نفر جان باختند و ماموران امدادی پیکر نیمه‌جان 5 نفر دیگر را از زیر خروارها خاک بیرون کشیدند و به بیمارستان منتقل کردند.

ساعت 11:38 دقیقه روز گذشته، زمانی که 4 کارگر ساختمانی مشغول گودبرداری زمینی در جنت‌آباد بودند، ناگهان ساختمان مجاور این زمین روی سرشان فرو ریخت و آنها به همراه 3 نفر از ساکنان این ساختمان زیر خروارها خاک مدفون شدند.

با گزارش این ماجرا به آتش‌نشانی، اورژانس و سازمان آب و فاضلاب، تیم‌های امدادی به سرعت عازم محل شدند و تلاش برای نجات جان حادثه‌دیدگان آغاز شد.

وقتی مشخص شد به جز 4 کارگر ساختمانی، 3 نفر از ساکنان خانه فروریخته نیز در این حادثه ناپدید شده‌اند، ماموران با استفاده از تجهیزات کامل، عملیات آواربرداری را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق شدند یکی از کارگران را که هنوز زنده بود، از زیر خاک و آجر خارج کنند.

کارگر جوان به سرعت توسط ماموران اورژانس به بیمارستان حضرت رسول انتقال یافت و ماموران بعد از چند ساعت تلاش توانستند 3 کارگر دیگر و یکی از ساکنان ساختمان فروریخته را نیز زنده از زیر آوار خارج کنند. اما تلاش آنها برای نجات جان 2 نفر دیگر بی‌نتیجه ماند و اجساد بی‌جان آنها از میان آوار بیرون کشیده شد.

فضیلت‌خواه- مسئول اطلاع‌رسانی اورژانس تهران- با بیان این خبر گفت: 2 مجروح این حادثه توسط پزشکان اورژانس در محل حادثه درمان شدند و 3 مجروح دیگر نیز به بیمارستان‌ انتقال یافتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت ریزش این ساختمان، گودبرداری غیراصولی زمین مجاور آن بود که باعث شد ساختمان 3 طبقه ناگهان فرو بریزد. بررسی‌ها درخصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 70513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز