یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۱۶ نفر

مشکلات بالا آمدن آب در بزرگراه جلال آل احمدـ بلوار آریافر با تکمیل عملیات کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی کاهش می‌یابد.

اریافر

به گزارش همشهری آنلاین، معاون فنی و عمران شهردار منطقه۲ گفت: «در بزرگراه جلال آل احمد، از چند دهه قبل کانال آبی وجود دارد که برای جلوگیری از بروز سیلاب ساخته شده است. اما آب این کانال در محدوده بلوار آریافر در فصل بارندگی به خیابان سرریز می‌شد. چون در تقاطع پل ماشین‌رویی با ارتفاع کم ساخته بودند که ظرفیت آب ورودی را نداشت.»

«حمیدرضا رنجبر» افزود: «پس از بررسی کارشناسان عمران شهرداری، ایجاد کانال جدید شروع شد که برای این موضوع نیاز به ایجاد تغییراتی در مسیر خودروها بود، به همین دلیل در برخی ساعت‌های روز ترافیک در محل ایجاد می‌شود اما تا پایان شهریور ماه، این عملیات تکمیل و وضعیت رفت‌وآمد به حالت قبل برمی‌گردد.»

او با بیان اینکه اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۴ کلید خورد و در دوره‌های زمانی مختلف رها شده بود ادامه داد: «اکنون شرکت خاکریز آب شهرداری تهران در حال اجرای عملیات شبانه‌روزی است تا کار در ۳ مقطع تعریف شده بود که ۲ مقطع آن با اجرای عملیات حفاری، جانمایی بلوک بتنی و... به پایان رسیده است.»

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۲ وسعت کانال جدید زیر تقاطع را طول یک و نیم‌متر مبع و ارتفاع ۳‌متر دانست و افزود: «علاوه بر ایجاد کانال برای جلوگیری از سرریز آب در آینده، حوضچه رسوب‌گیری هم در محدوده تقاطع ایجاد شده تا تمامی رسوب‌هایی که از درکه وارد کانال می‌شود در حوضچه بریزد. در واقع با این حوضچه دیگر رسوب‌ها در کانال پخش نمی‌شود و کارگران در دوره‌های زمانی مختلف می‌توانند به راحتی آن را تمیز کنند.»

هشتم مرداد ماه امسال در بارندگی شدید پایتخت در کانال آریافر در محدوده جلال آل احمد، سطح آب تا دو و نیم متر بالا آمده بود که با هماهنگی‌هایی ستاد بحران و منطقه۲  کامیون‌های لجن‌کش سازمان مدیریت پسماند برای تخلیه آب به این نقطه اعزام شدند.

آب در بزرگراه جلال آل احمد بالا نمی‌زند
بازدید مدیران شهری و پلیس راهور از از محل اجرای پروژه
کد خبر 705887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha