مسئولان ۳ دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و علامه طباطبایی در تهران درباره آخرین وضعیت دانشجویان خود که در حوادث اخیر بازداشت‌ شده‌اند، توضیح دادند.

تجمعات دانشجویی - دانشجویان معترض

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، با پیگیری های صورت‌گرفته توسط مسئولان دانشگاه از طریق مراجع مسئول، کلیه دانشجویان دانشگاه که در طول ۲ هفته گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه امیرکبیر

همچنین، بنابر اعلام دانشگاه امیرکبیر، حسن قدسی‌پور رئیس این دانشگاه با بیان اینکه از اساتید و مدیران دانشکده‌ها، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای احساس مسئولیت توام با عقلانیت تشکر می‌کنم، گفت: مدیریت دانشگاه آزادی دانشجویانی را که دستگیر شده‌اند از ابتدا دنبال کرده و می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه در چندین مرحله شاهد آزادی دانشجویان عزیز بوده‌ایم و در مرحله آخر نیز ۲ دانشجو دیگر دانشگاه آزاد شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با انتقاد از برخی رفتارهای ناشایست و به دور از اخلاق در بعضی اجتماعات دانشجویی اظهار داشت: خوشبختانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان در یک محیط قابل قبول سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند که مسئولان دانشگاه نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند. 

وی در ادامه بیان داشت: به اعتقاد بنده، این مسائل در فضای علمی و با گفتگوی منطقی بهتر به نتیجه می‌رسد و حضور افراد غیرمجاز در این محیط‌ها که عموما باعث اخلال در نظم می‌شود، محکوم است.

قدسی‌پور تاکید کرد: بعد از ۲ سال تعطیلی کلاس‌های درس به دلیل شیوع کرونا امسال در آغاز سال تحصیلی نیز شاهد آن بودیم که کلاس‌های درس و آموزش با مشکلاتی مواجه شد که این امر موجب آسیب‌های آموزشی می‌شود.

وی ادامه داد: ما چند هفته را از دست دادیم و امید است با تلاش اساتید و دانشجویان در فرصت باقیمانده کلاس‌ها را با قوت بیشتری برگزار کنیم تا ضعف آموزشی پیش‌آمده جبران شود.

۵ دانشجوی بازداشتی دانشگاه علامه طباطبایی آزاد شدند

علاوه بر این، محسن حبیبی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی بسیاری از سوی هیات‌رئیسه دانشگاه علامه طباطبایی برای آزاد کردن دانشجویان انجام شده است که این تلاش‌ها سبب آزاد شدن ۵ دانشجوی دیگر این دانشگاه شد.

وی افزود: تا پیش از این ۹ دانشجو آزاد شده بودند که با آزاد شدن این ۵ دانشجو،‌ تعداد دانشجویان آزادشده دانشگاه علامه طباطبایی به ۱۴ نفر رسیده است.

حبیبی ادامه داد: البته تعداد کمی از دانشجویان هنوز آزاد نشده‌اند که با پیگیری هیات‌رئیسه دانشگاه و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال آزاد کردن آنها در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

کد خبر 710729
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha