معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ سال طول می‌کشد تا کل شبکه معابر شهر تهران برای معلولان مناسب سازی شود، گفت: در فاز نخست مناسب سازی ۲۲۴ کیلومتر، در فاز دوم ۱۶۸ کیلومتر، در فاز سوم ۱۵۷ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

معلول- پياده رو

 به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی در برنامه تهران ۲۰ در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در جهت مناسب سازی معابر شهر تهران گفت: از زمان روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در حوزه مناسب سازی معابر گزارش‌هایی به دست ما می‌رسید که این گزارش‌ها حاکی از آن بود که شرایط به گونه‌ای نیست که بتواند ما را اغنا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: سال گذشته به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا بتوانیم ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران را مناسب سازی کنیم و بر همین اساس مدل شبکه هم پیوندی طراحی شد تا بتوانیم بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهیم.

صارمی ادامه داد: در نخستین گام فهرست معلولان و نوع معلولیت را از سازمان بهزیستی استان تهران دریافت کردیم تا به شکل هوشمند بسته به نوع معلولیت و نیاز کاری، مناسب سازی معابر را انجام دهیم که بررسی‌ها نشان می‌دهد این پراکندگی فعالیت در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد ولی در برخی از مناطق مانند شمیران بیشتر است.

او با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد نزدیک به ۱۶ سال طول می‌کشد تا کل شبکه معابر شهر تهران مناسب سازی شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش کردیم به گونه‌ای عمل کنیم که این فرایند در طول ۴ سال انجام شود، گفت: 
طول معابر بالای ۱۲ متر تا ۴۵ متری در تهران ۴ هزار و ۷۳۸ کیلومتر که معابر اصلی هزار و ۵۱۴ کیلومتر است که براساس اولویت بندی ۵۴۹ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

صارمی ادامه داد: در فاز نخست مناسب سازی ۲۲۴ کیلومتر، در فاز دوم ۱۶۸ کیلومتر، در فاز سوم ۱۵۷ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است که بر اساس استانداردسازی اقدامات لازم در حوزه‌های مختلف از جمله مترو و ... را انجام دهیم.

او با اعلام این خبر که برای اولین بار امسال در شهر تهران فراخوانی زده شده که ناظر پروژه‌های ما در سطح شهر خود معلولان باشند، گفت: بیش از ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۱ نفر از آن ها به کارگیری شدند که ناظرین پروژه مناسب سازی هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در تمام بخش‌های مناسب سازی ۵۰ درصد کار بر اساس برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ است و به دنبال آن هستیم برای سال آینده به شکل قابل توجه‌تری بودجه مناسب سازی را با همکاری اعضای شورای شهر تهران افزایش دهیم.

صارمی ادامه داد: قرار است تا ابتدای آذر ماه ۲۷۹ کیلومتر از معابر شهری، ۵۶ ساختمان عمومی و ۱۴۵ بوستان را مناسب سازی کنیم و می‌توانم اعلام کنم این اقدام به لطف خدا انجام می‌شود و در بخش مناسب سازی ایستگاه‌های مترو اقدامات زیادی در دست اجرا داریم.

کد خبر 712590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha