پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خورشت‌های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می‌توانید با لپه و یا بدون آن تهیه کنید که این کاملا سلیقه‌ای است.

Bademjoon - بادمجان - بادمجون - خورشت بادمجان - خورش بامجان

به گزارش همشهری آنلاین، خورش بادمجان با گوشت چرخ‌کرده به‌شدت خوشمزه و مجلسی است و شما می توانید برای مهمانی ها خود به راحتی تهیه کنید.

شما می توانید برای چاشنی این خورش از غوره یا رب لیمو عمانی و یا حتی پودر آن استفاده کنید و طعم نهایی را به خورشت بدهید. همچنین می‌توانید از بادمجان قلمی یا دلمه ای و به دلخواه برای تزیین از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده:  ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی: ۱ ق غذا خوری

بادمجان: ۳ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ حبه

لپه: ۱/۲ پیمانه

غوره یا رب لیمو یا پودر لیمو: به مقدار لازم‌

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه:  به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

اگر می پ‌خواهید لپه استفاده کنید باید لپه را برای یک ساعت خیس کنید و یک بار بجوشانید تا کف آن از بین برود و نیم پز شود. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها از بین برود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان‌ها را آبکشی کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید. سپس داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بادمجان‌ها را سرخ کنید. گوجه‌ها را نیز بشورید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید و داخل تابه سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه گود سرخ کنید تا شیشه ای شود و بعد گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و در ادامه باید ادویه ها را به همراه رب اضافه کنید تا عطر ادویه ها بلند شود و بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: پخت خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

در ادامه لپه را نیز به همراه مواد کیم تفت دهید. حالا باید بادمجان‌ها و گوجه سرخ شده را به همراه یک پیمانه آبجوش اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و لپه پخته شود و در نیم ساعت آخر باید غوره یا پودر لیمو را اضافه کنید و نمک خورش را تست کنید و بعد از جا افتادن سرو کنید.

منبع: برترین‌ها

کد خبر 713630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha