تحلیلگران می‌گویند بعید است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به طور کامل از قانون جدید ترکیه پیروی کنند که آنها را ملزم به حذف محتوای «اطلاعات نادرست» و به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران با مقامات می‌کند.

شبکه های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فیسبوک، توییتر، گوگل و سایرین باید تا آوریل آینده به طور کامل از قانون پیروی کنند، در غیر این صورت با ممنوعیت‌های تبلیغاتی احتمالی و در نهایت کاهش پهنای باند خود مواجه می‌شوند که پیش از انتخابات ژوئن برای شرکت‌ها معضلاتی را ایجاد می‌کند.

سینان اولگن، شریک موسس در استانبول اکونومیکس که در زمینه امور نظارتی و حقوقی مشاوره می‌کند، گفت: «برخی از این شرکت‌ها به احتمال زیاد از قانون پیروی نمی‌کنند.»

او گفت که این «هم به دلیل الزامات طاقت‌فرسا و هم به دلیل هنجارهای حریم خصوصی و محرمانه بودن داده‌ها و همچنین ایجاد سابقه‌ای است که می‌تواند در سایر حوزه‌های قضایی مورد استفاده قرار گیرد.»

بر اساس این قانون که این هفته اجرایی شد، شرکت‌ها باید در صورت ارسال محتوایی که مطالب مجرمانه از جمله اطلاعات گمراه‌کننده منتشر می‌کنند، اطلاعات کاربران را با مقامات به اشتراک بگذارند.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی موظف به تعیین نمایندگان ترکیه هستند. اگر نماینده در ارائه اطلاعات به مقامات کوتاهی کند، بلافاصله پس از حکم دادگاه، پهنای باند تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس قانون جدید، ارائه‌دهندگان خدمات خارج از شبکه مانند برنامه پیام‌رسان واتس اپ متعلق به متا که در همه جا در ترکیه وجود دارد، نیز ملزم به ایجاد یک شرکت محلی هستند. قانون آنها را تحت اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTA) قرار می‌دهد که در صورت فعالیت بدون مجوز می‌تواند آنها را مسدود کند.

کد خبر 713929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha