سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۲۰ نفر

محله کوهک یکی از محله های قدیمی منطقه ۲۲ تهران است که در گذشته به نام برادران علیمردای شهرت داشت. این محله به دلیل مجاورت با جنگل چیتگر و همچنین دریاچه شهدای خلیج فارس از آب و هوای مساعدی برخوردار است.

کوهک

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: این محله در گذشته جزو محله های کمتر توسعه یافته حاشیه پایتخت با امکاناتی بسیار محدود بود. کوهک یکی از بزرگترین محله‌های منطقه ۲۲ است که در قسمت شرق دریاچه چیتگر قرار دارد. 

همسایگی خانه‌های ویلایی و برج‌ها

بافت محله کوهک به ۲قسمت شخصی ساز ویلایی و برج‌های مسکونی تقسیم می‌شود. شهرک مهر و شهرک بهاران از جمله قسمت‌های ویلایی و کم واحد محله کوهک به شمار می‌رود که با نماهای زیبایی از نظر معماری شهرسازی طراحی شده است. «خدابخش» دبیر شورایاری محله کوهک درباره این محله می‌گوید: «این محله با چشم‌انداز زیبایی از البرز جنوبی در قسمت شرقی شهرک گلستان قرار دارد و به‌دلیل همجواری با پارک جنگلی چیتگر و قرار گرفتن در شرق دریاچه خلیج‌فارس آب و هوای مطلوبی دارد. 

در این محله شهرکی با همین نام (کوهک) وجود دارد که بیش از4 هزار خانوار در آن سکونت دارند.تمامی ساختمان‌ها و برج‌های کوهک نوساز است و بافت قدیمی و فرسوده در این محله وجود ندارد. وجود زمین‌های بزرگ در کوهک توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را جلب کرده است.در طرح شهرسازی محله کوهک خیابان یا کوچه بن بست وجود ندارد و تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های آن طبق استاندارد شهرسازی مدرن ساخته شده است. تعاونی مسکن‌ها  نهادها  و ارگان‌های دولتی سهم بیشتری در ساخت و ساز نسبت به بخش خصوصی در کوهک دارند.

 این محله کوچه بن بست ندارد

 موقعیت مکانی مطلوب و دسترسی سریع محله کوهک به چهار بزرگراه اصلی شهید همت، آزادگان، تهران – کرج و حکیم و همچنین مجاورت با ایستگاه مترو چیتگر و پایانه مسافربری اتوبوسرانی باعث شده تا این محله در زمینه حمل و نقل عمومی و دسترسی جایگاه ویژه‌تری نسبت به دیگر محله‌های منطقه داشته باشد. این محله از سمت شمال به بزرگراه شهید همت از سمت جنوب به بزرگراه تهران کرج از سمت شرق به آزدگان و از سمت غرب به حکیم دسترسی دارد.

کد خبر 714326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تکامل IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    کوچه بن بست خیلی خوب هست ، در ایران شهرهایی داریم که محله های آن تماماً کوچه ها بن بست است زیرا مانع تردد زیاد خودرو ها و ایجاد آلودگی صوتی می شود ...