شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: بعدازظهر روز جمعه همزمان با تعطیلی رقابت‌های باشگاهی ایران یک بازی خیریه به میزبانی استان گیلان در ورزشگاه عضدی شهر رشت برگزار شد.

در این مسابقه که منافع آن به آزادسازی مهرداد زهری، بازیکن اسبق تیم‌های گیلانی، استقلال تهران و همین طور تیم امید ایران اختصاص یافت تیم منتخب ملی پوشان جام جهانی 98 مقابل تیم بازیکنان سابق فوتبال گیلان قرار گرفت.

زهری در یک حادثه رانندگی منجر به فوت به حبس محکوم شد و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه همچنان مشکلات زیادی دارد. با وساطت تعدادی از پیشکسوتان و بازیکنان سابق تیم ملی این بازی دوستانه در رشت برگزار شد تا درآمد حاصل از آن صرف پرداخت بدهی‌های این بازیکن شود.

حمید استیلی و هادی طباطبایی تلاش زیادی برای دعوت از ستاره‌های سابق فوتبال ایران کردند و این بازی خیریه با تلاش این دو ملی پوش سابق انجام شد.

در این بازی بازیکنانی همچون احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، پرویز برومند، نادر محمدخانی،  افشین پیروانی، محمد خاکپور، رضا شاهرودی، علی اکبر استاداسدی، مهرداد میناوند، نعیم سعداوی، حمید استیلی، علیرضا منصوریان، مجید نامجومطلق، ستار همدانی، سیروس دین‌محمدی، علی‌اصغر مدیرروستا، علی لطیفی، بهنام سراج و ابراهیم تهامی از ملی پوشان سابق فوتبال ایران در ترکیب تیم منتخب جام جهانی 98 به زمین رفتند.

نیکبخت و سپهر حیدری دو بازیکن این فصل پرسپولیس هم به عنوان میهمانان ویژه دقایقی در ترکیب این تیم حضور داشتند. نکته جالب توجه در تیم جام 98 تغییر ظاهر تعدادی از ستاره های سابق فوتبال ایران بود.

به جز پیروانی، مدیرروستا و دروازه‌بان‌های تیم منتخب 98، دیگر بازیکنان سابق تیم ملی ایران که در این مسابقه بازی کردند با اضافه وزن زیادی به میدان رفتند و البته فاصله زیادی با روزهای طلایی خود داشتند. تیم منتخب البته در نهایت با نتیجه پر گل 4 بر یک به برتری رسید. همه اعضای کادر فنی پرسپولیس البته به جز پرویز کماسی در ترکیب اصلی تیم منتخب جام 98 بازی کردند. پیروانی، عابدزاده و سعداوی سه مربی پرسپولیس بودند که در جام جهانی 1998 تیم ملی ایران را همراهی کردند. در تیم منتخب جام 98 حضور خداداد عزیزی، دایی و کریم باقری می‌توانست جذابیت‌های بیشتری به این بازی بدهد.

اما سرمربی تیم ملی، کاپیتان پرسپولیس و سرمربی سابق پیام به دلیل مشکلات شخصی و سفرهای برون‌مرزی نتوانستند در این بازی خیریه به میدان بروند. بازیکنان سرشناسی همچون پایان رافت، عارف محمدوند، هادی طباطبایی و بهزاد داداش‌زاده هم در این مسابقه برای تیم منتخب استان گیلان بازی کردند. رخ چکا، فیضی‌مقدم، محمدیان و محمد حبیبی هم از جمله بازیکنان سابق تیم‌های گیلانی بودند که در این تیم بازی کردند.

زمین گل آلود

هوای بارانی و زمین گل‌آلود ورزشگاه عضدی تاثیر منفی در جریان و شکل بازی داشت اما با این همه نمایش ستاره‌های دهه‌های 60 و 70 فوتبال ایران نوستالژیک  به نظر می‌رسید.
نیمه‌اول این بازی خیریه بر خلاف معمول چنین مسابقاتی خالی از گل بود. معمولا در این بازی‌ها دو طرف کار را چندان جدی نمی‌گیرند و دروازه‌ها به راحتی گشوده می‌شود اما ستاره‌های سابق فوتبال ایران در این مسابقه با جدیت می‌خواستند ثابت کنند که هنوز از آمادگی خوبی بهره می‌برند. در مقابل هافبک‌ها و مهاجمان دو تیم توان حرکات انفجاری و تهدید دروازه حریف با ضربات محکم را نداشتند.

بازی در نیمه نخست تقریبا حمله جدی نداشت و چند موقعیت ایجاد شده هم به نتیجه نرسید. سعید مظفری‌زاده که قضاوت این بازی خیریه را بر عهده داشت در دقیقه 45 بدون احتساب وقت اضافی سوت را به صدا درآورد و بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست تمام شد. تعویض‌های صورت گرفته در بین دو نیمه تاثیر بهتری در روند بازی داشت. در دقیقه 50 بازی علیرضا منصوریان با استفاده از سانتر دقیق نیکبخت و با یک ضربه دقیق دروازه هادی طباطبایی را گشود و تیم منتخب جام 98 به اولین گل مسابقه رسید. 10 دقیقه بعد ملی‌پوشان سابق فوتبال ایران به گل دوم رسیدند.

علی اکبر استاداسدی از روی نقطه پنالتی و درخلاف جهت حرکت طباطبایی دروازه میزبان را برای دومین بار گشود. در این صحنه البته میناوند هم مایل بود پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد اما استاد اسدی این فرصت را از دست نداد و خودش زننده گل دوم بود. ده دقیقه بعد علی‌اصغر مدیرروستا سرمربی پیکان تهران، گل سوم تیم منتخب را به ثمر رساند. مدیرروستا با یک ضربه چیپ توپ را به گوشه دروازه طباطبایی فرستاد.

تیم منتخب استان گیلان در دقیقه 75 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. مظفری‌زاده با توجه به شرایط بازی یک پنالتی به نفع سبزپوشان اعلام کرد و حمید محمدیان از روی نقطه پنالتی دروازه برومند را گشود.

مدیرروستا که در این مسابقه یکی از آماده‌ترین بازیکنان در تیم منتخب 98 به شمار می‌رفت گل چهارم را هم به نام خود ثبت کرد. مهاجم سابق تیم ملی ایران در دقیقه 81 زیباترین گل این بازی خیریه را به ثمر رساند. یک ضربه دقیق و محکم از پشت محوطه جریمه نشان داد که مدیرروستا هنوز به روزهای اوج خودش نزدیک است.

این بازی خیرخواهانه با همین نتیجه به پایان رسید تا هر دو تیم برنده این مسابقه جذاب باشند.

کد خبر 71596

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز