شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

پرویز سروری * چشمان حقیقت‌نگر جهانیان بار دیگر شاهد وقوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

قتل عام و نسل‌کشی ملت فلسطین نتیجه سکوت و حمایت پنهانی برخی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی است. بمباران غزه توسط بالگردهای رژیم صهیونیستی و به شهادت رسیدن جمعی از مردم مظلوم فلسطین در این حملات از یک سو و سکوت کشورهای عربی‌- اسلامی بیش از سکوت مجامع بین‌المللی از سوی دیگر در موضوع فلسطین بسیار رنج آور ‌است.

با وجود اینکه ملل اسلامی 57کشور جهان را تشکیل می‌دهند و گلوگاه‌های مهم اقتصادی و نیز ذخایر مورد نیاز جامعه بین‌الملل را در اختیار دارند، اما متأسفانه توانایی آنها با نیرنگ کشورهای استکباری بسیار پایین است؛ به‌گونه‌ای که آنها امروز امکان دفاع از حداقل حقوق خود را ندارند.

در حالی که جهان شاهد است یک ملت مسلمان بی‌دفاع قتل عام می‌شود، دولت‌های عربی و اسلامی نه تنها حمایتی از این ملت نمی‌کنند، بلکه با سکوت و حتی با حمایت پنهانی، تلاش‌های زیادی را برای از بین بردن یک نسل مظلوم به کار می‌گیرند.

قلب ملت‌های مسلمان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌تپد اما تاسف‌انگیز است که برخی دولت‌های اسلامی مانع اتحاد ملت‌ها در این موضوع هستند.

دولت‌های اسلامی باید بدانند که قهر و غضب ملت‌ها از این سکوت و نیز حمایت‌های پنهانی روزی پدیدار خواهد شد و ملت‌ها حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین نشان خواهند داد.
ایران هم باید با توجه به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک و متفاوت از گذشته دیپلماسی خود را فعال و نقش پیشقراولی را برای شکستن محاصره غزه ایفا کند.

حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه بیانگر موضوع دیگری نیز هست و آن اینکه امروز فقط غزه نیست که مورد تهاجم یک رژیم قرار گرفته بلکه این حقوق بشر است که در مقابل دیدگان ملل جهان می‌سوزد. امروز شعارهای پرطمطراق کشورهای غربی که داعیه حقوق بشر و دفاع از انسان‌ها را دارند و تلاش می‌کنند که با این شعارهای پوشالی ملت‌ها را فریب دهند، ماهیت خود را نشان می‌دهد.

سکوت مجامع بین‌المللی در موضوع فلسطین نشان می‌دهد که این مجامع تنها ابزاری در دست قدرت‌های استکباری هستند و آنان به جای پیگیری خواست ملل، اوامر و خواست قدرت‌ها را مدیریت می‌کنند.

نتیجه این سکوت می‌تواند آثار مخربی را در عرصه بین‌الملل به‌دنبال داشته باشد و این آتش که در نتیجه سکوت کشورهای غربی برافروخته شده، در اصل اساس و بنیان آنها را خواهد سوزاند.

* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 71696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز