معاون اداری و مالی شهرداری تهران از تحقق 75 درصدی بودجه سال جاری شهرداری تهران باوجود بحران‌های درآمدی و مالی در دنیا خبر داد.

حسین محمد پورزرندی، دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری تهران با بحران مالی و درآمدی مواجه نیست، گفت: تا پایان آذر ماه، 75 درصد بودجه 3هزار و 650 میلیارد تومانی نقدی شهرداری و 78 در صد بودجه 2 هزار و 700 میلیارد تومانی غیرنقدی شهرداری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران در سال‌جاری بیش از 80 در صد رشد فیزیکی داشته، به تجربه سال‌های گذشته شهرداری مبنی بر اینکه 30 درصد بودجه شهرداری در 2 ماه پایانی سال محقق می‌شود، تاکید کرد: به‌طور قطع شهرداری تهران تا پایان امسال 100در صد درآمد پیش‌بینی شده را خواهد داشت.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران با بیان اینکه درآمدهای شهرداری نسبت به سال گذشته بیش از 20 در صد افزایش نیز داشته است، افزود: تاکنون در بخش عمرانی 90 در صد اعتبارات و در بخش هزینه‌های جاری نیز 70 در صد اعتبارات به بخش‌های مختلف شهرداری تزریق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پذیره‌نویسی مؤسسه مالی و اعتباری شهر و مشارکت 45میلیارد تومانی شهروندان در این بخش خاطرنشان کرد: در روزهای آینده کار ثبت مؤسسه مالی و اعتباری شهر به پایان رسیده و این مؤسسه به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پورزرندی در مورد میزان بدهی‌های دولت به شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری امسال ریالی از مطالبات خود را از دولت دریافت نکرده، میزان این بدهی‌ها را بالغ بر 640میلیارد تومان عنوان کرد و گفت که دولت و شهرداری در مورد نیمی از این مبلغ به توافق رسیده‌اند.

وی همچنین در مورد میزان بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: براساس بخشنامه شهردار تهران، بودجه سال آینده در بخش عمرانی 20 در صد افزایش یافته و در بخش هزینه‌های جاری نیز باید 10 در صد کاهش یابد.

پورزرندی در پاسخ به سؤالی در باره فروش املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری باید در سال‌جاری 260 میلیارد تومان از املاک خود را واگذار کند، اظهار داشت: این در حالی است که با وجود تبلیغات گسترده، کمتر از 100 میلیارد تومان از این املاک واگذار شده و این در شرایطی است که 500 میلیارد تومان املاک نیز به تملک شهرداری تهران در آمده است.

کد خبر 71700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز