دوشاخه‌های دستگاه‌های نمابر قرار است در انگلیس کشیده شوند و این پایانی بر دستگاهی است که انقلابی را در ارتباطات به‌وجود آورد.

دستگاه فکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، آفکام، رگولاتور ارتباطات در بریتانیا تغییری در قوانین را پیشنهاد می‌کند به این معنی که تسهیلات فکس (نمابر) نباید توسط شرکت‌های مخابراتی ارائه شود.

در سال ۲۰۰۳، زمانی که آفکام خدمات جهانی را راه‌اندازی کرد، دستگاه‌های فکس رایج‌تر بودند و افراد بسیار کمتری از طریق ایمیل و خدمات پیام‌رسانی آنلاین به یکدیگر متصل می‌شدند.

یک سخنگوی این مرکز گفت: «در حال حاضر، تعهد خدمات تلفنی ما که تضمین می‌کند حداقل مجموعه‌ای از خدمات تلفنی با قیمت مقرون به صرفه برای مردم در سراسر بریتانیا در دسترس باشد، شامل فکس است. با این حال، این فناوری به طور فزاینده‌ای منسوخ شده و شبکه تلفن مورد استفاده برای ارسال پیام نیز در حال ارتقاء است. هنگامی که این کار تکمیل شد، دیگر نمی‌توان تضمین کرد که خدمات فکس به همان روش کار می‌کنند. در نتیجه، ما تغییراتی در قوانین پیشنهاد می‌کنیم.»

دستگاه‌های نمابر در دهه ۱۹۸۰ و ۹۰ به یکی از لوازم اصلی اداری تبدیل شدند.

یک درخواست آزادی اطلاعات در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۶۵۳ مورد هنوز توسط نیروهای پلیس، خدمات آتش نشانی و شوراها استفاده می‌شود.

بیش از ۸۰۰ دستگاه نیز هنوز توسط NHS (اداره ملی سلامت بریتانیا) استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آفکام قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی بیانیه‌ای در مورد تغییرات منتشر کند.

کد خبر 717063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha