همشهری آنلاین: رئیس سابق دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش لبنان گفت: نصراالله رهبر اسطوره‌ای بی‌نظیر جهان عرب است

دکتر سیدمحمد عباس، رئیس سابق دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش لبنان که روز شنبه در نشست "بررسی وضعیت شیعیان لبنان"در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات در تهران سخن می‌گفت افزود: رهبری واقع ببینانه سیدحسن نصرالله در رهبری مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی و سیاست های تجاوزکارانه آمریکا او را به یک رهبر بزرگ کاریزماتیک در جهان عرب تبدیل کرده است.

وی در توصیف ویژگی‌های شخصیت سیدحسن نصرالله گفت: در رفتار و سلوک فردی و اجتماعی سید حسن نصرالله هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد باضافه اینکه او  فرزند خود را نیز فدای اسلام  کرده آن هم در زمانی که فرزندان بسیار از رهبران عرب در اروپا و آمریکا یا سرگرم خوشگذرانی و یا درس خواندن هستند.

دکتر عباس افزود: در جریان جنگ 33 روزه برغم همه تلاش‌هایی که در جهان عرب و امریکا و برخی کشورهای دیگر برای شکست حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی صورت گرفت، رهبری سید حسن نصرالله باعث شکست نظامی رژیم صهیونیستی و پس زدن سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در لبنان شد.

دکتر عباس در بخش دیگری از سخنان خود روند رو به رشد حضور شیعیان لبنان در عرصه سیاسی  این کشور را تشریح کرد. 

وی  در این خصوص به  ورود امام موسی صدر در سال 1338 به لبنان به عنوان یک نقطه عطف اشاره کرد و گفت: تا قبل از ورود امام موسی صدر به لبنان، روحانیون به مسائل شخصی می پرداختند و نوع فعالیت او باعث شد تا 80 درصد مسلمانان به دور او گرد آیند و تشیع سیاسی در مقابل مارونیت سیاسی ایجاد شود که این روند پس از ربودن امام موسی صدر توسط لیبی، از سوی جنبش های شیعیان لبنان و به ویژه جنبش حزب الله با قوت وشدت ادامه یافته است.

دیگر سخنران نشست "بررسی وضعیت شیعیان لبنان" دکتر مسعود اسداللهی صاحب نظر مسائل لبنان بود که در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی شیعیان و تحولات آن در طول تاریخ به ویژ ه نیمه دوم قرن بیستم تاکنون سخنرانی کرد

کد خبر 71845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز