ایلان ماسک از مردم آمریکا خواست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که امروز (سه‌شنبه) هشتم نوامبر در ایالات متحده برگزار شود، به جمهوری‌خواهان رای دهند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت یورونیوز، ثروتمندترین مرد جهان که نامش این روزها به‌واسطه خرید شبکه اجتماعی توییتر بیش از همیشه در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی منعکس می‌شود در این موضع‌گیری آشکار به نفع جمهوری‌خواهان، شهرواندانِ غیر وابسته به دو جناح رقیب را به پیوستن به «موج قرمز»، نماد جمهوری‌خواهان در کارزارهای انتخاباتی فرا خواند.

ماسک درخواست یاد شده را با این توجیه مطرح کرده که پیروزی جمهوری‌خواهان در این انتخابات منجر به تسلط آنها بر کنگره خواهد شد و این امر توازن قوای مجریه و مقننه را رقم خواهد زد.

مالک و مدیرعامل جدید توییتر با انتشار پیامی در این شبکه اجتماعی برای ۱۱۴ میلیون دنبال کننده خود نوشت: «تقسیم قوا بدترین اشکال زیاده‌روی و تندروی‌ را محدود می کند، بنابراین توصیه می کنم با توجه به اینکه ریاست جمهوری در دست یک دموکرات است، به کنگره جمهوری خواه رأی دهید.»

او در این پیام تصریح می‌کند که خطاب او بیشتر متوجه «رای‌دهندگان مستقل» است، افرادی که به گفته آقای ماسک این پتانسیل را دارند که به تنهایی بر تغییر جریان اکثریت در کنگره به نفع جمهوری خواهان اثرگذار باشند.

توصیه ایلان ماسک به شهروندان ایالات متحده برای رای دادن به نفع جمهوری‌خواهان به نوعی ممکن است به نگرانی‌ها در خصوص احتمال بهره‌برداری سیاسی این میلیاردر آمریکایی از شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود برای ترویج ایده یاد شده دامن بزند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری‌خواهان کنگره را فتح می‌کنند؟ | فردا؛ گران‌ترین انتخابات میان‌دوره‌ای تاریخ آمریکا |۳رئیس‌جمهور در پنسیلوانیا 

این در حالی است که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس در بدو به دست گرفتن سکان هدایت توییتر وعده داد که این شبکه اجتماعی پر مخاطب از نظر سیاسی بی طرف بماند و بازتاب دهنده همه نظرات و دیدگاه‌ها باشد.

کد خبر 718497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha