سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: لیورپول با پیروزی 5 بر یک در خانه نیوکاسل، فاصله‌اش در صدر جدول با چلسی را به 3 امتیاز رساند تا بیش از هر زمانی، مدعی قهرمانی باشد.

منتقدان لیورپول معتقدند این تیم برای اینکه شایسته قهرمانی لیگ برتر باشد، بیش از اندازه محتاط است. کاپلو هم در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات ایتالیایی، گفته که در میان نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان، بازی لیورپول کمترین جذابیت را دارد.

ولی پیروزی پرگل شنبه شب لیورپول که 48 ساعت پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل بولتون به دست آمد، نشان داد که این تیم تغییر رویه داده. لیورپول معمولا در خارج از خانه تدافعی و با تکیه بر ضدحملات بازی می‌کند، ولی این تیم در سنت‌جیمزپارک تهاجمی بازی کرد تا به پرگل‌ترین پیروزی فصل دست یابد. این در حالی است که تورس همچنان غایب بود و بنیتس، رابی کین گلزن تیمش در دو بازی اخیر را هم روی نیمکت قرار داده بود ولی نمایش عالی جرارد که پشت‌سر درک کویت بازی می‌کرد، آغازگر حملات ویرانگر لیورپول بود.

البته نباید از ضعف مفرط خط دفاعی نیوکاسل به ویژه کولوچینی گذشت که در غیاب مصدومان تیم در حد یک تیم لیگ برتری نبود و با هر حمله لیورپول به هم می‌ریخت. تنها درخشش شی‌گیون بود که گل اول لیورپول را تا دقیقه 31 به تاخیر انداخت، ولی ضربه جرارد این بار دیگر مهارنشدنی بود. گل دقیقه 46 نیوکاسل که موجب شد این تیم با شکست2 بر یک به رختکن برود، این تیم را کمی امیدوار کرد،‌ ولی لیورپول در نیمه‌دوم 3 بار دیگر گلزنی کرد تا سال 2008 را با 45 امتیاز و به عنوان صدرنشین به پایان برساند.

سامی ‌لی که یک بار دیگر به جای بنیتس روی نیمکت نشسته بود، پس از بازی گفت: «از این نمایش لذت بردیم، ولی طبیعت باشگاه این است که همیشه به پیشرفت فکر کنیم. می‌توانستیم بیش از 5 گل هم بزنیم ولی شی گیون خیلی خوب بازی کرد. با این وجود پیروزی 5 بر یک خیلی لذت‌بخش است.»

جرارد که از سال 98 در تیم اصلی لیورپول بازی می‌کند، می‌گوید: «این بهترین تیمی است که در آن بازی کرده‌ام. شما به رختکن تیم نگاه کنید، ما از درون دروازه تا خط حمله، بازیکنان بزرگی داریم و اعتماد به نفس خوبی حاکم است.» جرارد که زننده دو گل در این بازی بود، اضافه می‌کند: «امسال شانس خوبی برای قهرمانی لیگ داریم. کلید موفقیت این است که ثبات‌مان را حفظ کنیم. اگر می‌خواهیم در صدر بمانیم باید با فشار کنار بیاییم. ولی اگر به همین روش بازی کنیم، در صدر می‌مانیم.»

چلسی در دام فولام

ساعاتی پس از پیروزی لیورپول، چلسی در خانه تیم سرسخت فولام با تساوی 2 بر 2 متوقف شد تا فاصله‌اش با صدرنشین به 3 امتیاز افزایش یابد. فولام که در این فصل توانسته آرسنال را شکست دهد و لیورپول و آستون‌ویلا را متوقف کند، با این تساوی نهمین بازی بدون شکستش را پشت‌سر گذاشت. چلسی‌ در این بازی تیم برتر بود و موقعیت‌های زیادی داشت ولی بر روی دو ضربه ایستگاهی و با استفاده از اشتباه یارگیری مدافعان توانست دو بار گلزنی کند. گل اول مهاجم فولام در دقیقه دهم به ثمر رسید ولی لمپارد در نیمه‌دوم موفق شد دو بار گلزنی کند (دومی روی یک ضربه ایستگاهی) تا چلسی پیش بیفتد. در دقیقه 89 اما دمپسی روی یک ضربه کرنر و این بار با ضربه سر گل تساوی را برخلاف جریان بازی به ثمر رساند.

اسکولاری که این بار در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده بود، درباره این گل می‌گوید: «از پیتر (چک) خواسته بودم که یارگیری با بازیکنان حریف را هماهنگ کند. او باید بگوید که چه بازیکنی با کدام بازیکن حریف یارگیری کند، ولی یک بازیکن فولام در وسط محوطه تنها بود. این اتفاق درست در آخرین دقیقه بازی باورنکردنی است. این گل روی یک اشتباه بود.» اسکولاری درباره روند بازی ادامه می‌دهد: «آنها روی سه فرصت، دو بار گلزنی کردند. ما 10 فرصت داشتیم و تنها دو بار گل زدیم. این واقعا ناراحت‌کننده است.»

با این حال اسکولاری معتقد است که تیمش هنوز می‌تواند به لیورپول برسد: «لیگ هنوز تمام نشده. سرنوشت در 2 یا 3 بازی پایانی مشخص می‌شود. ما هنوز در موقعیت خوبی هستیم و باید بازی‌هایمان را ببریم.»

پیروزی آرسنال با گل گالاس

در حالی که آرسنال تنها 9 دقیقه با سومین تساوی متوالی فاصله داشت ضربه سر ویلیام گالاس بر روی یک ضربه ایستگاهی به مقاومت پورتسموث پایان داد. این گل برای مدافع فرانسوی که هفته‌های سختی را پشت‌سر گذاشته هم مثل یک انتقام بود. پس از تساوی مقابل لیورپول و آستون‌ویلا، آرسنال نمی‌توانست راهی برای عبور از بلوک بسته پورتسموث پیدا کند، ولی در دقیقه 81 خروج اشتباه دیوید جیمز به گالاس کمک کرد که 3 امتیاز مهم به حساب آرسنال نوشته شود و آرسنال به رده چهارم بازگردد. ونگر پس از بازی گفت: «این 3 امتیاز بزرگ بود، چرا که با وجود تلاش زیاد در زمین ویلا تنها یک امتیاز گرفتیم. این روزها هر کاری که می‌کنیم، عناوین روزنامه‌ها علیه ماست بنابراین پیروزی خیلی مهم بود. این پیروزی برای اعتماد به نفس بازیکنان هم خیلی خوب است.»

ونگر درباره بازگشت به جمع 4 تیم می‌گوید: «امروز دیدید که چلسی در زمین فولام مساوی کرد و کار برای همه دشوار است. معتقدم که همه مدعیان در ابتدای سال امتیاز از دست می‌دهند. همچنین سه تیم دیگر باید مقابل هم بازی کنند و تنها لازم است که ما باثبات باشیم.» ونگر دلیل نیمکت‌نشینی فان پرسی را خستگی این بازیکن در بازی مقابل آستون‌ویلا عنوان کرد.

کد خبر 71859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز