همشهری‌آنلاین: اولین همایش بین‌المللی نور، ‌25 تا 28 دی‌ماه نوسط سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران،‌ درمحل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش سما، مدیر اداره معماری نور سازمان‌زیباسازی با بیان این مطلب اظهار داشت: در دو روز اول این همایش‌، مقالات منتخب ارسال شده به دبیرخانه ارائه خواهند شد که دراین بخش سخنرانانی از کشورهایی چون ژاپن‌، آمریکا، ‌هلند، یونان و... نیز حضور خواهند داشت.

سید جواد موسوی افزود: این سخنرانان عمدتا شخصیت‌های علمی هستند که یا به عنوان متخصصین نورپردازی در دیگر کشورها مشغول فعالیت بوده و یا صاحب کرسی‌های دانشگاهی در این زمینه هستند و به منظور تبادل دیدگاه‌هایشان با متخصصین و استادان داخلی به این همایش دعوت شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه محوریت این همایش فقط بحث نورپردازی شهری است و نورپردازی در فضای بسته و داخلی مطرح نمی‌شود بیان داشت: دو روز دوم این همایش نیز نمایشگاهی از تجهیزات نورپردازی برگزار خواهد شد تا مشاوران و مجریان نورپردازی محیط‌های شهری، توانمندی‌های خود را در این زمینه عرضه کنند.

مدیر اداراه معماری نور سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، ارتقاء نورپردازی شهری از جنبه علمی و عملی است و این مساله  فقط به شهر تهران مربوط نمی‌شود گفت: به جز مدیران تصمیم گیرنده شهرداری تهران و اساتید دانشگاه، ‌از مدیران شهری دیگر شهرها نیز برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورده‌ایم.

موسوی در خصوص اهمیت برگزاری چنین همایشی با اشاره به اینکه علیرغم قدمت این دانش در دنیا، ‌ایران کشوری نوپا در این عرصه محسوب می‌شود اظهار داشت: به دلیل اینکه ماهیت نورپردازی از دو بخش فنی و هنری تشکیل می‌شود که با پیشرفت تکنولوژی ‌پیش می‌رود، ‌برگزاری چنین همایشی در روند رشد دانش و به روز شدن اطلاعات در این زمینه تاثیر بسزایی دارد.

وی به اهمیت نورپردازی محیط شهری در ایجاد امنیت ، دلپذیر کردن فضای شهر و تاثیر مثبت آن بر روان شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: نور یک عنصر معماری طراحی محیط است و ‌شهروندان نیز اهمیت نورپردازی شهری را درک کرده‌اند که نور پتانسیل بالایی داشته و می‌تواند طراحی مجددی برای فضای شهری و معماری محیط در شب انجام داد. [چطور نورپردازی خوب در خانه داشته باشیم؟]

کد خبر 72103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز